Jump to content

Version 1.4.4 vs. 1.3 rabatter og tilbud er væk


Prestafan1234

Recommended Posts

Dette er måske nærmere en konstatering end et egentligt spørgsmål (og det fortjener måske nok en lille note på prestatips.dk under det indlæg jeg planlægger at skrive om opgradering - når min shop kommer tilbage til at virke som den gjorde;-)).

 

Men efter opgradering fra version 1.3.1.1. til 1.4.4 kan jeg konstatere, at alle de varer jeg havde på tilbud eller havde mængderabatter på, nu blot står til normalpris. Jeg havde f.eks. flere varer, hvor der var tilbud på "køb x antal og spar x kr.", men på de enkelte varer, kan jeg nu se, at fanebladet "rabatter" er væk og dermed også mine tilbud. Jeg har ikke lige fundet en måde, hvor man kan lave samme tilbud på og synes lige nu, at det er en træls "feature" (men måske har jeg bare ikke set løsningen på det endnu).

 

Så - hvis nogen sidder med guldkorn, hører jeg dem gerne, da jeg havde en del varer fra min fysiske butik, som jeg havde tilbud og mængderabatter på - og en del af disse er skrevet ind i beskrivelserne, så kunderne undrer sig jo over, at jeg tilbyder rabatter, de ikke får, når de lægger dem i kurven :-(

Link to comment
Share on other sites

Det gør det måske heller ikke:-) Men jeg ved ikke, om det skyldes databaseændringerne eller om det er noget helt tilbage til min version 1.2.5 shop som forfølger mig. Når jeg får ordrer nu, kan jeg stadig ikke se total salg i statistikken, det kunne jeg heller ikke i version 1.3. Men de shops, jeg har hjulpet med at installere har aldrig disse problemer. Epay's relayscript virker heller ikke i min nye shop - selv om jeg testede det nyeste modul fra dem i en testshop, hvor det virkede fint. Men altså ikke i min opgraderede shop - heller:-(

 

Men mine dårlige oplevelser betyder ikke, at jeg har fortrudt min opgradering - tværtimod. Mit modul fra presta-dyr til at overføre ordrer til E-conomic med fakturalinier osv. virker nu fuldstændigt efter hensigten (før fik jeg kunder over men ingen fakturalinier). Jeg kan tilbyde GLS som forsendelse - også takket være et modul fra Kjeld. Jeg har ikke implementeret det endnu, da jeg lige skal tjekke om jeg skal have lavet noget om mht. vægtgrænser osv.

 

Fandt du en til at lave opgraderingen for dig?

Link to comment
Share on other sites

Ja har langt om længe fundet en der vil prøve at opgradere , han starter så småt i weekenden så må vi se.

Kunne se der var kommet OPC til 1.4 så må vi se km jeg kan få det til at køre med relay :)

Hvilken af dine shops kører 1.4 nu?

Hvis du mener ePay's relayscript, og OPC i version 1.4.x.x., så tror jeg godt, du kan opgive. :-(

Jeg har en shop på Prestashop, version 1.4.3.1, og der virker det i hvert fald ikke.

Bruger standard betalingsvinduet i samme vindue, og det er der ingen kunder, der har problemer med,...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener ePay's relayscript, og OPC i version 1.4.x.x., så tror jeg godt, du kan opgive. :-(

Jeg har en shop på Prestashop, version 1.4.3.1, og der virker det i hvert fald ikke.

Bruger standard betalingsvinduet i samme vindue, og det er der ingen kunder, der har problemer med,...

 

Så er det bare jeg tænker "hvad er der så rettet". Jeg testede det som sagt i en ren installation version 3.9 og PS version 1.4.0.17 (tror jeg nok), og det virkede fint. Men da jeg så installerede testshoppen der kører version 1.4.4. og min prodshop, fik jeg blot Service unavailable, men tilskrev det min shop.

 

Vi skal da have fat på ePay igen så....

 

EDIT: Standardbetalingsvindue i samme vindue, det er da relay-scriptet - eller hvad?? Mit åbner i pop-up vindue.

Link to comment
Share on other sites

 

EDIT: Standardbetalingsvindue i samme vindue, det er da relay-scriptet.

 

Hej Ann,

ePay har 3 forskellige "metoder".

- Relayscriptet

- standardbetalingsvinduet i samme vindue

- Standardbetalingsvinduet i en popup

 

Relayscriptet åbner betalingen i shoppens layout. Altså hoved, venstre og højre kolonner er der.

 

Jeg ved jo, at du i dine 1.3.x.x. shops har haft problemer med dette, hvorimod jeg ikke har. De 2 shops, som jeg har i version 1.3.x.x. kører perfekt ned relayscriptet.

 

Den ene shop, som jeg har i 1.4.3.1. kan ikke køre relayscriptet. Jeg har så "set mig tilfreds" med standardbetalingsvinduet i samme vindue. Ikke som jeg gerne vil have det, men jeg lever med det.

 

I gamle dage med osc, så skete der det med standardbetalingsvinduet, at hvis kunden ikke trykkede på "afslut og vend tilbage til butikken" eller hvad det nu hed, men istedet blot lukkede vinduet, så blev der oprettet en betaling, men ordren blev ikke lagt i shoppen. Det havde jeg utallige diskussioner med ePay om, uden at det hjalp. Heldigv is havde jeg en "gammel" version af ePay, hvor det virkede. Jeg opgav til sidst.

 

I Prestashop er det ikke noget problem. Selvom kunden lukker betalingsvinduet, så er både betaling og ordre gennemført i BO.

 

EDIT: Nu har jeg lige prøvet een gang til at skifte til relayscriptet på den shop, jeg har kørende i 1.4.3.1. Samme problem. Invalid customer.

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho

 

Tak for udførlig forklaring:-) Jeg har nu kigget i mine indstillinger og kan godt se den tredje mulighed, hvor man kan vælge, at betalingen skal foregå i samme vindue. Enten har jeg aldrig bemærket den før - har nok lidt ePay fobi;-), eller også var muligheden der ikke i den version, jeg kørte med inden opgraderingen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...