Jump to content

Track And Trace i mail


Jimmy R J

Recommended Posts

Ja er stødt på et lille "problem" mere

Sidder og er ved at gennem teste ordre bestillinger forsendelse mm. og undre mig over at for at kunne sende Track and trace nummer til kunderne skal man "sende" pakke 2 gange. Forstået på den måde at feltet til at indsætte T&T;nr ikke kommer frem før man har benyttet sig af shipping scriptet ( hvilket jo afsender en mail til kunden om at pakken er afsendt). Når så feltet er kommet frem og man indsætter T&T;så skal man "sende" pakken igen?. Hvilket betyder at kunden modtaget 2 mail's om at deres pakke er afsendt. Ja i mail nr 2 står der så godt nok T&T;nr men ikke optimalt vel?

Gør jeg noget forkert?

Har ellers prøvet at lave min egen "shipping" ting ved at oprette et nyt punkt, kopiere shipping html og txt filerne, omdøbt dem og ændret på det som bliver vist til kunde mail. Men af en eller anden grund får den bare ikke T&T;nr med når jeg sender?

Sååå HJÆLP ;)

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at feltet mangler er at der er et check for hvilken state produktet er i. Jeg har selv en feature request ude på dette.

Du kan rette koden til at vise feltet tidligere. Personligt ville jeg hellere have systemet til blot at sende en TT mail når man indsætter et TT nummer - uanset state.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jakobfriis.

Ved ikke om det kun er hos mig men har opdaget et problem med det T&T;halløj. Har været ved at teste et betalingsmodul og i den forbindelse fulgte jeg hele modtagelses/forsendelses gangen ( for min egen skyld) og opdager til mig gru at den "bare" sender et gammelt T&T;nr med i mailen, og ikke det jeg har angivet?. Kan det være noget der sker i forbindelse med de ændringer, eller har det heletiden været sådan?

Har prøvet at ændre det til hvordan det var før ændringerne. og den gør det stadig?. PIS.. og hjælp *GG*

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er en bug i prestashop - hvilken version kører du med ? 1.1.0.5 ? SVN udgave ?

Jeg ved godt at det ikke er optimalt, men jeg bruger metoden med at sende en email til kunden med tracking nummer og sætter kun et tracking nummer på ordren så kunden kan se det online og jeg selv kan trykke på linket. Men det kommer jo alt sammen an på hvor mange ordrer man har.

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da lidt træls, men kan overleve det PT da ordrene kun ligger imellem 5-20 om dagen. Men på sigt.



Bruger Version 1.1.0.5

SVN??

Sender du så T&T;via den send en besked til kunden funkton under ordre eller?


Nogen ide om hvorfor jeg får denne når jeg vil reportere en bug;

The following errors were encountered
You are not authorized to perform this action

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Jacob. Dette problem spøger jo stadig hos mig. Er man så heldig at du har kikket yderliger på det?. Eller at du har mod på at kikke yderliger på det da det vil være en stor hjælp for mig. Den T&T;kode den indsætter virker bare som en standart/test ting. Så måske er det "bare" at finde hvor den henter den fra og se om der er en åbenlys fejl der?..

T&T;koden som den indsætter er altid denne:
http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=TS123456789DK&i_lang=IND&sourceurl=http://www.postdanmark.dk/tracktrace/

Link to comment
Share on other sites

Øhh fisk.. Tror jeg.

Men vil lige tolke på dit spørgsmål og mit svar.

Tror det du spørger om er. Virker linket?, .. Eller er det selv Pakke nr der sker en fejl i. Og det er selve pakke nr der sker en fejl med. Den laver et link til den samme pakke hvergang. Det er altid til pakke TS123456789DK.

Når jeg indsætter et T&T;nr. så får jeg samme link tilsendt i mail, uanset hvilket nr jeg indsætter er det altid det samme link indeholdende det samme nr mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu sidder jeg lige og fumler lidt med det her T&T;..
Hvis jeg indsætter et T&T;nr. feks. "06798986664dk" så får kunden en mail hvor i der står samme nr.
MEN hvis kunden klikker på T&T;nummeret, åbnes en IE side til følgende side "http://06798986664dk/"

Nogen der ved hvordan jeg skal ligge PostDK´s ref. ind ?? please.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hatc.

Problemet, er udformingen af linket. Det skal se ud om postet i anden post af mig om samme emne.. Og indsættes under forsendelse hvor du har oprettet Post Danmark som forsendelses mulighed. Der er et felt hvor du skal indsætte den kode i

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har været ved at rode med Track & Trace. I min version 1.2.4 kommer der ikke en rubrik op, hvor jeg kan skrive T&T;nr, når jeg har brugt shipping.
Og jeg kan heller ikke finde koden, som Jakob henviser til i tabs > adminorders

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu fundet løsningen, så det virker helt perfekt. Tusind tak for hjælpen.

Eneste lille problem er, at den automatiske mail, der sendes (in_transit), når man har indtastet Track and trace nr., har en engelsk overskrift. Hvordan ændrer man det?

Torben

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...