Jump to content

(Solved) Fotos Niet Kunnen Selecteren En De Zoom Blijft Vast Zitten


Recommended Posts

Dag forumleden,

 

ik ben op iets gestuit en hoop dat ik een reactie kan krijgen van iemand die er meer verstand van heeft als ik.

Om de plaatjes van de producten te vergroten kan bij mij op 2 manieren.

1. jqzoom- werkt goed niets op aan te merken

2. erop klikken, dan verschijnt een plaatje in een scherm (op hetzelfde scherm welke ook te sluiten is)

 

beiden hebben altijd goed gewerkt totdat ik nu versie 1.4.4.1 erop heb staan. ik heb nu de volgende uitdagingen:

1. de 2e mogelijkheid hierboven werkt sinds de upgrade zeer zelden. als ik op een plaatje klik verschijnt die in het klein en blijft het scherm vast zitten.

2. als een product meerdere plaatjes heeft kan ik de verschillende plaatjes niet meer als voorheen allemaal bekijken. bijv. een product heeft 3 plaatjes. normaal kon ik alle 3 plaatjes bekijken door erop te klikken of met de muis erop te staan. maar nu kan ik dat max 1. doen...

 

 

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Hoi Nienke,

 

Weer eens op je website gekeken.

Allereerst kan ik bevestigen dat je vorige probleem inderdaad is opgelost :)

 

Maar de problemen die je hier beschrijft, kan ik niet reproduceren. Ik heb bij een paar items (in je kleding- en schoenenlijn) de afbeeldingen bekeken en krijg gewoon het pop-up venster in beeld en kan ook gewoon naar het volgende afbeelding en terug.

Dit is getest met Firefox 6 en IE8.

 

Welke browser gebruik jij? En is het probleem alleen aanwezig bij specifieke producten?

 

Groet,

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hoi Nienke,

 

Weer eens op je website gekeken.

Allereerst kan ik bevestigen dat je vorige probleem inderdaad is opgelost :)

 

Maar de problemen die je hier beschrijft, kan ik niet reproduceren. Ik heb bij een paar items (in je kleding- en schoenenlijn) de afbeeldingen bekeken en krijg gewoon het pop-up venster in beeld en kan ook gewoon naar het volgende afbeelding en terug.

Dit is getest met Firefox 6 en IE8.

 

Welke browser gebruik jij? En is het probleem alleen aanwezig bij specifieke producten?

 

Groet,

Andreas

 

hai,

als eerst thnx voor het kijken.

ik heb het eigenlijk met (bijna) alle producten. ik kan niet alle plaatjes bekijken als ik er met de muis opsta en als ik erop klik verschijnt wel een popup maar dan is het plaatje super klein en staat het beeld vast. (zie bijlage voor een voorbeeld)

de keren dat het wel naar behoren werkt is:

1. als het product 1 foto heeft

2. als ik direct klik op het 1e plaatje (en eventueel in die popup meerdere bekijk.)

Maar als ik ook maar met mn muis (zonder te klikken) op een ander plaatje kom lukt "nr.2" niet meer. dus ik moet altijd eerst op het 1e plaatje klikken. klik ik eerst op de 2e of 3e foto gaat het weer fout.

 

ik heb dit probleem thuis op mn laptop en op 2 verschillende werklocaties. en alle hebben windows xp internet explorer (welke browser durf ik niet te zeggen)

post-283238-0-95459400-1314725905_thumb.jpg

post-283238-0-45878200-1314725912_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

In Internet Explorer 7 krijg ik inderdaad hetzelfde probleem te zien (in IE9 trouwens weer andere problemen met afbeeldingen).

 

Staat in je beheersysteem in Preferences->Products de 'Use the legacy image filesystem' optie op 'Ja'? Dit moet op 'Ja' staan zolang je geen gebruik maakt van het nieuwe image systeem van Prestashop 1.4.3 en hoger.

 

Wat je als eerste zou kunnen testen is of het met Thickbox wel goed gaat: ga naar Preferences->Products en selecteer 'Nee' voor 'Enable JqZoom instead of Thickbox on product page'. Kijk dan of de afbeeldingen wel goed werken. Let wel: het Thickbox systeem werkt anders, hierbij krijg je geen uitvergroting te zien rechts van het afbeelding. Maar kijk in elk geval of je wel correcte pop-up vensters krijgt bij meerdere afbeeldingen.

 

Mocht dit niet helpen, dan zou je kunnen proberen of met het nieuwe image systeem wel goed gaat. Het is hiervoor wel aan te raden een backup te hebben van de installatie in het geval er iets mis gaat!!

