Jump to content

Tips voor templates


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een OSCommerce webwinkel. Ik wil deze vervangen voor een PrestaShop winkel.

 

Nu wil ik een professioneel template laten ontwikkelen. Het gaat alleen maar om design zoals kleuren en layout en dergelijke.

 

Modules installeren, webwinkel vullen en afbeeldingen zoals logo's e.d. hoeft niet meegenomen te worden.

 

Kan iemand een indicatie geven wat dit ongeveer zou gaan kosten? Heeft er iemand misschien ervaring met een goede template designer die hij/zij mij kan aanraden?

Link to comment
Share on other sites

Mijn budget is veel meer dan dat.

 

Ik zat ook te denken aan een template downloaden. Het valt me op dat ik dezelfde template op veel websites terugvind. Ook met verschillende prijzen. Is dat wel eerlijk of kan ik later problemen krijgen met copyight?

 

Ik zie wel mooie templates maar nooit exact wat ik wil. In hoeverre zijn dergelijke templates aan te passen? Ik zat ook te denken een template te kopen voor relatief weinig geld en dan met het geld wat ik 'overhoud' aan budget het door een designer verder aan mijn wensen aan te passen.

 

Wat vind jij?

Link to comment
Share on other sites

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om te zeggen wat ik wil kwa design. Ik weet kwa features wel wat ik wil. Maar layout (kleurgebruik, wat gaat waar, hoe spreek je je doelgroep aan etc) heb ik weinig kaas gegeten. Ik heb een aantal vrienden designs laten zien die ik 'mooi' vond. Maar hun vinden het lelijk, of totaal niet mijn product passen e.d.

 

Het gaat erom wat vinden mijn klanten. Hoe zet je die aan tot vertrouwen in de webshop? (Ook hier kwa layout. Reviews, webshop keurmerk, duidelijke vermelding prive data zoals vaste telefoonnummer en adres e.d. is allemaal al geregeld) Om aan te zetten tot kopen.

 

Ik moet me natuurlijk onderscheiden van de concurrent. Heeft die een mooiere/betere website zal ik die klant snel kwijt zijn. Ondanks dat ik misschien wel wat goedkoper ben ook.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het ook helemaal met je eens, dan moet je denk ik toch op zoek naar iemand die met je rond de tafel wilt gaan zitten.

Deze persoon kan naar je luisteren en een idee krijgen van wat je wilt en dit daarna uitwerken.

 

Als je een theme koopt van prestashop om het even bij de officiele site te houden dan krijg je geen problemen met copyright omdat je er voor betaald hebt en iedereen mag er wat aan veranderen.

 

Ik heb zelf op dit moment deze site: www.ictwebsolution.nl/webwinkel

Deze is afgeleid van het originele thema.

 

Dit skinnen enz heb ik allemaal zelf gedaan ik ben er ook nog niet zo goed in maar om te beginnen vind ik het best goed, ik wil ook niet alleen maar bezig zijn met mijn webwinkel het is slechts een extra aanwinst.

 

Als je goed rond kijkt op google dan zijn er volgens mij wel leuke adresjes in Nederland natuurlijk die prestashop beheersen en die ook themes kunnen maken voor je.

Wellicht kun je daar je draai in vinden.

Link to comment
Share on other sites

wil ook starten met prestashop

 

heb nu zegelstekoop.nl

 

Zoiets als http://www.hetzoetewarenhuis.nl/nl/24-materialen is dat zelf te bouwen.

 

Ben ook benieuwd hoe makkelijk artikelen kunnen worden toegevoegd. Moet 7000 artikelen toevoegen vandaar.

 

http://ictwebsolution.nl/webwinkel/ ziet er best netjes uit vooral het menu links is voor mij wel bruikbaar.

waar zijn er nog meer free templates te vinden ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo, ik ben druk bezig met prestashop. vind een super webshop. ik heb de standaard free template 1.4 (grijs). ik zie dat in mijn cartblock dat de in de tekst op knop 'winkelman' de letter 'd' mist. Kan iemand mij helpen/adviseren hoe ik dit kan aanpassen?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...