Jump to content

pris impact på olika kombinationer


pluppan

Recommended Posts

sitter och jobbar i version 1.4.3

efter en del huvudbry märkte jag att det inte gick att få priset att ändras vid olika val om det inte är det översta valet

 

jag menar att om jag bara har ett attribut att välja på tex mönster och det är olika priser för olika mönster så går det bra

men om jag även har valet färg så hamnar detta överst i shopvalet då fungerar inte längre mönster "increase on price"

 

jag antar att färg hamnar över mönster för att F är före M i alfabetet för jag har inte hittat någonstans som man kan ställa in detta

så lösningen för mig blev att skriva 1-mönster och 2-färg. då hamnar mönster ovanför och kan då påverka priset korrekt igen.

 

fler som haft samma problem?

 

antar att det därför är omöjligt att ha påverkan på priset för två olika attribut...

ha de

Link to comment
Share on other sites

Jag tror problemet är att du gjort fel när du skapat kombinationerna.

(Det är rätt många som tänker att det är möjliga val man skapar, men det är kombinationer av valen du skapar).

 

Ex på hur man ska göra.

Du väljer Storlek överst på sidan, väljer L i listan under - Klickar på lägg till

Du väljer Färg överst på sidan, väljer Svart i listan under - Klickar på lägg till

 

Nu har du lagt till kombinationen "färg och storlek" och kan ange antal i lager och pris på valet Svart - L

 

Sedan upprepar du detta och skapar en kombination för

Svart - S

Svart - M

Röd - S

Röd - M

Röd - L

osv så att alla tänkbara kombinationer du har i lager finns inlagda.

 

Du ska alltså INTE lägga in svart som en kombination, röd som en kombination, S, M och L som varsin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...