Jump to content

[LØST] Betalingsudgaven af OPC til version 1.4.x.x


Prestafan1234

Recommended Posts

I forlængelse af anden tråd om betaling uden login, har jeg lige disse kommentarer til OPC til PrestaShop 1.4

 

Jeg har downloadet og installeret den seneste OPC til version 1.4 - altså den betalte udgave, der blev udviklet til version 1.3 oprindeligt.

 

Der er nogle flere indstillingsmuligheder, men langt de fleste af dem er overflødige - giver blot flere felter, kunden skal tage stilling til. Den største forskel er vist den info-boks, man kan få vist, mens man er i gang med at bestille, som jeg synes er en god feature. Og så ved jeg godt, at man i den normale udgave i version 1.4 skal klikke på gem, før man får vist betalingsmuligheder. Men så vidt jeg lige har testet, er dette "overrulet" i betalingsudgaven af OPC, således at man kan klikke "Jeg bekræfter min ordre" (I confirm my order) nederst, uden at man har udfyldt hverken navn, adresse eller noget som helst andet - og det duer da slet ikke.

 

Hvad er jeres erfaringer? Dem der har kommenteret på OPC i den anden tråd, har ikke noget link i signaturen, så man kan se, hvordan det virker hos dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den funktion hvor den nedtoner alt andet end de felter der skal udfyldes er for fed!

Har ikke selv prøvet min i 1.4 endnu om den virker så der skal jrg være svar skyldiG

 

Jeg fjerner så stort set alt på min betalingsside undtagen selve betalingsdelen - så derfor bemærkede jeg mest infoboksen. Men jo, det er da lidt blæret:-)

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, homeshop, men den OPC som du har på din side er ikke meget anderledes end den jeg har på mine sider med version 1.3.x.x.

 

Jeg tror ar Prestafan1234 efterlyser nogle, som har den på en PS version 1.4.x.x. Jeg har den ikke endnu, og har desværre p.t. ikke ressourcer til at prøve den. Så om den vil have samme problemer hos mig, som Prestafan1234 har, ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er mig, der lige har oprettet en "Slet mig" kunde.

 

Er din version tilpasset yderligere i forhold til standard OPC (Zelargs)? For jeg har en stor grøn knap nederst, hvor der står Confirm my order - og det er denne jeg kan klikke på for blot at skippe alt vedr. adresse og navn, og den knap har du ikke. Sådan som det virker i din shop, er også sådan jeg gerne ser det virke (altså at man ikke skal klikke på noget for at komme videre, for ellers er der jo ikke en voldsom forskel i forhold til den indbyggede version i 1.4)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige slettet dig igen :)

 

Jeg har intet ændret i modulet. For at få den grønne knap væk i bunden, skal du sætte "Payment options as radio buttons" til No

 

Tak, det fjernede den grimme knap:-) der står faktisk også "Display payment options as radio buttons on checkout page. If turned off, payment options will be displayed in blocks (default in PS). Please note, for some payment options only block display is supported!

 

Men det løser desværre ikke mit problem med at jeg kan bestille uden at udfylde felterne. Men nu er jeg overbevist om, at det må være noget under min installation og kopiering af filerne, så det kigger jeg lige videre på.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det kan jeg ikke løse, kunne dog se, at jeg havde fået kopieret filerne under "override" forkert ind, men på trods af upload af mine backup-filer, afinstallation og ny installation af modulet virker det stadig ikke.

 

Jeg synes, det er lidt dårligt formuleret mht. om modified mappen skal med under OPC mappen, og om filernes placering. Jeg havde nemlig heller ikke en mappe der hed "override" da jeg installerede første gang, men det havde jeg nu...

 

"1/ Unpack and copy directory onepagecheckout under modules directory in Prestashop root.

2/ Copy files from modules/onepagecheckout/modified_1.4/override to your

Prestashop override directory"

 

Nå, men måske er det nemmest at installere shoppen igen, min testshop skal under alle omstændigheder flyttes til Meebox, for hos Gigahost spiller bare _slet_ ikke med version 1.4 (og det var slemt nok i forvejen før denne version).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny installation løste ikke problemet, så jeg skrev lidt frem og tilbage med Peter, som har lavet modulet. Han gjorde opmærksom på, at der er kommet et nyt ePay modul (version 4.0 - jeg kørte 3.9) og det løste problemet - efter også at have slettet tools/smarty/compile filer.

 

Det er mildest talt vildt irriterende, at ePay ikke får deres alert funktion op at køre, så man får besked, når der er kommet en ny udgave - man sidder jo ikke på deres side og tjekker efter opdateringer dagligt....

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige dit virker med relay nu ?

 

Det har jeg endnu ikke testet - problemet var, at jeg kunne fortsætte til betaling uden at indtaste navn eller nogen oplysninger. Jeg kan ikke teste, før den ligger på det rigtige domæne for mit testdomæne er ikke godkendt hos epay.

 

Skal nok holde dig opdateret:-)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan ikke teste, før den ligger på det rigtige domæne for mit testdomæne er ikke godkendt hos epay.

 

Skal nok holde dig opdateret:-)

Er du opmærksom på, at subdomæner har samme muligheder hos epay som dit domæne?

Link to comment
Share on other sites

Er du opmærksom på, at subdomæner har samme muligheder hos epay som dit domæne?

 

Ja, men dette domæne er nyindkøbt til nyt webhotel hos Meebox. Jeg bryder mig ikke om at "lege" på et subdomæne fordi de hos Meebox ligger som en fysisk undermappe (for stor risiko for at uploade et forkert sted osv.) Men jeg overvejer at få domænet tilføjet hos ePay som erstatning for min lukkede butik;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...