Jump to content

Flytte produkter fra shop 1 til shop 2


humani

Recommended Posts

Ja, det kan man - det er blot at indlæse databasen fra shop 1 i shop 2 (men kald den noget andet, når du opretter en tom database til shop 2) og husk at rette config/settings.inc.php til at pege på den nye database. Efterfølgende kan du slette kunder og ordrer, hvis du ikke vil have dem med. Men du må næsten have været igennem noget tilsvarende før, når du har lavet restores af databasen? Det er samme princip.

Link to comment
Share on other sites

Mmmm synd.... er 1.4.3 stabil nok, til at drive en shop fuldt ud? Eller skal man holde sig til 1.3.x Hvad vil folk anbefale?

Det er et svært spørgamål, det der.
Jeg skulle her i week-enden have en ny shop op at køre, og begyndte med at installere PS 1.4.3. Efter 6-7 timer med tilretning og test, valgte jeg at tahe en kopi af en af mine eksisterende shops med version 1.3.1.1, og slette alle kunder, produkter og ordre data.

Nogle af de ting jeg lægger vægt på i en shop er One Page Checkout. Det findes ganske vist i PS 1.4.3, men jeg kunne sgu ikke få det til at fungere.
Havde på et tidspunkt oprettet mig som kunde, men kunne ikke ikke lige huska passwordet-
Prøver så at bestille et nuy, og får så at vide at email adressen ikke findes. Til trods for at jeg kan se den i BO.

Så er det, atg jeg bliver meget træt, og installerer den kopi af PS 1.3.1. Efter ca. 2 timer er den installeret, og renset fra alle daty fra den gamle shop.

Så min første møde med PS 1.4.3 faldt ikke særligt heldigt ud. Holder mig indtil videre til 1.3.1., også på mine eksisterende shops.

Som I sikker ved, så hylder jeg princippet If it works, don't fix it!
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke rodet så meget med 1.4, men findes der ikke både en gæsteckeckud og one page checkud, måske man kan kombinere de to og så undgå din (pertho) fejl?

Jo, det findes, og det er den jeg har brugt.
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke rodet så meget med 1.4, men findes der ikke både en gæsteckeckud og one page checkud, måske man kan kombinere de to og så undgå din (pertho) fejl?

Jo, det findes, og det er den jeg har brugt.


Med fare for at denne tråd snart er off-topic, så har jeg lige et par kommentarer. Det er helt korrekt, at der i version 1.4 er gæste checkud og onepage check out. Disse er så vidt jeg kan se to forskellige ting, men de kan kombineres på en side, så man på en OPC side også kan købe uden at registrere sig. Den "almindelige" OPC som vi kender fra vores version 1.3.1.1 lader kunden afgive oplysninger og så er det valgfrit, om man vil sende et kodeord til brugeren. Vælger man ikke at gøre dette, så ved kunden heller ikke i den nuværende version, at de rent faktisk er registreret, så dermed, ved de heller ikke, hvad de skal logge på med, hvis de kommer tilbage - korrekt?

Jeg har så valgt, at mine kunder skal have en mail med et kodeord, så de kan logge på igen.

I version 1.4 er køb som gæst = køb som gæst, dvs. der bliver ikke oprettet et kodeord, men man kan godt se brugeren i BO, for vedkommende findes jo. Men man har så mulighed for (også via BO) at konvertere brugeren til en kunde og give dem et password - se skærmdump. Jeg har ikke testet OPC i version 1.4 til bunds, men jeg har dog sat shops op og gennemført nogle testkøb, og jeg synes altså, at det virker fornuftigt.

Beklager, at jeg lånte denne tråd til dette lange indlæg

48684_p1svnAwAywp4dwA59j47_t

Link to comment
Share on other sites

Til jojoba`s tråd. Med at kunderne få en kode osv... lyder som en dobbelt arbejde for kunden. Kan ikke se at kunden vil system om det. men kun min mening.


Det er jo ikke voldsomt anderledes, end det du (dine kunder) kender i dag, hvis du bruger OPC, så jeg forstår ikke dit spørgsmål? Jeg kan i hvertfald ikke forstå, at det skulle være dobbelt arbejde for kunden, snarere for dig, hvis du bruger det nye modul og skal ind og konvertere gæsten til kunde efter et køb.

Med mindre man har sindssygt mange kunder som køber som gæst og efterfølgende gerne vil konverteres til rigtige kunder, ser jeg det ikke som et problem.
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke prøvet det eller set det men på den måde jeg læser det på, så lyder det lidt af en arbejde for en kunde.
Men fair nok, hvis det virker så virker det.


Så synes jeg, du skal læse en gang mere, for jeg har på intet tidspunkt sagt, at det ville være mere arbejde for kunden - kun for dig, hvis din kunde gerne vil købe igen, efter de har købt som gæst og gerne vil registreres som kunde.

Undskyld, men nogle gange tror jeg altså ikke du læser de svar, vi skriver, før du skriver et nyt spørgsmål!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...