Jump to content

[Solved] Payson modul


fraolsmae

Recommended Posts

Hej, Jag använder prestashop 1.4.3. Och har instalerat Payson 1.5 modulen. Men det fungerar inte.

När jag testar betala med payson visa, mastercard, Internet bank kommer jag till Payson "logga inn och betala", ingen direkt betalning, Internet bank.....Se bild..

När jag testar betala med Payson Faktura kopplas man bara tillbaka till butikens framsida.

?error_message=The receiver is not allowed to receive invoices.,%20parameter: fundingConstraint, Invoice payments are not available to this merchant, parameter: funding

Jag brukar ISO kod: SEK som skall vara rätt kod.

Som bilderna viser har inte prestashop backoffice lagt till payson under fliken BETALNING- MUDUL LISTA.

Jag är jätte tacksam för ett svar om någon kan hjälpa mig.

48463_psLppDvbcmLDjenxfW5d_t

48464_aQK4wX3wpiwfUGQHcdmC_t

48465_wwE7KwpimT5WHmt2bkuB_t

Link to comment
Share on other sites

Hur jag flyttade modulerna från “other modules” till paymen modules.

I Modules- Paysondirect och paysoninvoice.

Lägga till i payson.php och paysondirect.php
Samma för paysoninvoice

Byta “payment” med: payments_gateways

$this->tab = ‘payments_gateways’;

Nu fungerar min payson direkt. och modulen ligger på "rätt" ställe.

Men med Payson faktura blir jag redirect till startsidan när jag väljer betala med Payson faktura…
?error_message=The receiver is not allowed to receive invoices., parameter: fundingConstraint, Invoice payments are not available to this merchant, parameter: funding

Någon som har en lösning på detta??

Link to comment
Share on other sites

Om du får felmeddelandet

The receiver is not allowed to receive invoices., parameter: fundingConstraint, Invoice payments are not available to this merchant, parameter: funding

Så beror nog detta på att ditt konto hos payson inte har fakturabetalning aktiverat, du måste kontakta dem och be dem aktivera det till dig.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...