Jump to content

Recommended Posts

Hi guys,

 

NewBe bij Prest, ben bezig met een shop, maar loop tegen een paar problemen aan:

 

a) Ik moet per produkt kunnen aangeven of het in een enveloppe verzonden kan worden

of niet. Afhankelijk van gewicht gaat niet, want bijn alle produkten zijn onder 500 gram, het moet dus afhankelijk van afheting of iets dergelijks. Afmetingen kun je wel per produkt ingeven, maar ik zie nergens een regel die de afmetingen kan gebruiken om de verzendmanier te bepalen (iets van If TotalHeight < 30 mm AND (Lenght x Height x Quantity) < 70400 Then .......)

Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

 

B) Hoe voeg ik een extra conditie (nieuw, gebruikt, ...) toe?

en waar kan ik instellen dat conditie en fabrikant getoont worden aan de klant?

 

c) algemeen > hoewel ik pas een deel van de categoriën heb ingevuld (nu ongeveer 3600, gaat 2 x zoveel worden) vind ik de paginaopbouw nu al vrij traag.... gaat dit wel vlot werken met 7500 categoriën?

 

Alvast bij voorbaat dank voor elke reactie.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan voor nu A) en C) misschien beantwoorden.

A) je kunt in je backoffice bij Shipping per carrier een gewicht aan geven.

Dit kun je doen onder Shipping > Carrier (als je nog geen carrier hebt voeg er dan een toe)

Je kunt deze bewerken en dan bij facturering kiezen voor Volgens totaal gewicht.

 

Je kunt dan vervolgens bij Shipping > Weight Ranges aangeven voor welke gewichten hoeveel je wilt rekenen.

 

Mocht dit niet duidelijk zijn dan horen wij het graag (zit op dit moment in de trein dus kan niet diep kijken)

 

C) Als je heel veel producten hebt moet je als je klaar bent een keer alle cache leeg gooien zowel Compile als de gewone Cache

Deze zitten in je ftp /tools/smarty/compile en /tools/smarty/cache

Als je die 2 eens helemaal leeg gooit en dan even niks veranderd en de pagina's een keer laad die je wilt testen en vervolgens opent op een andere pc zouden ze sneller moeten zijn omdat ze dan een soort van gecached zijn op de server.

Mocht dit niet helpen dan moet je eens gaan kijken bij je backoffice en dan bij Eigenschappen > Performance

Hier kun je nog stoeien met CCC (Combineer, comprimeer en Cache)

 

Hopende je hier al weer een beetje mee te hebben geholpen.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het antwoord uit de trein, maar... je hebt niet goed gelezen :-)

Verzendkosten aan de hand van gewicht had ik natuurlijk wel gevonden, maar daar kan ik niks mee,

90% van de produkten kan qua gewicht wel in een enveloppe, maar dat wil nog niet zeggen dat het qua

afmeting kan (niet hoger dan 25 mm), dat is het probleem.

Dus ik wil eigenlijk per product gewoon aan kunnen geven of het in een enveloppe verzonden kan worden

of niet, (eventueel zou dan bij bestelling van meerdere artikelen bepaalt kunnen worden

of het nog steeds in een enveloppe past (lengte x breedte x aantal), dit laatste is niet echt van belang, maar zou wel mooi zijn.

 

Daarnaast kan ik nergens vinden hoe ik op de produktpagina bv artikelnummer en fabrikant zichtbaar kan maken?

net als toevoegen van een extra condite, en hoe de conditie op de productpagina weer te geven.

 

Heb al in de code zitten zoeken naar 'condition', maar kan niet vinden waar het zou moeten zitten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...