Jump to content

Hvad koster det at etablere en fornuftig Prestashop


Kristianmh

Recommended Posts

Jeg er meget interesseret i lidt feedback omkring hvad det koster at etablere en funktionel Prestashop med et design som kan konvertere. Jeg har indtryk af at der er mange nybegyndere som undervurderer opgaven.

Jeg har selv brugt uforholdsmæssigt lang tid på at etablere en shop selv. Mine egne erfaringer er at det er vigtigt at være meget grundig ved udvælgelse af theme da disse i mange tilfælde er fejlbehæftede.

Min vurdering er at der som minimum skal investeres 5000 kr i theme, logo, diverse moduler og diverse små rettelser før man er i luften samt en del arbejdstimer. Hvor meget har I investeret i tid og penge?

Endvidere er jeg nysgerrig omkring hvor stort et reklame-budget som er nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du skyder meget rigtigt. Jeg har selv lavet alt vores, og det har mange andre her også. Ting tager tid, og øvelse gør mester.

 

Dit reklame budget handler om man ting, blandet andet hvad du sælger, dit netværk og mange andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Hvad koster en bil?

 

Det er svært at svare på, men jeg kan give dig et konkret eksempel.

 

Min side (www.fitdeck.dk) kostede 5.000 kr. at få udvilket. Havde nok valgt at købe et standard theme idag, men der er også gået mange timer fra da jeg startede til nu.

 

Derudover kommer moduler til ca. 1.500-2.000 kr. og indtil videre ingen tekniker timer el.lign.

 

Nå ja, og så lige 1000+ timer af min tid :rolleyes:

 

Vedr. markedsføringsbudgettet så er vi tilbage til hvad koster en bil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med jer. Det koster rigtig mange timer, hvis man selv kan. Desværre tænker mange, at når det er Open Source, så koster det nok nærmest ingenting at få hjælp til en shop med installation, tilpasning af theme, opsætning af moduler osv. osv. Mange glemmer nok også lige, at hvis de selv skal sætte sig ind i alt - så bruger de måske 3-4 gange så lang tid på det. Men ens egne timer er jo også gratis - ikk :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...