Jump to content

Version 1.4.5.1 final


alltfordjur.se

Recommended Posts

Hej. Jag har precis uppgraderat min version från 1.4.4.1 till 1.4.5.1 och det gick hur bra som helst för mig. Jag följde instruktionerna från denna tråd: KLICKA HÄR och det enda jag fick ändra på var mina modifierade headerbilder. Nu har jag inte modifierat min shop så mycket så det gick smärtfritt:-)... Den inbyggda uppgraderingen i 1.4.4.1 fungerade inte för mig så jag laddade ner Autoupgrade modulen från ovanstående länk och då gick det.. Hoppas att detta hjälpte dig lite grann i valet om att uppgradera eller ej?

 

//Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag har försökt idag också. men fick direkt fel på filen med uppgrade. Läste strängen sedan som du hänvisade till, 12 sidor var det just idag, har läst igenom allt, många får visst konstiga fel, en del av DEM många löser det sig för, men ,men jag tror Jag avakta, samt kolla istället på att att göra det manuellt, vill inte chansa när man försöker ligga skarpt online.

Hoppas Ni andra som gjort uppdateringen Gärna delar med Er om hur och vad som händer. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Här kommer lite info om uppgraderingen min. Som sagt så uppgraderade jag till v 1.4.5.1 och det som hände var att vissa av mina modifieringar försvann. Nu har jag bara ändrat lite färger i standard temat så det gick fort att ftp:a över filerna. Har nu den senaste versionen: v 1.4.6.2 och uppgraderingen fungerade utmärkt att göra från backoffice via upgrade knappen:-).. Men som sagt så fick jag föra över mina modifierade block header bilder via ftp igen.. Men allting annat fungerar och ingenting har försvunnit från butiken. Men GLÖM EJ ATT TA EN BACKUP INNAN ni utför några ändringar odyl i butiken...

 

Jag la även in snowstorm modulen på sidan eftersom vi närmar oss vinter?? eller är det vår:-)

 

http://www.trendic.cc/webshop

 

Daniel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...