Jump to content

Sänkt pris visad inte i prisjakt-exporten


acateon

Recommended Posts

Använder Prestaworks prisjakt-fil. Vet ej vilken version men när jag använder reduced price-funktionen så visas ändå ordinarie pris i prisjaktfilen. Det verkar som det skall finnas stöd för att visa det sänkta priset men fungerar tyvärr inte.

 

  if($product['reduction_from']==$product['reduction_to'])
  {
  //Is set to forever
  if($product['reduction_price']!='0.00')
  {
   //VALUE DISCOUNT
   $price = $price - number_format(Tools::convertPrice($product['reduction_price'], $currency), 2, '.', '');
  }
  else
  {
   if($product['reduction_percent']!='0')
   {
 //% DISCOUNT
 $deductproc = $product['reduction_percent'] / 100;
 $deductproc = $price * $deductproc;
 $price = $price - $deductproc;
   }
  }
 }
  else
  {
  //Is not set forever

  //convert dates
  $exp_date = $product['reduction_to'];
  $todays_date = date("Y-m-d");
  $today = strtotime($todays_date);
  $expiration_date = strtotime($exp_date);
  if($expiration_date > $today)
  {
   //DISCOUNT VALID
   if($product['reduction_price']!='0.00')
  {
   //VALUE DISCOUNT
   $price = $price - number_format(Tools::convertPrice($product['reduction_price'], $currency), 2, '.', '');
  }
  else
  {
   if($product['reduction_percent']!='0')
   {
 //% DISCOUNT
 $deductproc = $product['reduction_percent'] / 100;
 $deductproc = $price * $deductproc;
 $price = $price - $deductproc;
   }
  }
  }
 }

 

Någon vänlig själ som ser vad problemet är och/eller vet hur man kan lösa detta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Personligen använder jag Moussiq (http://prestashop-module.de/lang-en/schnittstellen/63-moussiq-exportmodul-fur-produkt-und-preissuchmaschinen.html).

Det är skönare att skapa sina egna prisfeeds. Då har du möjligheten att exportera inte bara till Prisjakt utan även övriga prisjägare eller annonsplattformar. Ledsen att du inte får svar på just din fråga!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har exakt samma problem, hade varit rätt smidigt om man kunde få till rätt pris i prestaworks fil ist för installera den där andra, dels är det ju meck be prissajterna confa om allt osv, sen verkade den nästan onödigt hardcore för min del. Ingen som vet hur man får ut rätt slutpris i prestaworks fil?

Link to comment
Share on other sites

Överge den om möjligt eller så behöver den kompletteras med fler funktioner, skall du ha kombinationer på dina produkter kommer inte Prisjakt kunna utläsa dessa utan plockar enbart "huvudprodukten". Alltså kommer ej lagerstatus eller pris för kombinationerna listas...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hittar fasen inte den fliken =(

Jag antar att du menar under "Catalog" och så borde den finnas tillsammans med övriga undermenyer där typ Supplier och stock movement och vad det står (har det inte framför mig nu)

 

Eller är jag på fel ställe och letar?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Efter updpateringen till 1.4.8.2 så tar inte prisjakt.php filen rabatterade priset i utdatat utan ordinarie priset... är det någon som har en prisjakt fil som fungerar eller åtminstone kan tala om för mig vad som inte fungerar i filen..

 

har försökt att ändra i filen med specific_price delen men får fortfarande bara med ordinarie priset

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

maxa,

 

Fick fart på modulen efter lite uppgradering osv. Dock strular den lite, början på filen blir som den ska men mot slutet så knasar den och listar samma produktnamn massa gånger men med olika pris/tillverkare osv... så går inte använda exporten.

 

Läste något att det kunde strula om man skapat produkter genom att kopiera en annan, men vet inte om det är det.

 

Du har aldrig haft något sådant problem?

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...