Jump to content

DK sider som bruger Prestashop.


Jimmy R J

Recommended Posts

Hej alle i dejlige Danskere/danske skrivende ;)

Skal vi ikke få lavet en tråd her hvor "vi" kan vise vores DK sider frem. Komme med ris og ros mm.

Og hvis vi lyster en kort forklaring til hvorfor valget faldt på PS.

God så starter:
Valgte af flere grunde, Elsker ideen om at det er gratis. Det er der også andre der er ja. Men faldt for PS, kan ikke sige præsis hvorfor der var flere ting. eks den lille detalje når man smider noget i kurven.

Siden er stadig under opbygning, men kik endelig forbi. Kom med kritik/ros eller konstruktive forslag:

http://www.compuworld.dk Bliver i nær fremtid til http://www.compuworld.dk ( compuland kører pt på en osc shop )

Link to comment
Share on other sites

Hej,
Fileme en flot side du har lavet der. Vil gerne anføre at der er nogle af dine facaliteter jeg gere ville kopiere :)
mvh
www.farsoverskudslager.dk
PS: sælger du nogle varer?


Ja sælger alle varene som jeg har der, Men det er kun compuland der kan købes fra lige PT da compuworld som sagt er under opbygning.

I forhold til de ting jeg har på siden er næsten alle de forskellige moduler hentet/fundet her, og så "bare" tilpasset til min side. så har ikke rettigheder eller noget på de ting :)

Men tak for roserne.
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også gerne lægge min side herind.

Grunden til, at jeg valgte PrestaShop er ganske enkelt, at det er det jeg har hørt bedst om ;-)
Jeg har ALDRIG prøvet at lave hjemmeside før, men synes det går okay ;-)

www.elviraogsixten.dk

Siden er stadig under opbygning, så jeg vil meget gerne have ris, ros og kritik. - Kom endelig med det.

Lad mig høre - er der nok af trafik/salg på jeres sider?

Link to comment
Share on other sites

Hej,
Fileme en flot side du har lavet der. Vil gerne anføre at der er nogle af dine facaliteter jeg gere ville kopiere :)
mvh
www.farsoverskudslager.dk
PS: sælger du nogle varer?


Rigtig fin og overskuelig side :-) Dog synes jeg at logoet i venstre top er lidt 80'er - men det er jo svært med sådan noget - det er jo smag og behag ;)
Link to comment
Share on other sites

Hej alle i dejlige Danskere/danske skrivende ;)

Skal vi ikke få lavet en tråd her hvor "vi" kan vise vores DK sider frem. Komme med ris og ros mm.

Og hvis vi lyster en kort forklaring til hvorfor valget faldt på PS.

God så starter:
Valgte af flere grunde, Elsker ideen om at det er gratis. Det er der også andre der er ja. Men faldt for PS, kan ikke sige præsis hvorfor der var flere ting. eks den lille detalje når man smider noget i kurven.

Siden er stadig under opbygning, men kik endelig forbi. Kom med kritik/ros eller konstruktive forslag:

http://www.compuworld.dk Bliver i nær fremtid til http://www.compuworld.dk ( compuland kører pt på en osc shop )


Ja - det er dælme godt nok en fin side - er der noget trafik?
Link to comment
Share on other sites

Ja jow afhænger lidt af hvilken side der spørges til, meeen regner med at det er PS siden ikk ;)

Nej der er ingen trafik (heldigvis) da den stadig er under opbygning. På den anden ja der er trafik, men ikke nok he he. Har et stabilt besøg antal typisk på omkring 500 om dagen. Planen er at når jeg er færdig med at bygge shoppen i PS flyttes den lavet i OSC over så der køres med samme navn bare i nyt system og design.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også gerne lægge min side herind.

Grunden til, at jeg valgte PrestaShop er ganske enkelt, at det er det jeg har hørt bedst om ;-)
Jeg har ALDRIG prøvet at lave hjemmeside før, men synes det går okay ;-)

www.elviraogsixten.dk

Siden er stadig under opbygning, så jeg vil meget gerne have ris, ros og kritik. - Kom endelig med det.

Lad mig høre - er der nok af trafik/salg på jeres sider?


Hej Sarah1101.

Det er en flot side du har fået banket dig sammen der, "enkelt" og nem at gå til ( vigtig detalje, som jeg ikke selv er så god til ;) ).

