Jump to content

Recommended Posts

is het mogelijk om een simpele 'copy' te maken van de webshop van domein a naar domein b?

dat dus configuratie, layout, etc. hetzelfde blijft? (2 dezelfde webshop onder 2 domeinen)

is hier een nieuwe database voor nodig en de 'oude' database kopieren?


reden: momenteel heb ik shopvanalles.nl, maar er gaan 10 webshops bijkomen die allemaal op elkaar moeten lijken maar met elk hun eigen range producten die ik weer handmatig zal toevoegen.. danwel via een csv import.. (zelfde configuratie etc. , layout kleuren handmatig aanpassen) --> consistentie dus.

Link to comment
Share on other sites

iemand al enig idee of dit mogelijk is? en/of het op een bepaalde manier zou werken zodat instellingen 'bewaard' blijven en niet op elke nieuwe shop weer alles opnieuw geconfigureerd moet worden?

en is het nodig dat er voor shop2 een nieuwe database komt of kan alles werken uit 1 database maar een andere prefix maybe?

Link to comment
Share on other sites

ik heb zojuist een kopie geprobeerd te maken en tevens de database gekopieerd .. allemaal op een ander domein dan oorspronkelijk.

maar ik krijg nu deze melding:

"Link to database cannot be established."


moet ik ergens in de bestanden een andere database invoeren? of kan ik het op een andere manier oplossen?
of eerst nieuwe installatie en daarna pas alle bestanden kopieren van de 1e webshop?

Link to comment
Share on other sites

had ik gedaan inderdaad en de juiste databasenaam en psswrd neergezet.. maar werkte toen nog niet.. is 'cookie-key' ook nodig om te veranderen? is namelijk een hele lange reeks en weet niet hoe die anders moet... en cookie_iv?


Die coockie key kan gewoon blijven voor zover ik weet.
Het moet echt iets zijn wat niet klopt mbt. de connectie naar de DB.

Doe anders eens een schone install en kijk wat je setting.inc.php geeft.....
Link to comment
Share on other sites

goed plan.

momenteel staat dit er:

<?php

define('__PS_BASE_URI__', '/web/');
define('_THEME_NAME_', 'prestashop');
define('_DB_NAME_', '.....');
define('_DB_SERVER_', 'localhost');
define('_DB_USER_', '.....');
define('_DB_PREFIX_', 'ps_');
define('_DB_PASSWD_', '......');
define('_DB_TYPE_', 'MySQL');
define('_COOKIE_KEY_', 'seXIXH9YMXI3WGBiKQGZPwYFCRqdp3ChGTOqmwV2IQx8JcgphQ7AMZ5x');
define('_COOKIE_IV_', 'ViaFI5Qx');
define('_PS_VERSION_', '1.1.0.5');

?>

en db name, user, passwd pas ik dan aan..

maar ga wel ff checken met schone instal en kom hier weer terug

Link to comment
Share on other sites

dit is de nieuwe setting.inc.php

<?php
define('_DB_SERVER_', 'localhost');
define('_DB_TYPE_', 'MySQL');
define('_DB_NAME_', '......');
define('_DB_USER_', '.......');
define('_DB_PASSWD_', '......');
define('_DB_PREFIX_', 'pw_');
define('__PS_BASE_URI__', '/web/');
define('_THEME_NAME_', 'prestashop');
define('_COOKIE_KEY_', '6e8ZjWX4K8Qut8pWCOKqZVB15W4vvG4MuxD10S1JqWokYaB6dMdRT8Tq');
define('_COOKIE_IV_', 'PDvbNoPB');
define('_PS_CREATION_DATE_', '2009-02-26');
define('_PS_VERSION_', '1.1.0.5');
?>


dus ik zie wel verschil... hoe kan ik dit oplossen zodat het wel geheel te kopieren is?

want configuratie instellingen in het admin gedeelte staan in de database toch? of kan ik alles dan gewoon kopieren behalve setting.inc.php en dan staan ook alle instellingen/indelingen hetzelfde?

Link to comment
Share on other sites

@ tropisch bruin: heb je nog enig idee hoe dit wel zou kunnen werken? of zelf geprobeerd?

als het werkt komen er namelijk om te beginnen 11 webshops met Prestashop en daarbij uiteraard donaties als alles goed werkt en loopt. Lijkt me een leuke toevoeging voor de bekendmaking van prestashop in nederland :)

Link to comment
Share on other sites

dezelfde hoster (dus misschien andere server) , ander domein..

ik probeer deze topic morgen even uit:

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/12763/general_discussion/solved_2_shop_with_identical_content_cookie_setup__help_please_

als het werkt en is wat ik zocht laat ik het weten.. ik hoop dat t werkt.. zou veel schelen

maar moet het dan ook uitmaken als het bij een hoster is met een ander domein?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...