Jump to content

Foto's in categorieën lijst slechte kwaliteit


kirstenj

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb inmiddels een werkende prestashop, hiervoor gebruikte ik oscommerce. Ik ben erg tevreden over prestashop maar ik vind de foto's die automatisch gebruikt worden in de categoriënlijst van erg slechte kwaliteit.

Pas als je het product aanklikt krijg je een mooie foto te zien.

 

Hoe kan ik dit veranderen in direct een mooie foto in de lijsten?

http://www.hettaartg...p?id_category=3

 

Verder wil ik graag weten hoe het programma automatisch de lege ruimte opvult bij de foto's. Nu kiest het programma automatisch de instellingen van de foto, maar dan krijg ik overal witte randen. Het moet dus opgevuld worden.

 

Kirsten

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Ik gebruik .jpg. Grootte is meestal:

700x540

resolutie 96.

 

Ik wil dus eigenlijk 2 dingen.

1: dat hij automatisch uitrekt en volledig invult zonder dat ik witte randen krijg

2: dat ik in de categorielijst mooie heldere foto's krijg

 

groetjes,

Link to comment
Share on other sites

Wanneer je scherpe foto's wilt hebben zit er niets ander op dan je foto's zelf binnen verhouding van de afbeeldingen te bewerken.

 

Standaard staan miniaturen ingesteld op 150 x 150 pixels en de grote afbeeldingen op 600 x 600 pixels. Als je dan je grote afbeeldingen upload als 700 x 540 of als ze liggend zijn 540 x 700 gaat verkleinen altijd verkeerd. Je kan natuurlijk ook je afbeeldingen standaard op groot 700 x 540 zetten maar dat werkt niet bij 540 x 700. Als je altijd 700 x 540 foto's hebt zet dan je miniaturen op 175 x 135, of een soortgelijke verhouding, zou moeten werken.

 

Ik zie op je, erg smakelijke ;) , site dat liggende én staande afbeeldingen door elkaar gebruikt, dat gaat echt niet goed komen. Wat ik zelf doe is alle afbeeldingen bewerken naar 600 x 600 pixels met Photoshop, klein beetje verscherpen en deze opslaan met "Save for web & devices" compressie 80 met icc profiel. Omdat je een gekleurde achtergrond gebruikt kan je eventuele witte stukken in je foto's opvullen met paars.

 

Bedenk dat PrestaShop een webwinkel is en geen fotobewerk programma maar met een beetje creativiteit kom je er wel.

 

NB de taarten zijn echt kunstwerkjes, de foto's zijn helaas vaak een beetje onderbelicht, kan je met Photoshop ook prima rechttrekken.

 

Veel plezier met het maken van de site, ziet er goed uit verder.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hallo Mannen,

 

Tja ik ben er mee bezig geweest, maar ik snap het geloof ik toch niet.

 

De foto's die ik upload zijn van goede kwaliteit. Dat kan je ook zien als je een product selecteert, je ziet dan wel een goede en scherpe foto.

Ik heb de grootte nu aangepast van de foto's, maar hierdoor worden ze enkel groter niet scherper. Dat heb ik gedaan bij preferences-images.

 

Als je bijvoorbeeld kijkt bij de homepage van de site, zie je bij nieuwe producten de tekst staan "no image available". Hieraan kan je ook zien dat dit onscherp is.

 

Ik snap dat prestashop geen fotobewerkingsprogramma is, maar hiervoor hadden we een oscommerce site en de foto's waren hierop altijd perfect.

Ik baal er echt ernorm van, want ik vind het echt vreselijk om naar die onscherpe foto's te moeten kijken.

 

Waar bepaald prestashop om deze kleine afbeeldingen te gebruiken, misschien moet ik daar iets veranderen.

 

Hopelijk kunnen jullie me weer verder helpen.

 

Fred wat is jouw site, dan kan ik eens kijken hoe jouw foto's er op staan.

 

Kirsten

Link to comment
Share on other sites

Ik heb op je website gekeken en zie dat de foto's in je 'Nieuwe producten' blok 80px bij 80px zijn wat de standaard grootte is in Prestashop voor dit soort afbeeldingen. Echter, als ik de onderliggende html code bekijk, zie ik dat deze thumbnails afmeting-tags hebben van 125px breed en 100px hoog! Dus deze plaatjes worden uitgerekt en daardoor zien ze er niet scherp uit.

 

Gebruik je soms een aangepaste Prestashop theme of heb je de afbeelding grootte zelf veranderd?

 

Wat je kan proberen is om de thumbnails opnieuw te genereren. Ga in je beheersysteem naar 'Preferences-->Image' en scroll naar beneden naar 'Regenerate thumbnails'. Let wel: als je veel afbeeldingen hebt kan het vrij lang duren voordat het regereneren klaar is.

 

Op dezelfde pagina kan je bovenaan de afmetingen aanpassen voor de verschillende groottes. Staat daar soms 125px breed en 100 px hoog voor 'medium'? Zo ja, dan is het misschien beter om dit terug te zetten naar 80x80. Dit doe je dan voordat je de regeneratie stap uitvoert.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb mij de afgelopen tijd voornamelijk beziggehouden met het vertalen van PrestaShop maar ben inmiddels ook begonnen met het indelen en vullen van de nieuwe site. En tot mijn verbazing zie ik dat PrestaShop mijn plaatjes zorgvuldig om zeep helpt. Ik heb nu de JPG compressie op 90 gezet en dan lijkt alles goed te gaan, 80 is net niet mooi. Je bent trouwens overal van af als je png gebruikt maar dat neemt wel meer ruimte in beslag.

 

De website waar ik nu aan werk kan je vinden op www.snijders-hifi.com/shop. Alle plaatjes zijn nu jpg 90 behalve het plaatje van de Viso One (rechtsonder op de homepage) Met "90" zijn ook alle fabrikantlogo's moois scherp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...