Farverne, ja det er svært for andre at "bestemme" hvis man kan sige det sådan, men kan godt være lidt bange for at den sorte baggrund sammen med den lilla tekst på forsiden kan virke lidt hmm kan man sige anstrengende i længden. Men ja bare min mening. VIl dog sige at den lilla farve på knapperne er super, der virker det super.

Under produkterne, er det en lille ups måske?. Tænker her på den lange hvide "blokke" der er ved se fuld størrelse og Print.

All in all en rigtig fin side, er godt ud, virker pro, og bærer ikke præg af at være hjemmelavet.
Link to comment
Share on other sites

Ja jow afhænger lidt af hvilken side der spørges til, meeen regner med at det er PS siden ikk ;)

Nej der er ingen trafik (heldigvis) da den stadig er under opbygning. På den anden ja der er trafik, men ikke nok he he. Har et stabilt besøg antal typisk på omkring 500 om dagen. Planen er at når jeg er færdig med at bygge shoppen i PS flyttes den lavet i OSC over så der køres med samme navn bare i nyt system og design.


500 om dagen!!!!!?

Det synes jeg da godt nok er meget ;-)

Det er fedt at folk har så meget mod på Presta selvom det er så forholdsvis nyt, synes jeg :-)
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også gerne lægge min side herind.

Grunden til, at jeg valgte PrestaShop er ganske enkelt, at det er det jeg har hørt bedst om ;-)
Jeg har ALDRIG prøvet at lave hjemmeside før, men synes det går okay ;-)

www.elviraogsixten.dk

Siden er stadig under opbygning, så jeg vil meget gerne have ris, ros og kritik. - Kom endelig med det.

Lad mig høre - er der nok af trafik/salg på jeres sider?


Hej Sarah1101.

Det er en flot side du har fået banket dig sammen der, "enkelt" og nem at gå til ( vigtig detalje, som jeg ikke selv er så god til ;) ).

Farverne, ja det er svært for andre at "bestemme" hvis man kan sige det sådan, men kan godt være lidt bange for at den sorte baggrund sammen med den lilla tekst på forsiden kan virke lidt hmm kan man sige anstrengende i længden. Men ja bare min mening. VIl dog sige at den lilla farve på knapperne er super, der virker det super.

Under produkterne, er det en lille ups måske?. Tænker her på den lange hvide "blokke" der er ved se fuld størrelse og Print.

All in all en rigtig fin side, er godt ud, virker pro, og bærer ikke præg af at være hjemmelavet.


Tak for feedback - og roserne ;-)

Ja, jeg ved det med den lilla skrift, men ih altså, jeg synes bare selv at det ser så fint ud :-) Er obs på, at det kan være træls i længden, men tror også det vil være anstrengende med hvid skrift på sort baggrund, og jeg vil bare så gerne ha' sort baggrund :)

Hmm ja, de hvide bjælker, de skal vidst ændres... Et punkt mere til to-do-listen :-)
Link to comment
Share on other sites

Hej,
Jeg er tosset vild med din sorte baggrund, men er ikke så vild med din lilla skrift. Sorry.
Du kunne bruge et par minutter på denne side, som jeg synes sender et godt signal rent visuelt:
www.que.dk
Kanon idé med forum omkring layout og udveksling af domæne adresser - håber der er flere som vil dele disse. Vi skal jo huske på at vi alle er kollegaer og ikke konkurrenter.
Modsat så betyder konkurrence jo også at vi alle skal være mere skarpe - så det er blot sundt og udviklende for os alle :)
mvh
Ivar

Link to comment
Share on other sites

Hej,
Jeg er tosset vild med din sorte baggrund, men er ikke så vild med din lilla skrift. Sorry.
Du kunne bruge et par minutter på denne side, som jeg synes sender et godt signal rent visuelt:
www.que.dk
Kanon idé med forum omkring layout og udveksling af domæne adresser - håber der er flere som vil dele disse. Vi skal jo huske på at vi alle er kollegaer og ikke konkurrenter.
Modsat så betyder konkurrence jo også at vi alle skal være mere skarpe - så det er blot sundt og udviklende for os alle :)
mvh
Ivar


Ivar, 1000 tak for feedbacken! - Du har samme mening som mange andre - vil prøve at kigge på dit link!
Har du selv en side?

