Jump to content

Nederlands bij artikelen


jecho1

Recommended Posts

Hi,

 

Ik heb Prestashop nu enkele maanden draaiend naar volle tevredenheid.

Echter loop ik nu tegen iets aan.

 

Ik heb al mijn artikelen aangemaakt met prijzen, gewicht, fotos etc

Dit alles in het engels.

 

Nu heb ik een tijdje geleden de taal nederlands geinstalleerd.

Dit is allemaal goed gegaan.

In de shop zelf zie ik ook het nederlandse vlaggetje enzo als ik nederland enable.

In de backoffice ziet alles er ook goed uit.

Als ik een artikel aanmaak, zie ik achter de invoervelden een engels vlaggetje staan. Als ik hierop klik, krijg ik de keuze om een taal te kiezen.

Dit is engels en nederlands.

Nu de shop klaar is in het engels, wilde ik het nederlandse gedeelte gaan doen.

( ik weet niet of het van belang is of niet, maar ik heb SSL aanstaan en op de server draait ook SSL.)

 

Als ik nu de nederlandse omschrijving invult en klikt op SAVE, lijkt het er op dat alles opgeslagen wordt.

Echter als ik direct naar het artikel gaat en bij de omschrijving het nederlandse vlaggetjes kies, zie ik tot mijn verbazing, weer de engels omschrijving staan.

Omdat ik aan mij zelf twijffelde, heb ik weer de omschrijving aangepast en weer SAVE gegeven.

Helaas de nederlandse omschrijving was weer engels.

 

Iemand enig idee wat er fout is, of wat ik fout doe ?

Zou dit wellicht iets rechten te maken kunnen hebben ?

Waarom werkt het aanmaken van omschrijvingen in engels dan wel in 1 keer ?

Als het met rechten te maken heeft, weet iemand waar ik dan moet zoeken ?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp, tips etc.

Link to comment
Share on other sites

tja, vaak is het inderdaad iets met rechten. Ik heb ook wel een zitten klooien met een engelse taal/versie waarbij ik pas achteraf de NL vertaling heb bijgevoegd, maar dit kwam toch niet helemaal goed.

Draai je op virtuele server? Want die hebben daar blijkbaar erg veel last van. Zodra je iets toevoegt vanuit de BO is het een andere user dan met FTP. Heeft mij de nodigde hoofdbrekens wel gegeven.

Beter is om alles lokaal goed te hebben en dat in zijn geheel te uploaden.

Link to comment
Share on other sites

Hi,

Ik draai niet op een virtuele server. (wellicht helaas)

Alles lokaal zetten is wellicht een oplossing.

Echter is de shop al live.

Als ik nu alles lokaal zet, zal ik het later weer terug moeten zetten.

Bij iedere update daarna, zal ik iedere keer het zelfde moeten doen.

Mocht iemand nog tips hebben, mbt rechten, dan hoor ik het graag.

 

Ik heb zelf ook al naar de mappen structuur gekeken, maar kan zo niet vinden waar het zou moeten zitten.

Kan wel wat vinden mbt talen, maar zelf denk ik niet dat het daar zou kunnen zitten.

Dit lijkt mij alleen voor de vaste teksten in de shop en niet de artikelen of groepn.

 

Alvast bedankt voor iedereen met tips en trucs

 

(Edit)

Ik heb nog wat testen gedaan en het volgende ontdekt.

De taal nederlands is geinstalleerd, maar niet aktief.

Als ik dan probeer de omschrijving voor nederlands in te voeren en op te slaan, heeft dit geen effect.

De nederlandse omschrijving verdwijnt steeds.

Als ik nederlands aktief maakt en dan de omschrijving voor nederlands in geef, blijft deze wel in de omschrijving staan.

Het lijtk er dus op, dat nederlands iedere keer aktief moet staan, als er iets in het nederlands wordt ingegeven.

Echter in deze situatie, als er al in de nederlands omschrijving een engelse omschrijving staat, en je veranderd deze naar nederlands, dan blijft deze in het begin scherm in het engels staan. Als je er op klikt veranderd het wel naar het nederlands.

Ik heb het ook met een andere browser geprobeerd, en het zelfde resultaat.

Ik zal het geheel nog eventjes vanavond aankijken.

Wellicht heeft het tijd nodig om door te veranderen of zo.

Ik hou een ieder wel op de hoogte en in de tussentijd hoor ik het graag als iemand het anders heeft verholpen.

 

Thanks

Link to comment
Share on other sites

Na wat trail and error, toch opgelost.

Zoals aangegeven in mijn laatste bericht, moet je in je taal keuze, Nederlands aanzetten.

Vervolgens kan je dan de nederlandse omschrijving aanpassen/invullen en opslaan.

Ben je klaar, maar je wilt de nederlandse vertaling nog niet zichtbaar maken tot je volledig klaar bent, dan zet je bij je taal keuze, nederlands weer uit.

(let op, daarna, kan je dus geen nederlands invoeren, tot je de taal keuze weer aanzet)

 

Ik hoop dat ik ook andere hiermee heb geholpen en heel veel succes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...