Jump to content

Kan ej logga in


Tintarella

Recommended Posts

Det är lite skumt att jag inte kan logga in. Kanske är det för att jag uppgraderat till nyaste versionen och systemet på så sätt inte vill släppa in mig (något strul med ID kanske?). Användarnamnet har alltid varit det samma. Jag klickar fram så att systemet ska skicka mig en password reminder men inget kommer..

Är e-mail servern korrekt konfigurerad? ...bra fråga va? Heh..hur kollar jag upp detta? Jag kommer ju inte ens in..

Dessutom har jag inget minne av att jag ändrat lösenordet öht!!!

Några förslag? :|

Link to comment
Share on other sites

eposten för användarna ligger i tabellen employees om jag inte minns fel.. har inte sovit på 2 dygn pga tågresor mellan Da lian och Peking så är lite snurrig i bollen just nu :)

du kan även om du vill fulfixa lösenordet öppna password.php i admin katalogen i en texteditor och efter
$pwd = Tools::passwdGen();
lägger du till
$pwd = 'MITT NYA LÖSENORD';

klicka på skicka nytt lösenord så kommer det sättas till ditt nya, GLÖM INTE BORT ATT TABORT DENNA RAD SEDAN ;)


När du sedan kommit in i admin så borde du kolla att mejlinställningar och sånt är korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Detta är skumt. Jag gör som du säger, ändrar alltså i password.php. Men det fungerar inte. Jag begär då att lösenordet skickas till mig. Det kommer nu ett e-mail (som inte kom tidigare då jag försökte......) och där i står det lösenordet jag ändrade till i password.php....SKUMT? För jag kommer inte in med det lösenordet..den säger "invalid password".

Känns som om jag får göra en nyinstallation av hela S-K-I-T-E-N? :D

Link to comment
Share on other sites

okej, det kan vara så att du har problem med cookien, har upptäckt att det uppstår problem med den ibland när jag kör på min lokala dator, tror det har något med inställningarna för tiden att göra och att cookien får en "timeout" innan den skapas typ, alltså finns ingen cookie över huvudtaget.
kör du lokalt på en testdator eller installerar du på ett webbhotell?

Link to comment
Share on other sites

Nu tar jag nog och formaterar rubbet på kontot...prestashop har faktiskt strular så här innan efter det att jag uppdaterat till 1.1...det är nåt vajsing här, jag tror det uppstår OM det är så att man använder samma inloggningsuppgifter som man hade när första shoppen installerades..

Link to comment
Share on other sites

Jo, det va nog en nyinstallation..men det känns som om viss data har överlevt? Nåväl..det löste sig iom ditt password.php tips, lät en kompis kika på det..förmodligen jag som klantarellat mig :D

Fråga, är det hela världen om ditt tips står kvar i password.php?

Link to comment
Share on other sites

okej, det kanske är så att cookie keyn i din config fil har ändrats då eftersom du inte sparade den gamla filen vid uppgraderingen?
att det ligger kvar i filen är kanske inte helt bra då det så att säga inte går att skapa nytt lösenord, samt att ditt lösenord nu står i klartext i en fil på servern. Det blir alltså lite enklare för en "hacker" att komma åt din admin ifall personen lyckas komma åt din ftp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...