Jump to content

Kan ikke finde "include header" i PS 1.4


Allan - Fungadgets.dk

Recommended Posts

Du finder Header filen i din template mappe (/themes/din_template) og filen heder slet og ret header.tpl

 

Jeps. Det er jeg med på :)

 

Spørgsmålet er bare hvor jeg finder det sted i de andre .tpl filer, hvor header.tpl bliver inkluderet.

Den må jo blive hentet ind i f.eks best-sales.tpl.

I ps 1.3 blev den hentet ind med "include" men det kan jeg ikke se nogle steder i ps 1.4

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er bare hvor jeg finder det sted i de andre .tpl filer, hvor header.tpl bliver inkluderet.

Du kan f.eks. bruge Notepad++ til at søge i indholdet af alle filer.

 

Den må jo blive hentet ind i f.eks best-sales.tpl.

Hvorfor? Prøv også at søge i php-filerne.

 

Hvis du gerne vil vide mere om "Prestashop theming" kan jeg anbefale denne bog.

 

Du kan også finde lidt info her.

Link to comment
Share on other sites

Hej Elund.

 

Tak for dit svar, men kan ikke rigtig bruge det til noget.

 

Som sagt HAR jeg søgt i filerne, for at finde et svar på, hvor heder.tpl bliver hentet ind.

 

Og du spørger hvorfor den skal inkluderes. Svaret må være, at ellers mangler den!

Der er altid en header på en side. Spørgsmålet er bare hvordan den bliver hentet.

 

Og tak for linket til bogen. Men har du læst min problem stilling?

Jeg HAR styr på hvordan det er bygget op i PS 1.3, som den bog du anbefaler, er en guide til.

Problemet er at jeg ikke kan se hvordan det virker i PS 1.4

 

Så hvis der er en der kan komme med et hint om hvordan header.tpl bliver inkluderet i de andre .tpl filer i PS 1.4, vil jeg blive rigtig glad.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar, men kan ikke rigtig bruge det til noget.

Hvis jeg følger mit eget svar og søger i filerne får jeg:

 

Search "header.tpl" (8 hits in 7 files)

C:\xampp\htdocs\prestashop_1_4_4_1_install\classes\FrontController.php (1 hits)

Line 492: self::$smarty->display(_PS_THEME_DIR_.'header.tpl');

......

......

 

Og du spørger hvorfor den skal inkluderes. Svaret må være, at ellers mangler den!

Jeg kan ikke se, hvorfor header.tpl skal inkluderes i best-sales.tpl, som du skriver.

Det bliver den heller ikke version 1.3???

 

Og tak for linket til bogen. Men har du læst min problem stilling?

Jo, men jeg synes ikke lige det fremgik, hvor meget du havde styr på "Prestashop theming"

Jeg blev nok lidt vildledt af, at du skrev, at header.tpl skal inkluderes i best-sales.tpl ;-)

Sorry :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se at header.tpl er nævnt i den linie du henviser til. Men det besvare stadig ikke mit spørgsmål om hvordan det bliver koblet sammen med f.eks best-sales.tpl (php)

 

Og inden du bliver alt for forvirret så BLIVER header.tpl inkluderet i best-sales.tpl

Det gør den i bestsales.php med denne linie: include(dirname(__FILE__).'/header.php');

Link to comment
Share on other sites

header.tpl bliver ikke hentet ind fra nogen af tpl filerne, den bliver som du selv skriver hentet i header.php, som i 1.4+ vidst nok indlæser froncontroller.php.

 

Istedet for at spørge hvor den bliver indlæst, så kunne du forklare hvad det er du gerne vil, det kunne måske være du fik en godt svar, og en løsning på det ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Istedet for at spørge hvor den bliver indlæst, så kunne du forklare hvad det er du gerne vil, det kunne måske være du fik en godt svar, og en løsning på det ;)

 

Jeg vil gerne have mulighed for at benytte 2 forskellige header.php Én header til de filer som bliver indekseret i google, og en anden til de sider der ikke bliver indekseret :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor noindexe new-products, bestsales mf. Så længe de ikke giver noget dobbelt indhold så kan du bruge dem til intern linkbuilding. Istedet for at noindex de sider der så ville jeg nok få fjernet sorteringsmulighedernes sider i stedet for.

 

Jeg ved ikke hvor meget php indsigt du har, men lige som du kan lave if cases i php så kan du også i smarty, som er theme filerne. Du har sikkert allerede en if case omkring din index, follow i headeren.

 

Ellers kan du lave en {if $smarty.get.var}{/if} evt. kan du ligge en {else} i mellem dem.

 

{if $smarty.get.var == 'et_elle_andet'}

gør det her

{else}

gør det her i stedet for

{/if}

 

$smarty.get.var svare til php's $_GET['var'], det vil sige at du kan spørge til alt muligt på denne her måde. Du kan også bruge $smarty.server.SCRIPT_NAME til at spørge til specifikke sider, eller $smarty.server.REQUEST_URI til at spørge til hvilken url der er bedt om i browseren.

 

Det kan du udnytte i din header til at noindex'e de sider du ikke vil have med i googles index.

 

Jeg håber det hjalp dig lidt, og så husk at der er flere tips og tricks på min blog www.prestatips.dk måske du kan bruge nogen af de SEO tips jeg har lagt derinde omkring prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...