Jump to content

lige et par spørgsmål


DanielBN

Recommended Posts

Når kunden logger ind på siden og går ind for at se sin ordre oversigt,

der er links til "ordre nr" og "detalier", dog er links ikke aktive, hvad gør man for at få dem aktive, og hvad skal de lede til?

 

når kunden skal lave en bestilling skal handelsbetingelserne accepteres, denne boks er vinget af som standard, er det muligt at sætte denne boks så kunden selv skal krydse af i den?

 

når kunden opretter en ordre, blir man spurgt om man vil "modtage gode tilbud fra vores partnere" dette ønsker vi ikke, kan man fjerne dette felt? og hvor gør man det?

 

under "log in" kan man vælge 2 muligheder.

enten "opret din konto" eller "allerede registreret"

er det muligt at de ligger ved siden af hinanden istedet for under hinanden?

 

 

håber meget at der er nogle som ligger inde med et par svar

 

Daniel Nygaard

Link to comment
Share on other sites

1. Dette virker fint i mine shops, både version 1.3 og 1.4, så spørgsmålet er, hvad du har ændret i, siden det ikke virker?

 

2. Valget er gemt i en Cookie, så feltet er ikke afkrydset første gang dine kunder handler

 

 

3. Det skal rettes i nogle .tpl filer - det har været oppe flere gange før i forum - se disse indlæg

http://www.prestashop.com/forums/topic/118444-fjerne-telefon-felter-i-opc/

http://www.prestashop.com/forums/topic/127907-%c3%a6ndre-i-registrerings-formen/page__p__622954__hl__fjerne%20felter%20fra%20registrering__fromsearch__1?do=findComment&comment=622954

 

4, Ja, hvis du retter i koden (så det er ikke "bare lige")

Link to comment
Share on other sites

1. mener ikke jeg har ændret i noget, hvis jeg vælger at lave en opdatering af shoppen til version 1.4.4.1, burde disse links så ikke fungere igen.?

 

2. det er rigtigt at feltet ikke er afkrydset første gang, men er det muligt at gøre så det ikke blir gemt, for det er, så vidt vi ved, ikke lovligt at den er afkrydset, det er noget kunden selv fysisk skal gøre hver gang.

 

3. mange tak. ser på det.

 

4. vores ene shop, står de ved siden af hinanden, men denne shop står de under hinanden, det ville jo bare være rart hvis det var samme udseende

Link to comment
Share on other sites

1. Muligvis - jeg ved ikke, om version 1.4.4.1 er stabil nu. Du kan nemt lave en test og så blot kopiere de oprindelige filer op igen fra din nuværende version, man behøver ikke nødvendigvis at opgradere for opgraderingens skyld

 

2. Jo, det er helt sikkert muligt ved en kodeændring. Jeg er ikke vidende om, at lovgivningen siger dette

 

4. Kører de to shops samme version og samme theme? Mit bud er, at det skyldes themet, at de ikke ser ens ud.

Link to comment
Share on other sites

mange tak Kjeld.

Prestafan, vil prøve at gøre som du siger med at oprette en test shop.

de køre begge standard tema og samme version. men tror måske det løser sig hvis man opgradere begge. prøver dette i test shop.

ved man noget om hvornår version 1.4.4.1 kan være stabil nok til at udvide til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige downloadet seneste version som hedder 1.4.4.0, hvorfor opgradere til allerseneste version for opgraderingens skyld? Bare fordi der er en ny version, er det ikke ensbetydende med, at alle tidligere problemer er løst - tværtimod, som oftest indføres nogle nye fejl, mens andre er rettet.

 

I min version står Opret konto og allerede registreret også under hinanden - jeg forstår ikke, hvordan du har det stående ved siden af hinanden i den ene af dine shops, med mindre der er rettet noget i den ene? Har du tjekket, at dit theme er ordentligt kompatibelt med den nye version?

 

I stedet for opgradering, ville jeg stadig prøve at kopiere filer op fra installationen og se om det løser problemet

Link to comment
Share on other sites

ok. mange tak.. må sige jeg gik ud fra at når der kom en opgradering at så var det med at få det opgraderet så man havde det nyeste, gik ud fra fejlene blev rettet i dem. men kan godt følge dig, venter med at opgradere

 

Det ville også være helt optimalt:-) Men desværre bliver der sommetider introduceret nye fejl i nye versioner.

 

Jeg har ikke de vise sten, men til info, har jeg siden release af version 1.4.17 (tror jeg det var) i det tidlige forår testet af flere omgange, ment at jeg var klar til opgradering, ventet lidt igen, for så at opgradere i søndags til version 1.4.4. Så en del versioner senere og 6-7 måneder efter. Men det er ikke 100% problemfrit. Det hænger også sammen med, at min shop oprindeligt var en version 1.2.5, som blev opgraderet til 1.3.1 så der hænger altså stadig noget gammelt ved hist og pist:-)

 

Så mit bedste råd er nok, at hvis shoppen kører som den skal (uden kæmpe nedbrud/fejl), og der ikke er en masse nye features, du går glip af - så vent med at opgradere frem for at opgradere hver gang der kommer en ny udgave (oftest ligger der jo en masse releases med diverse fejlretninger imellem, at alt bare kører. Så man kan godt springe et par versioner over :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har hørt om problemer i forbindelse med E-mærket, netop fordi PrestaShop husker forretningsbetingelseskrydset i en cookie. Du kan løse det, ved at fjerne:

 

{if $checkedTOS}checked="checked"{/if}

 

i order-carrier.tpl.

 

/Kjeld

 

Hvor finder du denne fil henne?

Link to comment
Share on other sites

3. Det skal rettes i nogle .tpl filer - det har været oppe flere gange før i forum - se disse indlæg

http://www.prestasho...n-felter-i-opc/

http://www.prestasho...__1#entry622954

 

Syntes ikke jeg kan finde hvor jeg skal rette for at fjerne "modtage gode tilbud fra vores partnere"

har læst disse tråde, men syntes ikke det rigtig gir svar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...