Jump to content

[LØST] PS 1.4.3 og Meebox. Æmdre tpl-filer


Guest

Recommended Posts

Jeg ligger på Meebox.

Jeg har et problem med at når jeg ændrer .tpl filer så slår det ikke igennem på mins shop.

 

Aktuelt har jeg installeret Facebooklike. Det slår igennem på produktet. Og der står at

 

To display the "Like" button in a different hook:

 

Add {$HOOK_FACEBOOK_LIKE} in the tpl file you want it to show.

 

Copy /modules/facebooklike/override/classes/FrontController.php to /override/classes/ (If the file already exists, you will have to merge both files).

 

Det har jeg gjort, men det slår ikke igennem de steder/tpl-filer jeg har ændret.

 

Jeg har også prøvet at slette filer i tools\cashe og compile, bortset fra index filen. Intet hjælper.

 

Jeg har også prøvet at slå Force Compile til i BO, men det kan jeg forstå af flere indlæg herinde, at det tillader Meebox ikke.

 

Er der nogen, som har en løsning, inden jeg farer i kødet på Meebox :-) :-(

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho

 

Jeg fik ikke skrevet til Meebox forleden, da der jo lige var en hacket shop som var lidt vigtigere. Jeg kan på den shop, jeg har sat op for en anden se, at problemet ikke løser sig over tid - det jeg rettede i en template, bliver stadig vist, så det bliver de da nødt til at gøre noget ved :-(

Link to comment
Share on other sites

Det fik jeg ikke så meget ud af:

 

"Jeg forstår din frustration - jeg havde selv samme problem med en WP tidligere. Det handler om, at der er noget softwarecache i det system du anvender, som gemmer tingene. Vi har IKKE noget caching på indholdet af dit webhotel - så det er altså et spørgsmål om, at din prestashop på den ene eller anden måde cacher indholdet, og ændringerne derfor først slår igennem, når cachen er udløbet."

 

Er det ikke det man gør ved at tømme tools/smarty/cashe og compile? Og ved at slå force compile til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er fordi jeres shop ikke "render" jeres theme hver gang i kører shoppen, det er noget jeg ofte møder rundt omkring. Gør det at i sletter de compilede filer. slet indholdet i mappen /tools/smarty/compile/ og evt. også indholdet i /tools/smarty/cache/

 

Prestashop har vidst som standard sat en lavere standard for hvor tit der skal køres en opdatering af theme filernes visning for at hente noget loadtid. Det er irriterende som udvikler, men godt for den almindelig bruger.

 

Man kan iøvrigt justere om prestashop skal gøre det hver gang butikken loades: http://screencast.com/t/vP4OlXBmKW Det er godt når man sidder og roder med det.

 

EDIT: Jeg fik ikke lige læst den sidste del af dit sidste indlæg pertho, men ovenfor svare vidst på spørgsmålet :)

Link to comment
Share on other sites

Når vi nu har gang i meebox debaten, så er det måske værd at bemærke at de på tirsdag indfører caching på serverne, hvilket betyder man man nok bliver nødtil at slå prestashops caching system fra, da siden ellers ikke vil fungere.

 

Jeg ved ikke hvordan det kommer til at fungere helt præcist endnu, jeg er er lidt spændt på om det er noget der spiller.

 

Tim

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se, så er det kun pro-serverne, de laver det på.

Men du har ret, der bliver spændende.

Jeg ligger ikke på en pro-server. Ligger på web6. Vi får se....

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er fordi jeres shop ikke "render" jeres theme hver gang i kører shoppen, det er noget jeg ofte møder rundt omkring. Gør det at i sletter de compilede filer. slet indholdet i mappen /tools/smarty/compile/ og evt. også indholdet i /tools/smarty/cache/

 

Prestashop har vidst som standard sat en lavere standard for hvor tit der skal køres en opdatering af theme filernes visning for at hente noget loadtid. Det er irriterende som udvikler, men godt for den almindelig bruger.

 

Man kan iøvrigt justere om prestashop skal gøre det hver gang butikken loades: http://screencast.com/t/vP4OlXBmKW Det er godt når man sidder og roder med det.

 

EDIT: Jeg fik ikke lige læst den sidste del af dit sidste indlæg pertho, men ovenfor svare vidst på spørgsmålet :)

 

Hej Tim

 

Men det er jo netop dét vi ikke kan hos Meebox - vi får fejl, når vi sætter Force compile på "Ja", fordi der mangler noget på serveren, før det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det så, jeg bliver lidt forvirret.

Jeg havde en tekst, som jeg ikke kunne finde ud af, hvilken .tpl fil den lå i. Troede det skyldes de cashe problemer, som der er skrevet om.

Her til aften fandt jeg filen. Slettede teksten, og slog force compile til. Og vupti, så forsvandt den.

Så force compile virker åbenbart på Meebox. Bruger 1.4.3.

Hvilken fejl får du, Ann?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kunne slå det til, men nu står prikken i "Ja", jeg forstår intet. Jeg skal lige have lavet en test, hvor jeg retter i en .tpl fil. På den side jeg har sat op for en anden, står prikken nu også i "Ja", men jeg har rettet så Powered by Prestashop er slettet i tpl filen, men det står stadig på siden (har lige tjekket igen).

 

Fejlen jeg fik var vedr. Memcache, den får jeg stadig - det har også noget at gøre med caching. Nu er det jo flere måneder siden jeg sidst kiggede rigtigt på det, men mener, at jeg læste noget med, at det også skulle være sat til Ja, hvilket man så ikke kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...