Jump to content

Hjälp med import av produkter


pozz

Recommended Posts

Hej

Har ps 1.4.4.1

 

Har en csv fil som jag vill importera men det fungerar inte med kategorierna, alla kommer som huvudkategorier.

 

Filen ser ut som följer:

 

grupp;EAN;Namn;Totalt antal;pris;Leverantör

Figur,Bamse;997317;Bamse i Egypten Bok + skiva;18;49;Kärnan

Link to comment
Share on other sites

Är det produkter du skall importera? Dum fråga men väljer du products i menyn när du importerar? :P Gör du det så har ju varje kategori ett nummer som skall anges för att produkten skall hamna i rätt kategori, vill du så kan jag ta en titt i ditt BO imorrn eller under helgen...

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har ca 11000 varor och brukar dela upp CSV filen så det är ca 1000 varor åt gången och det fungerar perfekt. Har tidigare haft problem med import av många produkter på ONE.com´s server men sedan jag bytat till Oderland har det fungerat perfekt.

 

 

Fick inte rätt på den som jag ville och ber därför om hjälp lite till.

 

Någon som har importerat 500+ produkter med kategorier och underkategorier och som fått det att fungera?

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har ca 11000 varor och brukar dela upp CSV filen så det är ca 1000 varor åt gången och det fungerar perfekt. Har tidigare haft problem med import av många produkter på ONE.com´s server men sedan jag bytat till Oderland har det fungerat perfekt.

 

 

Hej

Problemet är att jag inte får rätt på det ens när jag testar med en produkt.

Problemet ligger i att den inte skapar underkategorier som en underkategori utan som en huvudkategori.

Och därmed så visas produkten både när jag klickar på huvudkategorin och i underkategorin.

Samt att det kommer felmeddelande om URL rewriting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok, alla de kataloger och underkataloger du skapar får ett nr och det är de nummer du ska använda i kolummen "categories". Vill du att produkten ska finnas i olika kategorier lägger du in nr med ett "," mellan siffrorna.

 

Felmeddelandet är inget att bry sig om det är bara Prestashop som ändrar namn för just URL rewriting.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...