Jump to content

Databas med telenr och mejl


tiny_man

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Så här löste jag det...
från phpmyadmin:

Gjorde så här: (provade lokalt först på wamp) ;)

Kopierade (struktur och data) glöm inte att bocka ur CREATE DATABASE före kopieringen... OSC databasen till prestadatabasen, så att jag hade allt i ett... behöver säker inte göra det, men det underlättade lite för mig.
Min ocs databas är utan prefix som i vanliga fall är osc_ så den måste fyllas i på rätt ställe om ni har en prefix.

Först för att ta över kunderna....

INSERT INTO ps_customer (id_customer, email, passwd, lastname, newsletter, firstname) SELECT customers_id, customers_email_address, customers_password, customers_lastname,
customers_newsletter, customers_firstname FROM customers

Viktig uppdat: Se till att deras secure key är ifylld. Secure key är deras e-post add konverterad till md5...


Sedan för att ta över addresserna till rätt kund..


INSERT INTO ps_address (id_customer, alias, lastname, firstname, address1, postcode, city) SELECT customers_id, entry_street_address, entry_lastname, entry_firstname, entry_street_address, entry_postcode,
entry_city FROM address_book

Man får tänka lite för att se vad som är kopplat till vad... OBS! Glöm inte att ha ett ALIAS i ps_address, tog gatuaddressen för det... Sedan kom jag på att id_country måste fyllas så att dom får rätt land... tror SE har 18



OBS! PROVA PÅ EN TEST DATABAS FÖRE ni använder det skarpt... ;)

Nu ska jag ge mig på att ta över produkt och andra saker..

Hoppas det hjälper dig...

Link to comment
Share on other sites

Jättebra guide :) för er som testar, om det funkar tycker jag absolut ni ska skriva steg för steg beskrivningar och posta i det engelska forumet då det är många som byter från OSC till Prestashop och säkert vill veta hur de ska göra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...