Jump to content

Problemer med betaling


WWW.ONLINE-LED.DK

Recommended Posts

Hej allesammen,

 

Jeg er ved at lave en lille hjemmeside:

 

www.online-led.dk

 

Men jeg kan ikke få betalingen til at virke.

Man kan som kunde ikke bestille noget på min side som det er nu. Håber nogle vil hjælpe mig.

 

Når en kunde har fundet det som de ønsker(der er kun en pære til samg under Alm. E27)

så skal de til at bestille, her skal de udfylde nogle forskellige informationer.

Når dette er gjort skal de vælge hvilken betalingsmetode de vil bruge,

her kommer fejlen....

 

Hvis de trykker på kontooverførsel så hopper siden tilbage til login.

Hvis man er logget ind hopper den stadig bare tilbage til forsiden.

Det order som de var ved at lave bliver ikke til noget.

 

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.

 

Jeg har prøvet at lave en betalingsmetode der er betalt kontant ved afhentning men den virker heller oikke rigtig.

 

Med Venlig Hilsen

Alex

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du hostet?

Det problem er set før, og jeg mener også selv at have oplevet det. Men jeg kan ikke lige huske løsningen.

 

Muligvis....

Har du slettet en bruger i BO, som du har forsøgt med før?

 

Jeg har lige prøvet at oprette mig. Jeg går ikke tilbage til forsiden. men ordren bliver ikke lagt. Og ny har jeg sikkert købt din sidste pære :-)

 

Hostet hos Gigahost? Så er det noget med en sushin cryptea indstilling, som skal ændres. Kik i kontrolpanelet.

 

Ikke Gigahost, så har jeg ikke noget bud p.t.

 

 

PS: Du skal lige have installeret dansk mail tekst. Den jeg fik er på engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke ved Gigahost. men ved i123.dk

 

Har du købt min stdste pære ? hvordan det ?

 

"dansk mail tekst" hvor gør jeg det ?

 

På forhånd tak.

 

 

 

Hvor er du hostet?

Det problem er set før, og jeg mener også selv at have oplevet det. Men jeg kan ikke lige huske løsningen.

 

Muligvis....

Har du slettet en bruger i BO, som du har forsøgt med før?

 

Jeg har lige prøvet at oprette mig. Jeg går ikke tilbage til forsiden. men ordren bliver ikke lagt. Og ny har jeg sikkert købt din sidste pære :-)

 

Hostet hos Gigahost? Så er det noget med en sushin cryptea indstilling, som skal ændres. Kik i kontrolpanelet.

 

Ikke Gigahost, så har jeg ikke noget bud p.t.

 

 

PS: Du skal lige have installeret dansk mail tekst. Den jeg fik er på engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at kunne huske at netop det her problem opstår når man har slettet en kunde via BO og så bruger den email adresse som var koblet op på den kunde i et forsøge på at købe, måske jeg husker forkert?!

Det mener jeg også er korrekt. Det forsøgte jeg at spørge om, men det blev der ikke svaret på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oprettede mig som bruger og kunne heller ikke gennemføre et køb, så jeg tror ikke nødvendigvis at fejlen har noget gøre med en slettet bruger. Måske er nogle filer placeret forkert. Jeg har tilbudt at kigge på opsætningen i BO, men det har han ikke svaret på, så det tænker jeg, han ikke er interesseret i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne have hjlæp :)

 

Jeg forstår bare ikke alt hvad i skriver:

 

BO, hvad er det ?

 

Hvordan kan jeg sætte billeder ind her ?

Kan jeg ikke sende dem til dig direkte, det kan jeg finde ud af :)

 

Jeg har lagt et billede op er det BO ? og skal du bare have nogle flere af disse eller ?

 

På forhånd tak.

 

Jeg oprettede mig som bruger og kunne heller ikke gennemføre et køb, så jeg tror ikke nødvendigvis at fejlen har noget gøre med en slettet bruger. Måske er nogle filer placeret forkert. Jeg har tilbudt at kigge på opsætningen i BO, men det har han ikke svaret på, så det tænker jeg, han ikke er interesseret i.

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle,

 

Jeg har ikke slette nogle bruger, ikke at jeg ved af :)

 

jeg er ret ny i prestashop og kan slet ikke finde ud af sådan noget ?

 

Hvorfor skulle man slette en kunde ?

Virker det ikke underligt at gøre ?

 

Håber i kan hjælpe mig.

 

På forhånd tak.

