Jump to content

Problem med PDF för invoice


sheribaby

Recommended Posts

Hej!

 

Är i full gång och testar med min butik och har lagt lite ordrar själv och när det sedan genereras en PDF invoice så går det inte att öppna den alls. Det blir någon slags fatal error och en blank sida öppnas. Någon som har detta problem med? Har precis uppdaterat till version 1.4.4. från 1.4.0.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej, Nu har jag provat lösa problemet men inte lyckats, det blir liksom moment 22 för mig.

Om jag ersätter min pdf.php i classes-mappen med den från 1.4.4.-zipen så fungerar det att öppna pdf-en men loggan försvinner i pdf-filen. Problemet verkar vara något med FPDF att göra men jag vet inte vad.

 

Om jag får pdf-en att fungera så är det ingen logga och om jag laddar upp en ny logga till fakturan så står det "FPDF error: Not a JPEG file: /xxxxxxx/xxxxxxx/img/logo.jpg"och om jag ändrar logo.jpg till logo.JPEG och så får jag felmeddelandet "FPDF error: Some data has already been output, can't send PDF file" och om jag då ersätter pdf.php så fungerar den men som sagt utan logga i.

 

Kan det ha något att göra med att jag kör med en lokal server på min dator?

Är det någon annan som har samma problem, jag har kikat runt i trådar och provat men inte lyckats lösa problemet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...