Ja, altså jeg er SÅ begejstret over dette forum. Folk er så villige til at hjælpe, at jeg sjældent har oplevet noget lignende! Især her i dansker-området ;-)

Det er ligefør at der skulle oprettes et rent dansk prestaforum... Nogen der vil påtage sig opgaven ;-)
Link to comment
Share on other sites

Hejsa,
Selv tak :)
Jeg er helt enig med dig omkring dette forum - Alt bliver taget seriøst, og vi har alle aktier i hinandens problemer og udfordringer - DET ER SUPER.
Jeg har min egen lille kiosk hvor jeg har et latent problem, og det er omkring betaling - sidder og prøver om jeg kan hitte ud af hvor det er jeg skal foretage mig en aktiv handling.
Jeg har faktisk to kiosker. Jeg købte www.fotoimport.dk og der er betalingsmodul med. Så hostede jeg siden over til gigahost og lavede siden: www.farsoverskudslager.dk og det er her jeg skal ha´ betalingsdelen til at virke. Men Jeg kan ikke finde hvor jeg finder FTP admin delen. Jeg kører efter bibel metoden: søg og du skal finde.
mvh
Ivar

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,
Selv tak :)
Jeg er helt enig med dig omkring dette forum - Alt bliver taget seriøst, og vi har alle aktier i hinandens problemer og udfordringer - DET ER SUPER.
Jeg har min egen lille kiosk hvor jeg har et latent problem, og det er omkring betaling - sidder og prøver om jeg kan hitte ud af hvor det er jeg skal foretage mig en aktiv handling.
Jeg har faktisk to kiosker. Jeg købte www.fotoimport.dk og der er betalingsmodul med. Så hostede jeg siden over til gigahost og lavede siden: www.farsoverskudslager.dk og det er her jeg skal ha´ betalingsdelen til at virke. Men Jeg kan ikke finde hvor jeg finder FTP admin delen. Jeg kører efter bibel metoden: søg og du skal finde.
mvh
Ivar


Årh ja - den metode kører jeg også efter. Med fare for at ødelægge noget vigtigt ;-)

Den side du linkede til før, ik? Det der flash de har på forsiden er fantastisk. Det ville jeg så gerne ha' - eller noget i den stil. Men ved du, om det er muligt med presta?
Link to comment
Share on other sites

Flash:
Nej det ved ikke, men jeg kender ham som har Kiosken og skal besøge ham i morgen. Jeg spørger ham og kommer tilbage.
mvh
Ivar
PS: det bliver da forøvrigt tidligt sent når man driver kiosk :)


Det må du meget gerne - jeg er yderst imponeret over siden. Den er meget flot! Og jeg er jo ikke konkurrent til ham ;-)

Ja - det bliver hurtigt sent. Sådan er det, når man har gang i noget interessant ;-)
Link to comment
Share on other sites

Hejsa,
Selv tak :)
Jeg er helt enig med dig omkring dette forum - Alt bliver taget seriøst, og vi har alle aktier i hinandens problemer og udfordringer - DET ER SUPER.
Jeg har min egen lille kiosk hvor jeg har et latent problem, og det er omkring betaling - sidder og prøver om jeg kan hitte ud af hvor det er jeg skal foretage mig en aktiv handling.
Jeg har faktisk to kiosker. Jeg købte www.fotoimport.dk og der er betalingsmodul med. Så hostede jeg siden over til gigahost og lavede siden: www.farsoverskudslager.dk og det er her jeg skal ha´ betalingsdelen til at virke. Men Jeg kan ikke finde hvor jeg finder FTP admin delen. Jeg kører efter bibel metoden: søg og du skal finde.
mvh
Ivar


Hej IvaR ;)

Nu skal du hører, når du har logget ind hos Gigahost, vælger du adgang der ser du alle de informationer du skal bruge for at kunne komme på din server via ftp adgang. Der bruger du så et program (ftp program) kan være dette: http://programmer.downloadcentral.dk/?FlashFXP/FTPKlienter/Webmaster/934
Der sætter du de informationer ind du har fået på Gigahost og på den måde connecter du til serveren, og kan da ligge det forskellige ting op, moduler mm.

