Jump to content

Inköp / Lager


nienevel

Recommended Posts

Någon som vet hur man bäst får till med inköp i prestashop Finns det andra system man kan samköra det med, och då MAC baserat. Verkar ju lite jobbigt att behöva uppdatera artikel för artikel när nya varor kommer in

 

Tacksam för all hjälp jag kan få

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Har själv sett behovet av snabb lageruppdatering vid inkommande leveranser och har utvecklat en egen modul för att snabbt kunna hantera lagret.

 

Vid inkommande leverans scannar jag enkelt in samtliga produkter med en streckkodsläsare i en enkel textruta i Prestashop. Sedan väljer jag att synka mot EAN-kod (går att välja på referens och leverantörsreferens också) och trycker på uppdatera.

 

Då får man fram en lista med de produkter som har räknats upp i lager, och även de som inte kunde matchas mot en EAN-kod. Om de inte har matchats sparar jag EAN-koderna och skapar produkterna. När detta är gjort uppdaterar jag än en gång med de som inte fanns.

 

Modulen skriver även till lagerloggen och går att använda för fullständig inventering. Istället för att välja "Update" väljer man "Cleanse" -> då kommer den att nolla lagerposterna på de saker du inventerar för att sedan räkna upp med det antal du scannat in.

 

Det skall visst finnas andra moduler som fixar lager enligt Prestashop teamet, men jag har inte stött på någon som är så enkel och effektiv. Och framförallt gör vad man vill att den ska!

 

Om det finns ett intresse så kanske jag kan göra den tillgänglig för köp.

 

1e3e8133ff9a7ad569084529c73fb0889f852931.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...