Jump to content

[solved]Verkeerde taal bij voorraad


Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik zie tot mijn verbazing dat bij de artikelen als je de voorraad wilt verhogen er WEL naast de knop "voorraad verhogen" staat, maar in de knop waar je moet kiezen voor verhogen of verlagen erhöhen (Duits dus) staat terwijl ik helemaal geen Duits als taal heb ingesteld ?

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Want ik heb Nederlands opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft geen effect helaas.

Link to comment
Share on other sites

Het enige dat ik kan vinden (er is bij mij geen zoek optie?) is tools, translations, Beheersysteem vertalingen, nederlands, AdminStockMvt, en wat daar staat is het gene wat naast de knop staat, en dit is dus goed........

Hoe/waar kan ik precies zoeken op erhöhen?

Link to comment
Share on other sites

Met zoeken bedoelde ik via je browser (CRTL+F) nadat alle vertaalvelden zijn uitgeklapt. Maar je hebt gelijk, de vertalingen van de stock opties zijn gek genoeg niet te vinden in de BO vertalingen! Ik gebruik het beheersysteem in het Engels dus vandaar dat dit me nooit was opgevallen.

 

Hoe zijn je andere stock opties vertaald? 'Decrease' met Reduzieren' en 'Restocking' met 'Auffüllung'? Dus eigenlijk alles in het Duits?

 

Je kunt deze vertalingen wel controleren en aanpassen in je MySQL database. Open hiervoor PHPMyAdmin en selecteer de juiste prestashop database en zoek naar 'ps_stock_mvt_reason_lang' ( de prefix ps kan bij jou anders zijn als je ten tijde van installatie een andere prefix hebt opgegeven). Hier staan de vertalingen van de stock opties in alle geinstalleerde (actieve en inactieve) talen. Kijk dan bij 'id_lang' 6 (dat is de NL taalcode) wat de vertalingen zijn en pas aan indien nodig.

Link to comment
Share on other sites

Hoe doe ik dat? Ik daar in een eerder topic al naar gevraagd maar geen antwoord gekregen ;-) als ik eenmaal hoe/waar ik dat doe regel ik de overige opgeloste ook meteen :D

 

Het eerste bericht bewerken met de full editor en dan het onderwerp aanpassen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...