Jump to content

nyhedsbrevs modul/plugin


Martin Hedegaard

Recommended Posts

Mig bekendt findes der ikke noget, som kan sende fra Prestashop - jeg har i al fald heller ikke fundet det. Men du kan kigge på mailchimp.com - det er gratis og temmelig prof. De har nogle templates, man gratis kan benytte, og disse kan man også selv rette til. Du kan importere mailadresser fra PS. Jeg plejer at lave et friskt udtræk fra PS, som jeg så importerer. Mailchimp finder selvfølgelig selvfølgelig selv ud af de adresser, der er der allerede. Og en rigtig fed feature: Du kan se alverdens statistikker på de mails du sender.

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver mit nyhedsbrev i Frontpage, sender det til mig selv for at se hvordan det ser ud.

Når det er ok, eksporterer jeg mailadresserne fra Prestashop til excell, og sætter dem ind som BBC i min Outlook. Ok kopierer indholdet fra Frontpage til Outlook.

Så kommer mailen fra min butik, fra min konto i Outlook.

Pris 0 kr. der tager ca 10 munitter at eksportere mailadresser fra PS og til mailen er sendt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har fornyligt lavet direkte signup til vores mailchimp konto, eller en liste på den konto er det. Det fungere rigtig godt, og giver noget ski.. god data /stats når man sender nyhedsbreve ud. Man kan blandt. andet se hvor mange der åbner nyhedsbrevet, hvor mange der afmelder sig osv.

 

Udover det så er der rig mulighed for at bruge deres skabeloner, det kan bestemt anbefales.

 

Jeg har tidligere brugt de omtalte tabs, hvilket også fungere godt, der er bare ikke samme mulighed for stats på det efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Intet nyt under solen. I sin tid pakkede jeg det også ind som modul. Jeg har dog aldrig prøvet det med PS 1.4.

OK! Jeg overså det, fordi tråden er alt for lang ;-)

 

Det ser ud til, at javascript-filerne mangler i det modul Elund henviser til.

Hvad skal de filer bruges til? Synes ikke lige, jeg mangler noget funktionalitet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vi exportere hvor nyhedsignups til mailchimp, faktisk direkte ved signup. Det giver et rigtigt godt overblik over hvor mange der åbner nyhedsbrevet og hvor mange der slet ikke åbner det. Man bliver overrasket over sådan noget data, og det er bestemt ikke på den gode måde. Utroligt at der er nogen der skriver sig op til at modtage tilbud på billige festkjoler og så alligevel ikke gider åbne nyhedsbrevet :P

Link to comment
Share on other sites

Et par spm til jer der bruger MailChimp:

*) Er det muligt at undgå den amerikanske "double opt-in" metode med MailChimp?

*) Den omtalte eksport (Timpet) sker den automatisk?

*) Er det muligt for modtageren selv at melde sig fra igen på min webside, eller skal læseren sendes over til MailChimp?

*) Er der lavet et MailChimp modul til Presta?

 

Takker for hjælpen!

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej. "faldt" lige over denne tråd..

etr selv ved at lave nyhedsmail opsætning..

lige et spørgsmål

Timpet skriver > "Vi exportere hvor nyhedsignups til mailchimp, faktisk direkte ved signup."

hvordan laver man denne eksport=

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg ved ikke, om der findes alternativer, men mig bekendt kan du nemt komme til at betale mere pr. måned, end de 150$ det koster hos Mailchimp, hvis du finder en dansk leverandør. Men hvis du har 10.000 modtagere af dit nyhedsbrev, genererer det vel også så meget salg at de ca. 1000 kr. kun er et greb i lommen?

 

Personligt synes jeg jo, at Mailchimp er et totalt prof produkt med så mange features, at jeg ikke ville gide lede længe efter alternativer - altså såfremt jeg stod i den situation, at jeg havde så mange abonnenter, at jeg var nødt til at betale for at sende til dem:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...