Jump to content

Søgefunktion virker pludselig ikke mere i v1.4.3


scumdk

Recommended Posts

Hej folkens.

Som nævnt har jeg et stort problem som er at mine søgefunktion tager 30-60 sekunder at udføre og ender altid bare med en blank side. Det har hidtil virket uden problemer overhovedet.

Nogen der har erfaringer med et lignende problem eller har foslag til hvad det kan være?

Kan jeg fjerne søgefunktionen fuldstændig fra shoppen og installere den på ny?

Prøv selv at udføre en søgning her:
http://www.easycomp.dk

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet til dit svar på nok være: Hvad har du ændret i forhold til før det gik langsomt? Har du f.eks. oprettet mange nye varer? Eller har du installeret nye moduler? Det kan jo også være en svaghed i version 1.4 - jeg har ikke brugt søgefunktionen i den nye version. Prøv evt. at tjekke bugtracker øverst på siden.

Jeg tror ikke, du kan fjerne søgefunktionen og installere den på ny - den er så vidt jeg ved en del af core funktionaliteten, og jeg tvivler også på, at dette ville løse dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan og tak for dit svar.

Problemet opstod umiddelbart efter at jeg rodede med søgevenlige URL'er i shoppen. Laver jeg en meget specifik søgning på et bestemt produkt, finder shoppen det også. Men søger jeg f.eks. på ASUS eller SAMSUNG, ja så tager den 2-3 minutter hvor den bare kører og ender med en blank side.
Jeg har efterfølgende sat alt tilbage til som det var før og clearet min cache i shoppen, da kategori træet blev ved med at huske de gamle søgevenlige URL'er.

Jeg er totalt på bar bund og at geninstallere shoppen på nuværende tidspunkt, er meget tæt på ikke en option :-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se, at den er ualmindelig langsom, så jeg prøvede lige at søge lidt i min testshop, som kun indeholder standardvarer og 2 testvarer - det kører bestemt heller ikke for godt :-( Og det er uden brugervenlige URL's aktiveret, så det tror jeg, vi kan frikende. Jeg tror nærmere, det må være en bug i 1.4 - hvis du ikke fandt noget i bugtracker'en, så prøv at oprette en bug på det - så er der som oftest nogle kloge mennesker, der kigger på det og evt. kommer med en løsning.

Link to comment
Share on other sites

Og faktum er, at min søgning med ingen produkter i version 1.4 kører ualmindeligt langsomt. Så du må gerne opdatere denne tråd med dine erfaringer med din nye installation, så vi kan finde ud af, om det er noget der opstår over tid - eller noget andet - i version 1.4

Link to comment
Share on other sites

Jeg deler gladeligt ud af mine erfaringer, men det bliver dog kun med oplevelser med den nye installation, da jeg som nævnt tidligere måtte opgive at fejlfinde på den gamle installation.

Lige nu har vi over 20.000+ varenumre i vores Prestashop v1.4.3 og jeg synes faktisk at søgningen og load tiderne er ret fornuftige. Vi kører vores shop på en Windows 2008 Cloud server fra Meebox.net, hvilket vi indtil videre er ret godt tilfredse med. Selvfølgelig kan det blive bedre mht. stabilitet og kontinuerlig performance, men vores oplevelse med Meebox er at de aktivt arbejder på at blive bedre hele tiden.

Det undrer mig meget at du oplever sløve søgetider på en standard installation og det kan næsten kun skyldes din server?

Link to comment
Share on other sites

Jeg deler gladeligt ud af mine erfaringer, men det bliver dog kun med oplevelser med den nye installation, da jeg som nævnt tidligere måtte opgive at fejlfinde på den gamle installation.

Lige nu har vi over 20.000+ varenumre i vores Prestashop v1.4.3 og jeg synes faktisk at søgningen og load tiderne er ret fornuftige. Vi kører vores shop på en Windows 2008 Cloud server fra Meebox.net, hvilket vi indtil videre er ret godt tilfredse med. Selvfølgelig kan det blive bedre mht. stabilitet og kontinuerlig performance, men vores oplevelse med Meebox er at de aktivt arbejder på at blive bedre hele tiden.

Det undrer mig meget at du oplever sløve søgetider på en standard installation og det kan næsten kun skyldes din server?


Min testshop er på mit gamle webhotel hos Gigahost - jeg må have prøvet det af på min Meebox i stedet. Gigahost er jo generelt meget langsomme med en Prestashop installation.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...