Jump to content

Vill ta bort "extra sidor" i nederkant!


Elin-BioLivs

Recommended Posts

Längst ned på min shop www.biolivs.se har jag mina CMS-sidor, men det ligger även några extra sidor (Specialerbjudanden, Nya produkter, Bästsäljare, Kontakta oss) som jag inte lagt som CMS och som jag inte vill ha där nere.

Någon som vet hur jag flyttar dom?!

 

TACK SNÄLLA!!! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hej, om jag inte minns fel så ändrar du detta i CMS modulens inställningar. Finns alternativ i inställningar om dessa länkar samt "Powered by Prestashop"

 

/Jimi

 

Jo, men där syns bara de sidor som jag själv har lagt till som CMS-sidor och inte dom här extra (Specialerbjudanden, Nya produkter, Bästsäljare, Kontakta oss). Grejen är att som faktiskt inte låg där från början, men sen dök dom bara upp där nere. :unsure: En kvalificerad gissning är väl att jag gjort nått galet, men jag kan inte komma på VAD det skulle vara! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det jag menade med ändra i footer.tpl var mer ändra allt =) har gjort min footer själv utan att pussla med moduler och ändra i backoffice, men det kanske är smidigt.

 

Om du kikar moduler->positions i BO och kikar under footer, så kanske det avslöjar vad som ligger där? nått där borde det kunna vara du vill ta bort.

Link to comment
Share on other sites

Tack för era svar!

 

Jag har ju glömt att skriva i tråden att jag fått hjälp att identifiera problemet från annat håll! Det var mycket riktigt i modules/blockcms/blockcms.tpl jag skulle ändra, och när jag insett det kunde jag bara plocka bort dom oönskade länkarna! Passade även på att centrera mina CMS-länkar.

 

Tack för att ni tog er tid!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hej har samma önskan som Elin men jag vet inte exakt vilka filer man ska ändra i blockcms.tpl har provat lite och det händer ingenting :-(. Tömde cache enl en på forumet för en annan sak men då blev sidan helknäpp och kolumner försvann osv.

Snälla hoppas någon kan hjälpa mig.

 

Eller hur gör man en egen footer om man bara vill ha text där ingen länklista tex bara copyright osv

Nu hoppas jag någon har tid snabbt

Tack

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...