Jump to content

Cvs import?


Jimmy R J

Recommended Posts

Har en fil som indeholder data på denne måde som jeg gerne vil have importeret.

Men kan ikke få det til at virke, er der nogle som kan komme med et forslag til kolonne og felt seperator der skal anvendes?

Data:
"50423","Anden Software","Adobe Illustrator CS3 V13 DK Retail","5299","Nej Lager","1.0","26001636"

"50424","Anden Software","Adobe Illustrator CS3 V13 Upgrade DK Retail","1949","Nej Lager","1.0","26001652"

Får denne fejlmelding når jeg forsøger:

3 fejl

1. Adobe Illustrator CS3 V13 DK Retail kan ikke blive gemt
2. kan ikke blive gemt
3. Adobe Illustrator CS3 V13 Upgrade DK Retail kan ikke blive gemt

Link to comment
Share on other sites

En csv kunne se sådanne ud:
http://www.prestashop.com/?ACT=29&fid=6&aid=4501_r9w4Llnw6dKjqFVvVND6&board_id=1
følg evt. op i tråden http://www.prestashop.com/forums/viewthread/11812/general_discussion/setting_up_csv_dot__for_import_will_pay_to_have_fixed

Jeg har ikke selv benyttet mig af Prestas csv import, har skrevet en selv til formålet. Men du har nok ikke glæde af en bunke php filer.

Link to comment
Share on other sites

Så skal du ud i at lave en custom import, som jeg selv har måtte scripte mig frem til i PHP. Da jeg også stod med en database fil, som ikke direkte kunne importeres. Men nu læser den en csv filer, og ordner konverterer billeder samtidigt hver nat, via et cronjob på webserveren.

Hvis du har styr på php sender jeg gerne import.php filen. Men den er lidt langhåret at overskue, hvis PHP er et nyt land for dig.
Ellers send csv filen til mig jens snabela kompas-it punktum dk, så kan jeg give en pris på opsætning af import funktion, hvis du er interesseret.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...