Jump to content

hvorledes fjerner man login


omc

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at kunden ikke skal logge ind i shoppen men bare handle og opgive navn og oplysninger og så gå videre til levering og betaling uden at kunden bliver registreret med et password. Hvorledes fjerner man login i prestashop

 

m.v.h

 

omc

Link to comment
Share on other sites

Hør nu her....

Prestashop version 1.4.x.x.

Checkout på een side.

En ny kunde køber en vare.

Går til kassen.

Her er valgmulighederne:

- "Hurtig handel (gennemfør handel som gæst)

- "Opret dig som kunde o.s.v."

 

Uanset hvilken metode, så skal du altså have visse oplysninger fra kunden for at kunne gennemføre en ordre.

 

Så hvis du ikke har den mulighed, så er version 1.4.x.x. løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver omc jo ikke noget om, hvilken version af PS han har.

 

Jeg er en af dem, som har købt det modul til PS version 1.3.x.x., og ja, det virker.

 

I PS version 1.4.x.x er der indbygget. Måske ikke i helt samme version, men jeg ser ingen grund til at betale for det modul, hvis shoppen er baseret på version 1.4.x.x.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ikke det helt præcis det samme.. Efter min mening er OPC stadig prestashops eget checkout system overlegen.

 

Jeg har lov til at integrere OPC i min nye shop, da jeg i sin tid købte det med support. Og det gør jeg måske. Men lige nu kan jeg efter opgradering se, at minimum 2/3 dele af mine kunder benytter muligheden for at købe som gæst i min ver. 1.4, og jeg ser ikke helt, hvordan et tilpasset OPC modul skulle optimere på dette. Jeg tror faktisk hellere, at jeg vil optimere betalingssiden som den er - altså indbygget i PS - fremfor at vælge en ny løsning som alt andet lige, lægger sig ufattelig tæt op af det, som nu er standard i version 1.4.

 

Hvor er det lige, at du ser at vores gamle OPC er overlegen i forhold til det indbyggede check-out flow?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener stadig er OPC er overlegen konverteringsmæssigt, jeg finder det nemmere at benytte OPC fremfor Presta's egen.. Et eksempel at man skal trykke "gem" før man får mulighed for at vælge betaling på PrestaShops egen løsning.

 

Mit mål er at lade kunden tænke så lidt som muligt, og derved konvertere bedre.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan se, så er der ingen forskel i "Hurtig handel" og "Opret en konto". Kunden skal indtaste de helt samme ting ved begge metoder, samt trykke på en GEM knap... Eneste forskel er, at hvis man trykker på "Hurtig handel", så oprettes der ikke en konto - og det kan man jo lige så godt, når man nu er igang...

 

Hør nu her....

Prestashop version 1.4.x.x.

Checkout på een side.

En ny kunde køber en vare.

Går til kassen.

Her er valgmulighederne:

- "Hurtig handel (gennemfør handel som gæst)

- "Opret dig som kunde o.s.v."

 

Uanset hvilken metode, så skal du altså have visse oplysninger fra kunden for at kunne gennemføre en ordre.

 

Så hvis du ikke har den mulighed, så er version 1.4.x.x. løsningen.

 

Jeg bruger 1-side-checkout. Det jeg er ude efter er, en løsning ligesom f.eks. Smartguy.dk. Her indtaster man sine oplysninger første gang man handler. Næste gang indtaster man blot sit telefonnr. (som er gemt i databasen), og så finder den selv alle oplysninger frem. Der ligger således et login i baggrunden, som man egentlig ikke kan få adgang til som kunde. Det fungerer mega-godt, men Smartguy.dk har sikkert også kastet nogle penge efter deres webshopløsning ;)

Link to comment
Share on other sites

"men Smartguy.dk har sikkert også kastet nogle penge efter deres webshopløsning"

 

Ja det kan du bande på, at de har. Det der kan hverken OPC eller den indbyggede 1-side i version 1.4.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener stadig er OPC er overlegen konverteringsmæssigt, jeg finder det nemmere at benytte OPC fremfor Presta's egen.. Et eksempel at man skal trykke "gem" før man får mulighed for at vælge betaling på PrestaShops egen løsning.

 

Mit mål er at lade kunden tænke så lidt som muligt, og derved konvertere bedre.

 

Den del af løsningen, er jeg også rigtig træt af, og det skulle være hovedårsagen for mig for at implementere den købte version af OPC igen (og optimere på den - de er begge meget lange).

 

Mht. det med køb som gæst gør dog noget psykologisk - er min overbevisning (selv om kunden reelt indtaster de samme oplysninger).

Link to comment
Share on other sites

I PS version 1.4.x.x er der indbygget. Måske ikke i helt samme version, men jeg ser ingen grund til at betale for det modul, hvis shoppen er baseret på version 1.4.x.x.

OPC virker til alle Prestashop udgaver.

De har lige udgivet den nye udgave til 1.4.xx som jeg var rigtigt glad for at beta teste og hjælpe med at blive bedre i forhold til hvad jeg ved hjælper med at forbedre konvertering.

Du kan evt kigge på mit site http://customdata.dk/ og selv kigge om det er noget du kan bruge :)

 

Det jeg er ude efter er, en løsning ligesom f.eks. Smartguy.dk. Her indtaster man sine oplysninger første gang man handler. Næste gang indtaster man blot sit telefonnr. (som er gemt i databasen), og så finder den selv alle oplysninger frem.

 

Denne løsning vil jeg også rigtigt gerne havde. Eller bare at den kan hente oplysninger fra fx De gule sider eller Krak og lign. ?

 

Spørgsmålet er dog om det ikke er muligt at lave en sådan løsning. Hvis man finder en koder der kan lave det. Der er sikkert mange der gerne vil havde denne funktion på deres site.

 

Jeg ved dog at Timpet har en lign funktion. (dog uden at hente telefonnr) hans site har nemlig ikke noget login. Hvordan det virker i praktisk og lign ved jeg virkelig ikke.

Ej heller om det giver flere konverteringer.

 

Jeg kan bare på mit site se at antalet af kunder (bruger) bliver mindre og antalet af gæster bliver større og større

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...