 

PS. I skal bare skrive hvad i mangler for at hjælpe mig, men husk jeg er helt ny så jeg forstår ikke alt første gang. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarer dig lige her i tråden så de andre kan se, at du har fået svar :)

 

Undskyld - sommetider bliver beskeder lidt indforståede. For at jeg kan se dine indstillinger, skal du oprette en konto til mig i dit Back Office (BO) også kaldet Bagkontor - altså der, hvor du adminstrerer shoppen. Gå over på fanebladet Employees og vælg Add new. Her kan du så oprette mig (eller evt. blot en konto med din egen e-mail) og så give den et kodeord, som du sender til mig som Privat besked - så kigger jeg på dine indstillinger, det er nemmere end at du skal lave en masse skærmdumps, når du ikke er så godt inde i, hvor du skal finde disse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må kaste håndklædet i ringen:-( Nu har jeg surfet rundt i en 1 time i online-led.dk's bagkontor. Det er version 1.4.0.17 (min seneste testshop er version 1.4.0.7). Jeg tror problemet skyldes opsætning af forsendelse - som i denne version opfører sig mildest talt underligt.

 

Jeg har identificeret et par problemer:

Default forsendelse var sat til en egenoprettet afhentning, efterfølgende må intervallerne for denne være blevet slettet, for der var intet under beløb på denne (men shoppen viste 100 kr. som om den stadig var defineret et sted) og det er også dette beløb den viser i kurven. (PostDK står til 5 kr. så dén er det ikke, og der er ikke andre oprettet).

 

Dermed får man lov til at lægge i kurven med en forsendelsesmetode, der ikke længere er korrekt opsat. Det må være en fejl i denne version af Prestashop?? (eller har andre et bud??)

 

I hvert fald hjælper det ikke noget, at jeg definerer zoner og ranges for den forsendelsesmetode som shoppen bruger. Jeg får samme fejl (ryger tilbage til bestillingssiden).

 

Valutakoder var også forkerte (DNK) i stedet for DKK, så det har jeg rettet.

 

Med mindre nogle af de andre kloge hoveder herinde kan komme med et bud på en løsning, vil jeg foreslå, at du sletter alt vedr. Shipping og opretter disse forfra, for der er gemt et eller andet forkert, som shoppen stadig prøver at bruge (er mit bedste bud). Såfremt det ikke virker, kan jeg kun se en ny installation som løsning (du kan eksportere din database inden, så du ikke skal oprette varer igen).

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Mange tak for dit forsøg.

 

Jeg har læst på andre sider at det måske kan være noget med 775 og 777 eller sådan noget.

 

Det er vist nok noget med egenskaber for de enkelte filer.

Forstår du noget af det? For det gør jeg desværre ikke :)

 

jeg har jo kun lagt et produkt ind så jeg behøvet vist ikke gemme dem :)

 

Hvordan kommer jeg tilbage til start ? Er der en reset knap ?

 

Denne gang ville det være dejlig hvis nogle ville hjælpe mig :)

Jeg har vist lært at man ikke kan læse/se sig ud af alt.

Desværre.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Mange tak for dit forsøg.

 

Jeg har læst på andre sider at det måske kan være noget med 775 og 777 eller sådan noget.

 

Det er vist nok noget med egenskaber for de enkelte filer.

Forstår du noget af det? For det gør jeg desværre ikke :)

 

jeg har jo kun lagt et produkt ind så jeg behøvet vist ikke gemme dem :)

 

Hvordan kommer jeg tilbage til start ? Er der en reset knap ?

 

Denne gang ville det være dejlig hvis nogle ville hjælpe mig :)

Jeg har vist lært at man ikke kan læse/se sig ud af alt.

Desværre.

 

 

775 og 777 relaterer sig til rettigheder på mapper. Dette kan du se via en FTP-adgang. Du kan højreklikke på mapperne og vælge Egenskaber (Properties) og se, hvad rettighederne står til.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. fopen som skal aktiveres, skal du kontakte dit webhotel - jeg kender ikke det sted du er hostet.

 

Hvis du skal starte helt forfra, så nej, der er ikke en reset knap. Du er nok bedst tjent med at oprette en ny database og installere shoppen på ny - altså slette alt via FTP og uploade igen og koble den nye installation på en nyoprettet database.

 

Jeg hjælper gerne med opklarende spørgsmål osv. og det samme gør mange andre her i forum, men hvis jeg f.eks. skal installere en shop med diverse opsætninger og moduler m.m. samt efterfølgende yde support på dette, så tager jeg penge for det - jeg kan ikke leve af glade smileys i forum alene:-)

 

Måske kan du finde en venlig sjæl, der vil installere og opsætte for dig gratis.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...