Jump to content

inhoud kopiëren van ene naar andere prestashop


Recommended Posts

Goedemiddag,

Is het mogelijk om alle inhoud van de ene prstashop naar een andere te kopiëren ?

Dus ik heb een prestashop op www.domein.com en wil dezelfde inhoud van deze winkel overzetten naar www.mijndomein.com inclusief alle catagorien , producten , prijzen , artikelinfo, enz. maar dus wel in een andere winkel met een andere gebruikersnaam en wachtwoord.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp wil je je hele winkel incl. theme enz enz verplaatsen (Kopiëren naar een ander domein)

Dit kan heel makkelijk door alle bestanden van je ftp naar je computer te downloaden.

Vervolgens de database van je website waar het nu staat compleet exporteren.

En vervolgens op de nieuwe locatie uploaden en de database importeren.

 

Eerst in de map config het bestand config.inc.php aanpassen naar de nieuwe waardes (database naam wachtwoord enz.) en de nieuwe domeinnaam.

 

Vervolgens log je in het admin paneel is ga naar medewerkers en voeg de gewenste medewerkers die toegang moeten hebben toe en zorg dat je altijd nog een Admin gebruiker over houdt.

 

Er zijn ook FAQ's van alleen weet ik zo 123 niet meer waar die stond.

 

Google eens op move prestashop to other domain

Of move prestashop to root instead of subdirectory

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reply, maar dat is het nu net niet ;-)

Ik wil dus alleen de inhoud, dus de categorien met de bijbehorende artikelen en prijzen overzetten, maar de "nieuwe" shop verder houden zoals hij nu is. Deze heeft dus andere contact gegevens, andere klanten, eigenlijk alles anders, maar ik wil mijn artikelen dus van de ene naar de andere kopiëren zodat ik die niet allemaal handmatig hoef in te voeren, ze komen er dus als het ware bij, maar de shop op zich is anders :D

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag,

Is het mogelijk om alle inhoud van de ene prstashop naar een andere te kopiëren ?

Dus ik heb een prestashop op www.domein.com en wil dezelfde inhoud van deze winkel overzetten naar www.mijndomein.com inclusief alle catagorien , producten , prijzen , artikelinfo, enz. maar dus wel in een andere winkel met een andere gebruikersnaam en wachtwoord.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

Multishop ondersteuning komt pas met Prestashop versie 1.5, deze versie zal als het goed is dit jaar nog verschijnen (een alpha testversie is al te downloaden). Ik weet alleen niet zeker of het alles doet wat jij vraagt want de definitieve feature list is nog niet bekend. Maar hier is een topic waar je wat meer info terug vindt over multishop functionaliteit:

http://www.prestashop.com/forums/topic/121383-features-of-multishop/

Link to comment
Share on other sites

Dat is een hele goeie inderdaad heb ik verder nog niet echt mee gewerkt.

Ik zal zeggen dat iemand anders zich hierin misschien kan mengen misschien zal dit ook handig zijn voor me zelf om eens te experimenteren met nieuwe layout's versies enz.

 

Als je alleen een tweede frontend wilt hebben (om dingen uit te proberen) dan kan dat vrij gemakkelijk en heb je geen multishop voor nodig. Eigenlijk geef je het antwoord zelf al hierboven, maar je hoeft niets met de database te doen. Alleen je complete website kopieren naar een subdomein of subfolder (bijv. www.webshop/ volledig kopieren naar www.webshop/testversie/) en in je gekopieerde settings.inc.php de PS_BASE_URI aanpassen. Daarna inloggen in je admin van je testversie en .htaccess regenereren zodat de frontend van je testversie toegankelijk is. Zolang je in je testversie niets doet wat je database structuur kan veranderen (extra tables aanmaken e.d.) kan je naar hartelust spelen met tpl, css enz. Let wel: als je testbestellingen doet of test accounts aanmaakt, zal dit ook terug te zien zijn in de admin van je echte shop.

Link to comment
Share on other sites

Ik neem toch aan dat je gewoon de producten en alles wat erbij hoort toch ook moet kunnen exporteren?

 

Dat kan uiteraard, maar ik neem aan dat de topic starter 1 voorraadbeheer wil hebben voor alle shops. Dat is namelijk een van de balangrijkste voordelen van multishop systemen. Uiteraard kan je dan wel per shop bepalen welke producten zichtbaar zijn.

Link to comment
Share on other sites

Het hoeft niet perse met 1 voorraad beheer te zijn, als ik maar gewoon de producten van de ene shop aan de andere kan toevoegen zonder dat ik alles handmatig in hoef te voeren.

Het gaat hier niet om een test winkel, maar gewoon gebruikers gemak ;-)

Ik dacht dat er een manier moest zijn om dit te kunnen doen alleen weet ik niet hoe, en op o.a. Dit forum heb ik alleen kunnen vinden hoe ik een volledige winkel kan verhuizen, maar het gaat mij dus alleen om de categorieën met alles erin als het ware kopiëren vanuit de ene shop en plakken in de andere ;-)

Ik hoop nog steeds dat iemand met een simpele oplossing komt ;-)

Toch allemaal weer bedankt voor de reacties :D

 

Link to comment
Share on other sites

Het hoeft niet perse met 1 voorraad beheer te zijn, als ik maar gewoon de producten van de ene shop aan de andere kan toevoegen zonder dat ik alles handmatig in hoef te voeren.

Het gaat hier niet om een test winkel, maar gewoon gebruikers gemak ;-)

Ik dacht dat er een manier moest zijn om dit te kunnen doen alleen weet ik niet hoe, en op o.a. Dit forum heb ik alleen kunnen vinden hoe ik een volledige winkel kan verhuizen, maar het gaat mij dus alleen om de categorieën met alles erin als het ware kopiëren vanuit de ene shop en plakken in de andere ;-)

Ik hoop nog steeds dat iemand met een simpele oplossing komt ;-)

Toch allemaal weer bedankt voor de reacties :D

 

Aha, dan heb ik je toch verkeerd begrepen.

Dus als ik het nu wel goed begrijp (correct me if I'm wrong again), dan wil je alleen je catalogus (+alle daarbij behorende data) van de ene shop overzetten naar een tweede (al bestaande) shop, zonder verlies van aanwezige klantgegevens e.d. van de tweede shop? Er is volgens mij geen eenvoudige oplossing hiervoor. Je zou de tabellen met alle productdata in de MySQL database van je eerste shop kunnen exporteren en dit importeren in je andere shop, maar hiermee kan ik je niet helpen. Mijn kennis van de Prestashop database structuur is niet goed genoeg om met zekerheid aan te geven welke tabellen je allemaal moet exporteren. Daarnaast moet je ook een aantal folders in de img/ folder (met alle afbeeldingen van producten, categorieen, scenes e.d.) overzetten naar je tweede shop.

 

Ik heb hier wel een topic gevonden met volgens mij dezelfde vraag en wat karige instructies hoe je dit kan aanpakken (meeste info daarin is wel vrij oud):

http://www.prestasho...her-prestashop/

 

In die topic is ook een link naar een (betaalde module) die automatisch een backup kan maken en, als ik het goed begrijp, ook producten kan overzetten naar een andere shop:

http://www.prestasho...-to-your-email/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...