Du skal have fundet ud af hvilket betalings modul du vil benytte dig af, Oprette en betalingsaftale hos dem ( Vil gerne anbefale ePay ) de har også udvilket en modul til PS. Og er meget flinke til at hjælpe. Det modul skal du smide på serveren via ftp og installere det via din cms i BO. Og ja så er du tæt på. Obs. Du skal selvfølgelig have en aftale hos PBS også :) . De er lidt tungere at danse med, tænker her på tiden de bruger på godkendelse og oprettelse.

Ja der er vel sneget sig en del termer og underforstået "bare" og sådan. Men skriv endelig igen hvis der er noget. Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Link to comment
Share on other sites

Hej Jimmy,
Tusind tak for hjælpen - nu har jeg så en udfordring foran mig. Den kaster jeg mig ud i :)
Jeg har aftale med ePay og er tilsluttet PBS, så det er vel kun et spørgsmål om at følge din vejledning.
Jeg går i gang, og ser hvor jeg lander - det bliver spændende
Dejligt med nogle kompetente kollegaer - super
mvh
Ivar

Link to comment
Share on other sites

Hej "Sarah"
Mht. til Que facaliteten, får jeg svar i morgen og sender dig tommel op eller ned = kan / kan ikke.
Din bemærkning omkring mit 80´ look er nu ændret til noget i 60´erne :)
mvh
Ivar
Rigtig fin og overskuelig side Dog synes jeg at logoet i venstre top er lidt 80’er – men det er jo svært med sådan noget – det er jo smag og behag

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Hej

Jeg ejer www.ModeParfumer.dk som også er lavet i Prestashop :) har ikke brugt meget tid på systemet, men det er både nemt og smart :)


Hej Mode.

Nu ved jeg ikke om det er meningen eller?. Men det er som om opsætningen af grafik mm render sammen. Har prøvet at kikke med Firefox og IE og får det samme resultat

10747_84CkPwXsFUJxlee32uWH_t

Link to comment
Share on other sites

Hej Compuland :)

Tak for feedback :) men købte designet færdigt, og fik lavet nogle rettelser på det, men sådan ser banneret desværre ud pt. skal have det skiftet på et tidspunkt :) men tak for feedback ;)


Hej igen. fik vist ikke forklaret det ordenligt. Det er menuen i venstre side og produkterne mm i midten som "render"samme/overlapper hinanden. Med vilje?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg vil da også gerne vise min side frem så. Jeg har siden www.billigegolfbolde.dk. Jeg er ved at lave en masse om derinde, bla. Ordreprocessen.

Forresten så er det nogle rigtig flotte Presta sider som I andre viser frem..


Hej Blom.
Jeg har nok brugt samme koncept som dig, med at holde standard skabelonen.
Men hvordan har du fået lavet ekstra "blokke" med "Support" "oplysninger" osv??
Jeg søger en blok hvor jeg kan smide noget facebook ind og en support blok.
Link to comment
Share on other sites


Et par ting som skal ændres:

Hej Zacho!

1000 tak for din feedback :-)

Du ved vel ikke lige tilfældigvis i hvilken fil man finder "Customer Service" og "Webmaster".
Jeg kan nemlig ikke lige finde et sted, hvor jeg kan angive den danske oversættelse.
Link to comment
Share on other sites


Jeg søger en blok hvor jeg kan smide noget facebook ind og en support blok.

Hej Zacho!

Nu ved jeg ikke hvordan Casper har gjort det, men du kan bruge SotEW's Adds til formålet.
Med det modul kan du tilføje blokke til top, header, footer, venstre og højre kolonne samt home.
Blokkene kan bestå af billeder, flash-filer eller html-filer.
Efter min mening et lille genialt modul som kan hentes via denne tråd:
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/7675/P0/modules___code_contributions/modulev0_dot_4_sotews_adds
Link to comment
Share on other sites

Det ser da fint ud. Lidt dystert med den sort template, men smag og behag er jo forskellig.

Jeg synes standardoversættelserne er ret dårlige. F.eks. hedder det ikke "produkter" på dansk, men "varer". Og hvad er "top sælgere"? Det hedder under alle omstændigheder "topsælgere", og det er sådan en fyr, der er rigtig god til at sælge. Jeg kaldte det på et tidspunkt "sællerter", men det er lidt for slang-agtigt. Jeg endte med "mest solgte".

Du mangler at oversætte "No products" under ønskelisten. I øvrigt lyder ordet "ønskeliste" sært på dansk. Det var måske bedre med "ønskeseddel", "favoritliste", "huskeseddel" eller noget helt andet.

"Firma profil" skal hedde "Firmaprofil". "Din Konto" bør hedde "Din konto". Bemærk også forvirringen i PrestaShop om det hedder "Din konto" eller "Min konto", når man er logget ind (og i e-mails).

Når man klikker på dankortet, er teksten der kommer frem på engelsk.

Generelt er det ret inkonsekvent, hvordan man skriver titlerne på filmene. "Har Satan En Fætter?" burde hedde "Har Satan en fætter?" jvf. Dansk Sprognævn, der også tillader "Har Satan en Fætter". På engelsk er det lidt anderledes, men man faktisk tillade sig at gøre ligesom på dansk (dvs. kun første bogstav skal være stort).

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

Tak for tilbagemeldingerne har nu foretaget rettelserne og kan kun give dig ret i allesammen, dog ikke med filmenes titler, jeg synes det ser pænest ud med stort begyndelsesbogstav det er nok en dårlig vane fra min side af :)

Men mange tak for alle de andre inputs og tak fordi du gad at bruge tid på at kigge og komme med kommentarer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Hej Erik.

Det ser nydeligt ud. Der er lige nogle småting, jeg faldt over:

* Priserne skrives som f.eks. "89,95DKK". Jeg ville foretrække "89,95 kr", "DKK 89,95" eller i hvert fald "89,95 DKK".
* Under om os:
** "Find os Her" -> "Find os her"
** "åbningstider" -> "Åbningstider"
** "Fredag" -> "fredag"
** "kolding butikken" -> "koldingbutikken" (eller måske Koldingbutikken/Kolding-butikken)

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hej Erik.

Det ser nydeligt ud. Der er lige nogle småting, jeg faldt over:

* Priserne skrives som f.eks. "89,95DKK". Jeg ville foretrække "89,95 kr", "DKK 89,95" eller i hvert fald "89,95 DKK".


/Kjeld


Lige en kommentar til den der. Når der betales med kort, så SKAL valutabetegnelsen være DKK. Kr. godkendes ikke af pbs.

Men enig i det manglende mellemrum.
Link to comment
Share on other sites

Da jeg skulle have mine webshops godkendt for nogle år siden skrev jeg også kr.
Og da pbs skulle godkende den, fik jeg den kommentar at dett hedder DKK. Altså den internationale valutabetegnelse.
Jeg kan næppe tro, at pbs har lavet om på det.
Men webshop ejereren kan jo have ændret det efter godkendelse.
Og/men... pbs kommer altså på kontrolbesøg af og til, for at kontrollere om formalia er i orden.
Det har jeg selv oplevet. Og du får altid en tilbagemelding, også i de tilfælde hvor formalia er OK.

SÅ: Valutabetegbnelsen skal være den internationale valutabetegnelse. Det er der ingen tvivl om, efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Måske de bruger en anden indløser? Det er ikke sikkert sådan et stort firma har valgt at bruge så monopolagtigt et selvskab som PBS?! Jeg ved det ikke men jeg gætter bare. Der findes jo indløsere i andre lande.

Link to comment
Share on other sites

Man kan også modtage dankort med mooneybookers, men det kan selvfølgelig godt være at de har en aftale med PBS, det ved jeg jo ikke noget om. Men jeg har godt hørt det postulat før :) Eller må vi skrive til PBS, det kunne være underholdende at få lukket ned for elgigantens betalingsløsning.. haha

Link to comment
Share on other sites

Det er noget jeg har hørt fra en anden der bruger det, jeg har udelukkende dårlige erfaringer med dem desværre. www.jtairsoft.dk som også er prestashop bruger. Ved ikke hvordan han gør det, men han siger man kan det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sent svar herfra.

Du kan modtage Dankort med Moneybookers. Jeg kan ihvertfald.

Presta-dyr, nu du er så vild med Moneybookers, Kan du så ikke lave et lidt mere avanceret modul. Jeg savner f.eks et mere "Epay/Quickpay" lignende modul, som giver mulighed for at vælge hvilke "kortlogoer" der vises, samt muligheden for at pålægge kunden gebyret.

Har du forresten oplevet problemer med Moneybookers?
Jeg har flere gange hørt fra kunder at deres Visa kort ikke virker.

