Jump to content

Funkar inte installera


apa

Recommended Posts

Hej,

 

jag har nu installerat prestashop 2 gånger och båda gångerna så är det samma sak. Direkt efter installationen så står det: "Fatal error" längst upp på hemsidan. Sedan på BO så finns det ingen meny. Jag använder loopia och allt gick bra under installationen så jag förstår verkligen inte varför det blir såhär? Någon som kan hjälpa?

Link to comment
Share on other sites

Var det gröna bockar på alla rutorna i uppdateringen, den där kontrolldelen om man så säger?

 

 

Ja, förutom en, "allowed opening external URLs" något sådant. Men den verkade inte vara viktig, då det stod "recomended" bakom alla andra förutom den.

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte ditt problem riktigt. men iaf. Hoppa över skiten med att testsända mail-biten vid installationen. Hade problem med den biten när jag själv installerade första gången. efter 2 installationer gjorde jag inget sådant. då funkade det för mig klockrent.

Är nog fel ute. din fråga ju om någon Inifil...Kan ligga kvar gammal skit sedan första istallen kanske. gör en ny ren installation..

Det med Gröna Bockar *allt*behöver inte vara så.

Link to comment
Share on other sites

Gissar att du valt annat språk än engelska vid installationen. Går det inte att öppna extern URL, så laddas heller inget språkpaket hem och default språk sätts som 0 i databasen. Kolla i tabellen lang vilket id ditt språk har som du vill ha som förval. Leta sedan upp posten med name=PS_LANG_DEFAULT i tabellen configuration och uppdatera med önskat värde.

Link to comment
Share on other sites

Gissar att du valt annat språk än engelska vid installationen. Går det inte att öppna extern URL, så laddas heller inget språkpaket hem och default språk sätts som 0 i databasen. Kolla i tabellen lang vilket id ditt språk har som du vill ha som förval. Leta sedan upp posten med name=PS_LANG_DEFAULT i tabellen configuration och uppdatera med önskat värde.

 

Jag hade valt engelska i installationen alla 3 gånger, men nu när jag gick in i tabellen så var alla på 0 så jag ändrade engelskan till 1. Nu kom menyn och så, men det står fortfarande "fatal error" på hemsidan. Sen så funkar inte det att gå in på själva gjorda ordrar. Vad kan detta bero på då?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...