Jump to content

problem med produkt bilder


tiny_man

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Jag har också detta problem och de trådar som finns i forumet har inte löst problemet.
Hur har det gått för er andra? Någon som har lyckats fixa det?

Edit: Ska tilläggas att webbutiken fungerande felfritt när jag byggde den på ett annat webbhotell. Jag flyttade sedan över alla filer + databasen och allt har fungerat klockrent hittils förutom just bakgrunden på bilderna.

Link to comment
Share on other sites

Hej,
Tack för ditt svar. Jag testade tidgare att göra som de säger i den tråden men då går det inte att ladda upp några bilder längre, får bara felmeddelande. Ska testa ett par gånger till. Vilken av filerna använde du?

Vad har du för version av Prestashop? Kanske har med det att göra.

Det som gör mig mest förvirrad är att allt fungerade precis som det skulle tidigare men att det rätt som det var gjorde alla bakgrunder svarta. Jag hade också gjort en backup av webbutiken i ett tidigt stadie (både ftp och databas). Återställde alltihopa men problemet kvarstår.

Link to comment
Share on other sites

Hej,
Jag tror det fungerar nu. Konstigt att det inte gjorde det förut. Kan ha berott på att jag först försökte generera nya thumb-images för att sedan testa lägga in nya bilder. Kanske blev något fel där.

Tack så mycket för din hjälp. Det räddade min kväll!

Väldigt underligt att det bara händer helt plötsligt. Verkar ju inte vara någon som vet vad det beror på och varför det händer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...