Jump to content

migrera till 1.4x eller inte ?


johannesw

Recommended Posts

Halloj!

 

Står lite i valet och kvalet om jag ska uppgradera min butik till 1.4x eller inte, tänkte göra en snabbollning med er vad ni tycker om saken.

 

Det jag saknar mest idag är snabbkassan, som finns i 1.4, men då finns och andra sidan inte paysons betalmodul gratis.

 

Så antingen stannar jag där jag är och betalar för snabbkassa, (typ canins) Eller så byter jag upp mig och betalar för paysonmodulen typ av prestaworks.

 

Vinner jag något direkt på att smacka in 1.4 ?

 

Det känns lite som att snabbkassemodulen för 1.3x inte är så aktuell produkt, ingen som vet om man kan komma över den lite billigare än vad canin själva vill ha på sin butik? Ingen som är intresserade av att samköpa, men är kanske ingen som kör 1.3x längre...

 

Tacksam för lite förslag och idéer på vad man ska göra.

 

mvh

johannes

Link to comment
Share on other sites

Vet ju hur det gick förra gången när dom pratade om när modulen för 1.3x skulle släppas, va väl nått halvår efter dom sagt som den verkligen kom så deras ord ska man nog ta med en nypa salt :)

 

Jag tänkte även lite på andra fördelar med att byta, om det finns några, bättre ur SEO-synpunkt? snabbare? bra funktioner?

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

Håller på att lägga upp en e-buktik och har pratat med Payson om en modul för 1.4.x. Det svar jag fick (efter att först ha fått någon standardfloskel om att de kontinuerligt jobbar med förbättring bla bla) är att de ska fixa en i början av nästa år.

 

Är det någon som har prövat att använda moduelen för 1.3 för 1.4, eller är det för stor skillnad? Som sagt, jag är ny på både Prestashop och web design.

 

Valde Prestashop för att det fanns en Payson-modul men nu funderar jag på att använda OpenCart istället som verkar lite mer användarvänligt för en nybörjare som jag.

 

Vad tycker ni?

 

/Ron

Link to comment
Share on other sites

Paysons egna fungerar nog inte så bra till 1.3, man kan köpa en modul av prestaworks som fungerar fint.

Av egen erfarenhet får man lägga på ett gäng månader på releasetiden som paysons pratar om så kanske framåt sommaren kanske deras egna kommer i verkligheten (om de inte jobbar på lite bättre än tidigare denna gång)

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...