Jump to content

Løst - Ingen Moms På Porto


isd2403

Recommended Posts

Halløjsa,

Jeg har en udfordring med moms-beregningen under BO modulen.

Nå jeg går ind statistik modulet kan jeg se disse informationer:

Vares solgt i alt 51 betalt i alt inkl. moms varer i alt ekskl. moms Omsætning DKK 10.299,65 DKK 7.674,12 Største ordre DKK 2.591,00 DKK 2.072,80 Mindste ordre DKK 114,00 DKK 71,20

betalt i alt inkl. moms: Varesalg INCL Porto for forsendelse med Post Danmark

Varer i alt ekskl. moms: Varesalg excl. moms, men her beregnes der også moms af porto, og det er en fejl, da der ikke er moms på porto.

I dette eksempel har jeg fået kr. 565,60 ind i porto, men som nævnt er dette beløb ex. moms, hvilket jeg gerne vil ha´ rettet, så der beregnes korrekt moms.

 

Er der nogen som kan hjælpe her ?

mvh

Ivar

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en udfordring med moms-beregningen under BO modulen

Se vedhæftede PDF.

Når jeg går ind statistik modulet kan jeg se oms. med og uden moms.

betalt i alt inkl. moms: Varesalg INCL Porto for forsendelse med Post Danmark

Varer i alt ekskl. moms: Varesalg excl. moms, men her beregnes der også moms af porto, og det er en fejl, da der ikke er moms på porto.

I dette eksempel har jeg fået kr. 565,60 ind i porto, men som nævnt er dette beløb ex. moms, hvilket jeg gerne vil ha´ rettet, så der beregnes korrekt moms.

 

Er der nogen som kan hjælpe her ?

df.pdf

Link to comment
Share on other sites

Du kan ligge moms på porto under fragtmændende.

 

Men du skal lige være opmærksom på at du ikke nødvendigvis behøver betale moms af porto. Du kan, hvis du ikke opkræver mere der faktisk bliver betalt og hvis der ikke er moms på den porto du køber hos postdanmark, benytte dig af reglerne omkring udlæg for kunder. Det du jo rent faktisk gør er at formidle porto prisen for kunderne, eller det gør vi ihvertfald. Der er dog nogen særlige regler man skal forholde sig til. Fx. skal man have en særlig udlægskonto.

 

Tim

Link to comment
Share on other sites

Står der ikke marked as solved et eller andet sted?

I det nye Forum, er det noget med med at man skal åbne første indlæg i "full edit mode", Så kan man ændre overskriften. Noget mere besværligt, end i den gamle version :-(

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre mange ting jeg synes er dårligere... Jeg får heller ikke automatisk en mail når nogen svare på et indlæg, det synes jeg er skide irriterende, og nok en af de primære årsager til at jeg ikke har været så aktiv det sidste stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...