mjkz Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Som topic lyder: Hur gör jag för att flytta över min prestashop från min dator till min webserver så att allt funkar? Testade att kopiera rakt av och då fick jag följande: Unable to open WampServer's config file, please change path in index.php file. Det känns ju helt fel. Funkar det att flytta över den eller måste jag installera om det? Har en ganska basic shop men skulle vara skönt att spara in några timmars jobb. Mvh M.K Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Ehm... Du gör väl en kopia på databasen från din dator och speglar den på din hostning... ändrar i settings till rätt adress för databasen. Det ska väl ung vara det. /johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
basse1985 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Precis som Johannesw säger. 1.Kopiera alla filer till FTP'n. 2. Ändra alla permissions. 3. Ändra i config/ settings.inc.php så att den hittar databasen 4. exportera databasen från localhost och importera den i databasen på webservern. Sedan ska allt fungera fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts