Jump to content

Meddelande om att betalmoduler ej installerats


Evis

Recommended Posts

Har letat i timmar nu efter en lösning till att betalmodulerna inte visas. Jag har gått igenom allt som alla forum jag hittat säger man ska titta igenom så att allt är rätt uppsatt, men det hjälper inte.

 

Min webshop har fungerat ett par år och nu skulle jag lägga till en par leveransmetoder och olika lev.avgift beroende på pris. Efter detta slutade betalmodulerna att visas.

 

Jag tycker jag känner igen problemet från när jag installerade och satte upp Prestashop från början, och har lite grann på känn att det var något med databasen och översättningar som strulade - men där kanske jag har helt fel.

 

Jag kommer ingen vart och måste lösa detta - annars måste jag fundera på att göra en ny webbshop med en annan lösning. Jag kan inte ha en icke fungerande webbshop länge till... :(

 

(Jag har lagt in detta problem i en tråd som startades av Bestofbuysweden, för denna person hade lyckats lösa sitt problem men inte förklarat hur. Har inte fått något svar dock...)

 

Länk till sidan: www.decorare.se

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr, det hjälper inte att avaktivera och avinstallera för mig :( Jag har gjort det med alla modulerna nu, och installerade och aktiverade dom igen men ingen skillnad.

 

Jag börjar faktiskt fundera på att byta webbshopslösning för det här känns inte bra alls!

 

Någon annan som kan hjälpa???

Link to comment
Share on other sites

Ett vanligt fel är att man har fri frakt, att det står 0:- i fälten för pris/vikt omfången och zonerna längst ned på sidan när man klickar på fraktfliken innebär inte alltid att det verkligen finns priser sparade i databasen, då den autoskriver 0 i dessa rutor. Så ibland räcker det med att klicka på "Spara" för att det ska lösa sig.

 

Ett annat vanligt fel är att landet Sverige ligger i en Zon som inte är kopplad till något av fraktalternativen.

 

Ett annat fel kan vara att du ställt in antingen fraktfirman eller de generella inställningarna att använda ex prisomfång, men sedan har du bara skapat viktomfång och satt pris för dessa.

Link to comment
Share on other sites

Stort tack för snabbt svar - men tyvärr, det hjälper inte. Hade nog kollat igenom allt detta redan tidigare, men gick igenom allt igen enligt dina råd:

- Tryckte på spara för fri frakt på den fraktfirma jag har detta på

- Kollade att Sverige ligger i Europa. Europa är valt att kunna skicka till (eller är det någon annanstans du menar?)

- Jag har inställt på prisomfång och har angivit prisomfång med priser på.

 

Känns som om jag hamnat snett någonstans. Jag känner igen detta problem sen en gång för länge sen när jag satte upp shopen. Jag har för mig att det hade något med språket att göra, men det var så länge sen att det kan vara något helt annat jag blandar ihop det med...

 

/Evis

Link to comment
Share on other sites

Löste detta efter många om och men! Jag har modulen Ship to pay installerad och alla inställningar där hade försvunnit! Jag har inte varit inne och gjort några förändringar där ända sen jag satte upp modulen. Eftersom det var så länge sen så hade jag glömt bort att jag hade modulen, och sen trodde jag inte att något ändrats där eftersom jag inte varit inne och gjort någon förändring.

 

Tack för ditt försök till hjälp iallafall!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...