Jump to content

Hvordan PostDanmark T&T felt?


NickKK

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg kan forstå på andre her i forummet, at man kan få et felt frem, hvori man kan taste T&T nr. - som kunden så får per email.

 

Men hvordan aktiverer jeg det?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

/Nick

(Ver. 1.4.4.0)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Når du sætter status til "afsendt" får du mulighed for at indtaste track/trace-koden som vist på det vedhæftede billede.

 

/Kjeld

 

Jeg låner lige tråden til at spørge om et problem jeg har med T&T koden.. Jeg har fået lavet et eller andet med min shop når jeg sætter status til afsendt kommer mit felt ikke frem mere.. Det plejer at komme så snart at man har sat status til afsendt.. Hvilken fil styrer processen?

 

/Napz

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg låner lige tråden til at spørge om et problem jeg har med T&T koden.. Jeg har fået lavet et eller andet med min shop når jeg sætter status til afsendt kommer mit felt ikke frem mere.. Det plejer at komme så snart at man har sat status til afsendt.. Hvilken fil styrer processen?

 

/Napz

 

Det er aldrig en god ide at låne en anden tråd, specielt ikke, når du præsenterer et nyt problem. Det er dog helt ok at lave en ny tråd og så evt. linke til en gammel, lignende problematik (her er der tale om en anden type fejl - og trådstarter burde nok have markeret tråden som løst)

 

Undskyld, det er ikke for at irettesætte, men jeg synes, det er vildt irriterende at finde andre spørgsmål blandet ind i tråde, når jeg leder efter svar - og hvor svarene også bliver filtret ind i hinanden. Det gør det rigtig svært at søge og hurtigt finde brugbare svar i forum. Så hellere nogle flere indlæg og svar, men dermed også mere præcise svar på specifikke søgninger.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg låner lige tråden til at spørge om et problem jeg har med T&T koden.. Jeg har fået lavet et eller andet med min shop når jeg sætter status til afsendt kommer mit felt ikke frem mere.. Det plejer at komme så snart at man har sat status til afsendt.. Hvilken fil styrer processen?

 

/Napz

 

Enig med Prestafan, men for at svare på spørgsmålet, så skal du sætte hak i "Betragt den associerede ordre som bekræftet" under BO > ORDERS > STATUSES > og så den status der bruges

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej alle,

 

Nu kigger jeg på denne problematik igen, denne gang både i en shop på 1.4.4.0 og en på 1.4.6.2.

 

Ingen af stederne kommer der et T&T-felt frem på ordresiden.

 

Jeg har selvf. sat URL'en ind det rigtige sted i BO og sådan, men feltet VIL bare ikke komme frem.

 

Er der måske et eller andet jeg har overset, som også skal gøres?

 

På forhånd tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Hej alle,

 

Nu har jeg fået T&T-feltet frem i BO.

 

MEN MEN MEN det indsatte link til Post Danmarks T&T-service fungerer ikke i praksis, idet PrestaShop kun benytter linket indtil og med snabela'et - og altså ikke bruger resten af linket med landekode og den slags.

 

Er der ikke en venlig sjæl, der vil vise HELE sit link fra feltet, hvor det virker?

 

På forhånd tak :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tjekker Post Danmarks hjemmeside, vil du se, at det link der skal bruges, er meget længere. Og i øvrigt ikke virker :-(

 

Mystisk. Men jeg kan godt se nu, at det korte link virker fint.

 

Det smarte med det lange link er ellers, at det hiver tingene over på ens egen side :-)

 

Tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Linket i min forrige post tog jeg fra Kjeld, men kan se det ikke er helt det samme som det jeg bruger i min shop - som er:

 

http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_lang=IND&sourceurl=http://www.postdanmark.dk/tracktrace/&i_stregkode=@

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...