Ga naar Preferences->Image en onderaan klik op 'Move images'. Als dit goed gegaan is, zet dan in Preferences->Products de 'Use the legacy image filesystem' optie op 'Nee' en test opnieuw.

 

Mocht het nog steeds niet goed gaan, dan lijkt er een probleem met JqZoom implementatie, misschien werkt het niet goed samen met je theme...

Link to comment
Share on other sites

In Internet Explorer 7 krijg ik inderdaad hetzelfde probleem te zien (in IE9 trouwens weer andere problemen met afbeeldingen).

 

Staat in je beheersysteem in Preferences->Products de 'Use the legacy image filesystem' optie op 'Ja'? Dit moet op 'Ja' staan zolang je geen gebruik maakt van het nieuwe image systeem van Prestashop 1.4.3 en hoger.

 

Wat je als eerste zou kunnen testen is of het met Thickbox wel goed gaat: ga naar Preferences->Products en selecteer 'Nee' voor 'Enable JqZoom instead of Thickbox on product page'. Kijk dan of de afbeeldingen wel goed werken. Let wel: het Thickbox systeem werkt anders, hierbij krijg je geen uitvergroting te zien rechts van het afbeelding. Maar kijk in elk geval of je wel correcte pop-up vensters krijgt bij meerdere afbeeldingen.

 

Mocht dit niet helpen, dan zou je kunnen proberen of met het nieuwe image systeem wel goed gaat. Het is hiervoor wel aan te raden een backup te hebben van de installatie in het geval er iets mis gaat!!

Ga naar Preferences->Image en onderaan klik op 'Move images'. Als dit goed gegaan is, zet dan in Preferences->Products de 'Use the legacy image filesystem' optie op 'Nee' en test opnieuw.

 

Mocht het nog steeds niet goed gaan, dan lijkt er een probleem met JqZoom implementatie, misschien werkt het niet goed samen met je theme...

 

 

is er iets dat je niet weet? ;)

bij mn vorige versie van prestashop kon ik ze beiden tegelijk gebruiken. ik heb de 1e 2 stappen van je opgevolgd, maar had helaas niet het beoogde resultaat. als ik de jqzoom uitschakel dan heb ik nog steeds het probleem met de popup.

als ik je 3e stap zo lees dan heb ik wel een vermoeden wat er fout is...

-ik heb tijdens het installeren van die theme (volgens het stappenplan) geklikt op de 'move images'. misschien dat dat de reden is dat het nu niet meer werkt zoals bij mn vorige versie. (weet trouwens niet of het heeft gewerkt bij deze versie na het installeren, heb ik toen niet uitgeprobeerd)

-deze theme of prestaversie past niet bij mijn browser, want ik heb er net iemand anders naar laten kijken met een ander pc en die heeft het probleem niet...

 

Ik denk dat ik dan van het weekend (op een andere database en niet actieve shopadres) deze prestashop versie ga installeren en kijken of het daar wel werkt. zoja dan ligt het gewoon aan de theme of mijn 'stomme' actie.

 

Bedankt voor je al je hulp en tijd tot nu toe :)

Link to comment
Share on other sites

Oh, er is nog genoeg wat ik niet weet, ik leer zelf elke dag nog nieuwe dingen bij :)

 

Je zou nog als laatste kunnen proberen om 'Regenerate thumbnails' (Preferences->Image) te doen.

Maar een testinstallatie is zeker aan te raden om dingen uit te proberen.

 

Verder is het ook aan te raden om je website in verschillende browsers te testen. In elk geval Firefox (en misschien ook Chrome en Opera). Verder gebruik je volgens mij een redelijk oude versie van Internet Explorer. Ikzelf gebruik IEtester om mijn website in verschillende versies van IE te testen. Dit handige programma kan je hier downloaden:

 

http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

 

Dit programma is wel buggy, het loopt regelmatig vast. Maar het werkt meestal wel lang genoeg om te kunnen gebruiken. Zorg in elk geval dat je website in IE8 en hoger goed werkt. IE7 is ook aan te raden, hoewel in Nederland IE7 nog maar door ong. 6% van de surfers wordt gebruikt, waaronder jij blijkbaar :)

 

Succes verder!

 

Groet,

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hoi hoi, ik ben ermee aan de gang geweest en heb alles gedaan wat je zei. op dat moment veranderde er niets, maar ik heb de pc vervolgens 2 dagen uitgezet en nu werkt alles zoals het hoort te werken. dus denk dat ie wat tijd nodig had om de veranderingen te verwerken...

Maar hoe dan ook al je tips hebben gewerkt! mijn dank daarvoor! :)

bedankt voor de tip van de debug! ga ik ook downloaden.

Nou ik weet wel bij wie ik meot zijn als ergens tegen aan loop haha

fijn weekend

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...