Jump to content

fejl ved betaling


DanielBN

Recommended Posts

Når kunden finder en vare, smider den i kurven. går til betaling og betaler med dankort, så går betalingen fint igennem, men kunden ryger tilbage og så er varen stadig i kundens kurv, der står "du har ikke oprettet nogle ordre". jeg kan ikke se ordren i administrations panelet. men kan fint trække pengene via dibs

hvad er galt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du kører i testmode? Jeg bruger ikke længere Dibs (brugte Fribetaling før de blev opkøbt), så jeg ved ikke, hvordan deres betalingsgateway fungerer. Men der er i hvert fald tilsvarende problemer med Quickpay, når man tester. Prøv evt. at søge på Quickpay her i forum. Alternativt kan du til din test oprette en ny kunde og prøve at gennemføre et køb med denne. Fejlen tyder jo på, at du bruger en eller anden testfunktion, som har været benyttet tidligere.

 

Hvis det er i din liveshop, ved jeg desværre ikke, hvad der er galt - evt. må du høre hvad Dibs siger?

Link to comment
Share on other sites

Shoppen køre live, dibs modulet køre live.

betalingen går fint igennem hos dibs.

har oprettet en test kunde.

problemet er, at når betalingen er gennemført, ryger kunden tilbage til forsiden, stadig med varerne i kurven.

 

dette betyder.

pengene kan frit hæves af mig via dibs

ordren er ikke registreret nogle steder

 

ergo.

kunden resikerer at betale for varen, men vi ser aldrig ordren og kan derfor intet sende til kunden.

dibs modulet fungere uden fejl, problemet er hvad der sker når betalingen er gennemført

Link to comment
Share on other sites

Du er nødt til at spørge Dibs selv - jeg søgte lige og fandt denne tråd. Det lyder jo til, at det er et generelt problem med deres modul.

 

Ligesom jeg har nævnt i en tidligere tråd, så vil jeg klart anbefale at bruge en af de andre store udbydere. Da jeg i sin tid brugte Fribetaling (nu opkøbt af Dibs), var de fløjtende ligeglade med, at deres modul ikke virkede i OsCommerce - jeg fik lavet en løsning der fungerede og efterfølgende skiftede jeg til ePay og dernæst PrestaShop. Fribetaling satte med ultrakort varsel prisen op med over 300% så vidt jeg husker, så du kan finde langt billigere, bedre og mere Prestashop-minded alternativer. (Dette er min mening, som jeg ikke vil "slagtes" for;-) )

Link to comment
Share on other sites

Har lige oprettet et nyt domain, og installeret prestashop derpå. ikke ændret noget som helst i shoppen, udover at aktivere dibs.

det samme sker her.

betalingen går fint igennem, men der er altså et eller andet galt i det modul, når ordren er betalt burde modulet at tømme kundens indkøbskurv, samt sende ordren til mig i BO administration. dette sker ikke.

nogen som har en løsning på dette? dibs siger det er prestashop som har lavet dette modul, og det derfor er prestashop jeg skal henvende mig til. det eneste dibs kan teste er at betalingsdelen virker, og det gør den. så det er fra betalingen og så videre frem problemet er.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...