Jump to content

achtergrond veranderen


pbierman

Recommended Posts

Hallo, medegebruikers prestashop.

 

Weet iemand hoe ik de achtergrond van een template kan wijzigen?

 

Op mijn hoofdsite www.solutionhost.nl heb een achtergrond die ik ook wil gebruiken op de webshop site www.solutionhost.nl/shoppen

 

Bij voorbaat dank voor ieders hulp.

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

Hallo pbierman,

 

Wat je even moet doen is in iedergeval zorgen dat je de achtergrond heb van je eerste site die kun je vinden met de naam bg.jpg.

Als je de achtergrond heb dan moet je die uploaden naar je prestashop via ftp naar de volgende map public_html/themes/yourtheme/img/ hier plaats je de bg.jpg.

 

Nu ga je naar de volgende folder: public_html/themes/yourtheme/css/ hier open je het volgende bestand global.css met een text editor of dreamweaver. ( heb je die niet download dan notepad++ die is gratis en werkt perfect )

 

Als je het bestand global.css heb geopend dan heb je bij de meeste text editors een zoek functie en daar vul je in BODY en als het goed is zie je het volgende,

 

body {
background-color: white;
font-size: 11px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif;
color: #5d717e;
text-align: center
}

 

Bovenstaande verander je met:

 

body {
background-image: url(../themes/yourtheme/img/bg.jpg) repeat-x;
background-color: transparent;
background-position: left top;
font-size: 11px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif;
color: #5d717e;
text-align: center
}

 

Als je de verandering heb aangebracht dan save the het bestand global.css

 

Opgelet:

1* Maak eerst een backup van je global.css voordat je ermee gaat spelen.

2* Voordat je begint verander dan eerst in je BO de volgende setting Force compile to ON en Cache to OFF als je de veranderingen heb gedaan dan kun je deze setting weer terug zetten op Force compile to OFF en Cache to ON.

3* Verander in deze regel url(../themes/yourtheme/img/bg.jpg) repeat-x; yourtheme naar de template naam die je momenteel gebruikt ;)

 

Succes

 

Gr, ysco..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...