Jump to content

Ændre ordrenr


DanielBN

Recommended Posts

Ordrenumre skal vel være fortløbende? Jeg ser mere mening i at ændre kundenr. til kundens tlf. nummer, hvis noget skal ændres. I øvrigt mener jeg ikke, at din betalingsgateway afspejler nogle af dine numre (det mener jeg i hvert fald ikke er tilfældet hos ePay), men derimod et internt nummer hos dem.

 

EDIT: når nu jeg tænker over det, så giver det heller ikke mening, at ordrenummer er telefonnr. for kunder kan jo komme tilbage og købe igen. Så jeg synes, du skal sætte et tal i BO og så bruge det. Det bruger jeg selv (men jeg bruger i øvrigt ikke ordrenumre til noget andet).

Link to comment
Share on other sites

Prestashop er lidt tung og danse med når det kommer til ordrenummeret hos betalingsgatewayen, det skyldes at ordrenummeret først dannes efter ordren er lavet, som først sker når betalingen er gennemført. Derfor bruger man ofte cart ID som ordrenummer hos gatewayen.

 

Jeg har gjort det at jeg har ændret vores faktura lidt så cartid også fremgår, men det er mest for vores egenskyld når der skal laves regnskab / afstemmes konti.

 

Prestafan: Jeg mener ikke at ordrenummeret skal være fortløbende, altså i princippet kunne man vel bruge alle mulige tal, bare det samme ikke kommer 2 gange? Her tænker jeg på om der er noget krav til ordrenummeret fra fx. skat's side?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...