Jump to content

Ændre checkout knappen (cart)


Prestawise

Recommended Posts

Hej alle presta folk

 

 

Jeg har været ved at forsøge at ændre min "checkout" knap til et andet design i min kurv. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere.

 

Jeg har lavet en ny knap samt kodet det ind i min CSS og blockcart.tpl .. Men knappen bliver bare ikke vist! :(

 

Nogen der har erfaring med at udskifte checkout knappen?

 

/Napz

Link to comment
Share on other sites

Det har nu lykkedes mig at få noget af knappen frem i min kurv, men det er ikke hele den nye knap der bliver vist.

 

<p id="cart-buttons">
	<center> <a href="{$base_dir_ssl}order.php?step=1" id="button_order_cart" class="exclusive_cart" title="{l s='Check out' mod='blockcart'}">{l s='Check out' mod='blockcart'}</a> </center>

 

Jeg forstår bare ikke lige hvordan koden skal laves om - det er fordi at hvis jeg tilføjer flere bogstaver til "Check Out" så bliver mere og mere af den nye knap synlig, så det må være fordi at koden skal laves om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget et screendump så i måske bedere kan forstille jer hvad jeg mener.

 

Altså knappen bliver kun vist efter hvor mange bogstaver man tilføjer i koden. Det må næsten være et spørgsmål om at ændre koden, men da jeg ikke selv er kodehaj bliver jeg nødt til at spørge jer eksperter :D

 

/napz

post-87752-0-75176500-1313058767_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hemmelige link via PB.

 

Omkring linie 648 i dit stylesheet, skal du ændre på størrelserne. Lige nu er værdierne:

 

width: 149px;

height:47px;

 

Mit gæt er, at dit billede er større end ovenstående? (jeg kan ikke umiddelbart skrive mig frem til noget billede i browseren i din img mappe under themet. Måske skal du også rette noget margin eller padding for at få det til at stå pænt

 

Jeg forstår i øvrigt ikke det du har i linierne ovenover, hvorfor disabler du noget i stedet for blot at udkommentere/slette det?

 

input.button_mini, input.button_mini_disabled, input.exclusive_mini, input.exclusive_mini_disabled, a.button_mini, a.exclusive_mini, span.button_mini, span.exclusive_mini {
width: 35px;
height:25px;
 background-image: url('../img/button-mini.png');
}
input.button_small, input.button_small_disabled, input.exclusive_small, input.exclusive_small_disabled, a.button_small, a.exclusive_small, span.button_small, span.exclusive_small {
width: 60px;
height:25px;
 background-image: url('../img/button-small.png');  
}
input.button, input.button_disabled, input.exclusive, input.exclusive_disabled, a.button, a.exclusive, span.button, span.exclusive {
 width: 120px;
    height:25px;
 background-image: url('../img/button-medium.png');	 
}
input.button_test, input.button_test_disabled, input.exclusive_test, input.exclusive_test_disabled, a.button_test, a.exclusive_test, span.button_test, span.exclusive_test {
 width: 222px;
    height:48px;
 border:none;
 background:none;
 cursor: pointer;
 background-image: url('../img/button-test.png');	 
}

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hemmelige link via PB.

 

Omkring linie 648 i dit stylesheet, skal du ændre på størrelserne. Lige nu er værdierne:

 

width: 149px;

height:47px;

 

Mit gæt er, at dit billede er større end ovenstående? (jeg kan ikke umiddelbart skrive mig frem til noget billede i browseren i din img mappe under themet. Måske skal du også rette noget margin eller padding for at få det til at stå pænt

 

Jeg forstår i øvrigt ikke det du har i linierne ovenover, hvorfor disabler du noget i stedet for blot at udkommentere/slette det?

 

input.button_mini, input.button_mini_disabled, input.exclusive_mini, input.exclusive_mini_disabled, a.button_mini, a.exclusive_mini, span.button_mini, span.exclusive_mini {
width: 35px;
height:25px;
 background-image: url('../img/button-mini.png');
}
input.button_small, input.button_small_disabled, input.exclusive_small, input.exclusive_small_disabled, a.button_small, a.exclusive_small, span.button_small, span.exclusive_small {
width: 60px;
height:25px;
 background-image: url('../img/button-small.png');  
}
input.button, input.button_disabled, input.exclusive, input.exclusive_disabled, a.button, a.exclusive, span.button, span.exclusive {
 width: 120px;
    height:25px;
 background-image: url('../img/button-medium.png');	 
}
input.button_test, input.button_test_disabled, input.exclusive_test, input.exclusive_test_disabled, a.button_test, a.exclusive_test, span.button_test, span.exclusive_test {
 width: 222px;
    height:48px;
 border:none;
 background:none;
 cursor: pointer;
 background-image: url('../img/button-test.png');	 
}

 

Hej

 

Er ikke interesseret i at få besøg fra Googlebot endnu, så derfor blev linket lidt diskret.

 

Størrelsen på billedet er 149px / 47px - så det må næsten være som du skriver noget med padding og margin halløj :)

 

Forstår ikke det sidste du skriver - jeg har ikke disablet noget - det er standard i min CSS kode.

 

Nu har jeg ændret koden til at vise teksten test istedet for alle de O'er

 

<p id="cart-buttons">
		<center> <a href="{$base_dir_ssl}order.php?step=1" id="button_order_cart" class="exclusive_cart" title="{l s='test' mod='blockcart'}">{l s='test' mod='blockcart'}</a> </center>
	</p>

 

 

Så ser min kurv sådan ud, knappen bliver vist jo flere bogstaver jeg fylder på.

post-87752-0-50971400-1313221063_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Du skal lede videre (og rette) i dit stylesheet - som jeg skrev sikkert noget margin og padding. Jeg kender ikke det theme du bruger, men det virker ikke logisk/struktureret ved første øjekast, når man bruger css kode til at udkommentere noget i stedet for blot at fjerne det (hvis det alligevel ikke bruges).

 

Jeg kan ikke hjælpe dig videre uden at skulle kigge nærmere på dit theme, hvilket jeg ikke har tid til pt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...