Jump to content

Tilføje kredit kort gebyr


Mirko Sevak

Recommended Posts

Hej

 

Min webshop er meget tæt på launch, nu mangler kun de sidste detaljer. Jeg bruger moneybookers som betalingsgateway til at starte med, og der skal jeg jo betale et gebyr for at kunne tage imod kort. Hvordan tillægger jeg det kortgebyr i den sidste del af transaktionen så kunder betaler det?

 

På forhånd tak

 

Mirko

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er der en løsning med Quickpay?

Vi har en del betalinger med f.eks. Mastercard hvor gebyrerne er adskillelige procent, og ønsker derfor at tillægge det gebyr.

Jeg kan jo sagtens lade Quickpay hæve gebyrerne på kundens kort, men hvis det sker så sent i processen, har jeg jo ikke mulighed for at give besked til kunden (pånær i handelsbetingelserne) - ideelt set burde kortgebyr jo stå sammen med varerne og fragten i check-ud skærmen!?

Takker! Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Der er et betalings modul der ude et eller andet sted der tillader Moneybookers gebyr.

Brugte det og et standard moneybookers modul uden gebyr.

 

Jeg fik lavet en test over gebyret på moneybookers den gang jeg brugte det.

Og testen viste helt klart at betaling uden gebyr var gav flest konverteringer, skiftet fra moneybookers over til quickpay/ePay giver igen et større konvertering.

Personligt vil jeg sige skift til ePay/Quickpay(jeg brug ePay) så snart som muligt, det giver forhåbenligt flere penge i kassen samt du bliver godkendt af PBS hvilket giver enkelte kunder en ekstra grund til at handle hos dig.

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin. Tak for input! Jeg er allerede på Quickpay platformen. Sagen er, at vi sælger (i vores fysiske butik) en del på Mastercard / Visa - også til kunder med udenlandske kort (bla. ambassader). Der kan gebyret være op til 3,75%, og da vi sælger forbrugerelektronik, kan det være hele differencen. Derfor er vi nød til at kunne gennemfakturere kortgebyret.

Har været i dialog med Quickpay, og de er ikke bekendte med at der skulle findes en løsning. Jeg har skrevet til Prestashop (men ikke fået svar), at de er nød til at tage dette med i en fremtidig revision, eftersom faldende marginaler er dagsordenen i alle brancher, hvorfor de fleste på et eller andet tidspunkt bliver nød til at gennemfakturere gebyrerne (tror jeg). Well, jeg arbejder videre mod en løsning :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...