Link to comment
Share on other sites

Min begejstring for Moneybookers faldt ganske betragteligt for nylig. Jeg skulle opkræve nogle penge fra USA, fra en der ikke kunne udstå PayPal. Jeg ville så sende en opkrævning fra Moneybookers, men det kunne jeg ikke få lov til. Formentlig fordi det var fra en person, der boede i USA.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej,
så vil jeg hermed gerne vise de 2 sider, som jeg de sidste 1-2 måneder har omlagt fra OSC til Prestashop:

www.lavprisfroe.dk , som sælger blomsterfrø til billige penge.
www.mirasdukketoej.dk , som sælger hjemmesyet tøj til dukker og bamser af høj kvalitet.

Fælles for begge sider er, at det er standard design, men med imagefilerne fra hhv det gule og blå design.

Begge sider har One Page Checkout, og Mirasdukketøj har endvidere Attribut Manager Pro, da jeg bruger attributter i stort omfang på den side, og er rendt ind i problemet med at Prestashop ikke kan klare mange Attribut kombinationer.


UPS: Den skulle have været i Danske sider, som bruger Prestashop. Er der en Moderator, der kan flytte den?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Er ved at lægge sidste hånd på værket med min nye side, men vil gerne have kommentarer fra jer omkring den .. (det skal lige siges at jeg ikke er en haj til hverken programmering eller noget det er selvlært)

Ved godt der mangler lidt på den grafiske del med eks. bagrundsfarver på product pages osv. men bøvler sku lidt med det...

Men hvis i ellers har kommentarer / fejl rettelser vil jeg tage imod dem med kyshånd.

PS. syntes jeg havde postet denne besked men kan bare ikke se den

Siden kan findes på http://www.homeshop.dk eller http://homeshop.dk/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hej Alle Presta fans.

Vil da også lige smide min presta side her ud "www.datahuset.dk". kritik er velkommen.

Min side er nok lidt anderledes end jeres sider.
for det er en half and half løsning hvor jeg bruger både ren html sider blandet med en prestashop 1.3.2.3

syntes selv det er en god løsning for mig. :)

www.datahuset.dk
mutilla

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle Presta fans.

Vil da også lige smide min presta side her ud "www.datahuset.dk". kritik er velkommen.

Min side er nok lidt anderledes end jeres sider.
for det er en half and half løsning hvor jeg bruger både ren html sider blandet med en prestashop 1.3.2.3

syntes selv det er en god løsning for mig. :)

www.datahuset.dk
mutilla


Det kan godt være, at det er en god løsning for dig, men det tvivler jeg altså på, at det er for dine kunder! Som jeg har antydet i en anden tråd, så er den meget forvirrende i designet, ubrugervenlig og slet ikke nem at blive hængende på. Hvis du virkelig ønsker feedback, kan du jo "slippe den løs" på Amino.dk - expect no mercy siger jeg bare på forhånd.
Link to comment
Share on other sites

Hej Alle Presta fans.

Vil da også lige smide min presta side her ud "www.datahuset.dk". kritik er velkommen.

Min side er nok lidt anderledes end jeres sider.
for det er en half and half løsning hvor jeg bruger både ren html sider blandet med en prestashop 1.3.2.3

syntes selv det er en god løsning for mig. :)

www.datahuset.dk
mutilla

Jeg er ganske enig i prestafan, det er ikke super brugervenligt med dit frame system der. Noget helt andet er at du har fjernet mit link, men alligevel bruger mit track and trace modul! Det er en no go!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mener min vens smykkeshop, der tilbyder billige smykker har prestashop.

Url: www.pilegaard-smykker.dk


Mener min ven.....

Ja, det er den, men er du sikker på, at din ven vil have DIG, til at lægge det link. Hvis han vil have den eksponeret her, så hare han sikkert selv gjort det.

Sagt på en anden måde: Der er ikke andre end mig selv, som skal finde på at lægge links til mine sider i denne her tråd.
Link to comment
Share on other sites

Mener min vens smykkeshop, der tilbyder billige smykker har prestashop.

Url: www.pilegaard-smykker.dk


Hils din ven fra mig og fortæl ham, at den baggrund der er i siderne får brugerne til at forlade shoppen, da den tager alt fokus fra indhold og inden jeg overhovedet får kigget på de pæne ting, er jeg træt i øjnene af at kigge på baggrundsgrafikken - og så forlader jeg shoppen.
Link to comment
Share on other sites

Hej alle Presta folk!

Jeg vil da også lige præsentere min shop DesignerDeals.dk - ris og ros modtages gerne;o)

Mvh Eva


Umiddelbart flot side, men jeg savner Læg i kurv på produkterne - og speceilt også, hvad jeg så har lagt i kurven - hvor er det? Så lige at at det er øverst til højre, det forventede jeg ikke, og jeg ledte efter det. Og da jeg kom til checkout, blev jeg helt forvirret. Felterne er for små og for utydlige - under købsprocessen ville jeg gå tilbage og rette noget og fik en 404 side. Jeg orker ikke lige at prøve igen, men du skal kigge på dit workflow og hvor mange steps folk skal igennem for at købe - så simpelt så muligt.

Der er helt klart nogle usability problemer på din side. Hvor er Køb nu knappen, hvis jeg står på et produkt?? Hvis jeg går ind på produktet, kan du være uheldig, at kunden kun ser zoom funktiionen og dermed ikke køb nu. Der er helt klart en del ting i dit theme, der skal rettes, hvis det skal fungere optimalt.

Hvis jeg vil købe via bankoverførsel og fortryder, så får jeg en 404-side og skal starte forfra. Og jeg ser det også som et stort problem, at man skal lede efter ens kurv
Link to comment
Share on other sites

I må da også se på vores shop shop.rockidan.dk

og valget af prestashop er kommet næsten af sig selv efter at have prøvet andre shop systemer
hvilket vi syntes var vanskelige at bruge.

Prestashop lader sig nemt installere og nem i daglig brug


Har kun brugt under 5 minudtter på din side. Udskift de røde knapper med en anden farve - rød signalerer fare og opforrdrer langt fra til køb. Det må også påvirke din webshop? Nye knapper og skriv så igen :-) Og mål også på resultatet i GA før og efter.
Link to comment
Share on other sites

I må da også se på vores shop shop.rockidan.dk

og valget af prestashop er kommet næsten af sig selv efter at have prøvet andre shop systemer
hvilket vi syntes var vanskelige at bruge.

Prestashop lader sig nemt installere og nem i daglig brug


Har kun brugt under 5 minudtter på din side. Udskift de røde knapper med en anden farve - rød signalerer fare og opforrdrer langt fra til køb. Det må også påvirke din webshop? Nye knapper og skriv så igen :-) Og mål også på resultatet i GA før og efter.


Der er alt for lidt prestashop ejere det måler resulterne rigtigt - med Google Website Optimizer. Her kan man teste den ene knap direkte imod en anden. 50% ser den ene kanp og 50% ser den anden. Hvilken en knap bliver der trykket mest = vinderen. Man kan sågar udvidde testen med flere knapper :)
Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke haft nævneværdige problemer med at der ikke handles i shoppen ang farve på knappen rent faktisk har der været salg fra dag 1

men har da lige ændret farven til grøn på knapper og ændret prisfarven til en anden end rød men det er for tidligt at spore ændringer der er lavet, der skal der et stykke tid til.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg vil da også melde mig under fanerne med min side som netop er gået i luften.
Det primære har været at få teknikken til at fungere, og efterfølgende vil jeg løbende opdatere på layoutet.
Er dog ny bruger af PrestaShop så jeg skal også lige gennemskue hvordan man tilretter de forskellige steder.

Siden finder i på www.etiketpapir.dk

Mvh.
Kim Thranborg
www.etiketpapir.dk - www.postprint.dk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hey :)

Så har jeg fået gang i min webshop, http://mobilwow.dk/ Jeg har fået vare på lager fået sat siden op så den ser meget pæn ud synes jeg selv hverfald.

 

Jeg forventer ikke at omsætte for 50000 kr om året, derfor har jeg valgt ikke at blive moms registeret endnu, selvfølgelig er det ikke udelukket at jeg kunne blive det hvis siden køre godt.

 

Hvis der er nogle der har nogle gode forsalg til at forbedre siden må i meget gerne sige til. Jeg kan sige at jeg er i gang med at lave et nyt design, men da jeg lige har fået nyt arbejde og det også skal passes er det begrænset hvor meget design jeg får lavet nu. Men der er selvfølgelig tid til at passe shoppen og sende vare og hvad der nu ellers skal klares :)

 

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Hey :)

Så har jeg fået gang i min webshop, http://mobilwow.dk/ Jeg har fået vare på lager fået sat siden op så den ser meget pæn ud synes jeg selv hverfald.

 

Jeg forventer ikke at omsætte for 50,000 kr om året, derfor har jeg valgt ikke at blive moms registeret endnu, selvfølgelig er det ikke udelukket at jeg kunne blive det hvis siden køre godt.

 

Hvis der er nogle der har nogle gode forsalg til at forbedre siden må i meget gerne sige til. Jeg kan sige at jeg er i gang med at lave et nyt design, men da jeg lige har fået nyt arbejde og det også skal passes er det begrænset hvor meget design jeg får lavet nu. Men der er selvfølgelig tid til at passe shoppen og sende vare og hvad der nu ellers skal klares :)

 

/Christian

 

Til lykke med din shop.

 

Jeg synes, du skal få læst korrektur på dine tekster, da der er en del grammatiske fejl og manglende kommaer. F.eks. "Så er shoppen oppe og du kan nu bestille dine vare" - skal være varer. Det samme gælder også i dine tekster, hvor du skriver "ordre" i stedet for "ordrer", f.eks. under Levering: "Ordre hos Mobilwow leveres...."

Du kan også med fordel tagge dine tekster op med H1, H2, H3 af hensyn til SEO. Lige nu er dine overskrifter defineret som 14pt, det burde være en H1 i stedet. De er også skrevet med kursiv - det er en dårlig ide, da det er svært at læse på en skærm.

 

Der mangler tekster på dine varer. Du får meget svært ved at få en god placering i søgemaskinerne, når du stort set kun har overskrifter og næsten ingen beskrivelse. Og du har jo valgt at sælge produkter, hvor der er enorm konkurrence.

 

Den korrekte valutabetegnelse er DKK og ikke kr., og da du kun sælger i DKK, er det overflødigt at vise det i toppen af siden. Jeg synes også, at et sitemap er overflødigt, når der ikke er mere indhold.

 

Indtil du får nogle flere varer, synes jeg, at du skal droppe den dybe struktur, du har bygget op. Man skal klikke 3 gange, før man når frem til den ene vare du har til iPhone 4. Når du ikke har flere varer, kan du ligeså godt vise dem direkte under kategorierne.

 

Der mangler helt klart en "Om os" med oplysninger om adresse, telefonnr., bankkonto osv. Så vidt jeg kan se, er den eneste måde at kontakte jer, via en kontaktformular. Jeg ville aldrig turde bestille noget fra en webshop, som jeg ikke kan se ovenstående oplysninger på. Og så er det også min personlige holdning, at man fremtræder mindre professionel, når man ikke har et CVR-nr. uagtet, om du kommer til at sælge for 50.000 kr. eller ej.

 

Jeg ville også foretrække, hvis der var nogle flere betalingsmuligheder end PayPal og bankoverførsel.

 

Fjern Mest solgte, ellers fortæller du jo også dine konkurrenter, hvad de kan sælge på nettet. Ret teksten under køb, hvor der står, du skal logge ind for at se betalingsmetoder til f.eks. Gem dine oplysninger for at fortsætte, eller noget tilsvarende.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234, tak for dit gode lange svar :)

 

Du har helt ret i det med stavefejl- grammatikfejl. Det meste af teksten er bare noget jeg hurtigt har smidt ind og selvfølgelig skal det rettes til hurtigst muligt :)

 

Jeg vil kigge på det med H1,H2 da jeg godt kan se det er bedre. Det har nok bare været en tanketorsk da jeg har skrevet det, men det skal ik være nogle undskyldning selvfølgelig.

 

Valutabetegnelse er rettet nu, havde ikke lige lagt mærke til det :) Vi kan godt blive enige om at sitemap ikke behøvere at være der, men jeg er desværre ikke helt klar over hvordan jeg fjerner det. Det samme i menu'en jeg synes også det er irreternede at skulle klikke på de forskellige for at åbne sig, men ved ik helt hvordan jeg ellers skulle lave det.

 

En Om Os side er jeg også i gang med at lave med noget telefon nummer og alt det der så det er snart på plads :)

 

 

Flere betalingsmuligheder har også været oppe og vende et par gange, men da siden er på "hobby" basic hvis man kan kalde det det, synes jeg ikke det er nødvendigt. Jeg vil også lige se om jeg kan få rettet teksten som du nævner til sidst :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...