Jump to content

sidan kan inte visas/finns inte


Gryning

Recommended Posts

Hej,

jag lyckades installera prestashop och allt fungerade bra efter installationen.

MEN när jag installerar moduler, t. ex "Skicka till en vän" och klickar på den länken i själva front butiken så kommer jag bara till en tom sida "sidan kan inte visas/finns inte". Detsamma gäller alla nya moduler jag installerar. Vad kan detta bero på?

tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Kontrollera att du valt en standard kategori på produkten annan än "home", home saknar nämligen url rewrite vilket gör att URLen blir fel på de produkter som har den kategorin som "standard".


Ok, tack för hjälpen... men, hur lägger jag till en ny huvudkategori? Hittar bara hur man lägger till underkategori till just kategorin "home"... tack på förhand
Link to comment
Share on other sites

home är bas kategorin och visas aldrig i butiken utan de kategorier du lägger under home är de som kommer att visas i kategoriträdet i butiken.
om du bockar i home som en kategori för produkten så kommer den att visas på framsidan.
Se till att inga produkter får home som standardkategori bara, för då blir det vissa problem i 1.1 med endel länkar.

Link to comment
Share on other sites

home är bas kategorin och visas aldrig i butiken utan de kategorier du lägger under home är de som kommer att visas i kategoriträdet i butiken.
om du bockar i home som en kategori för produkten så kommer den att visas på framsidan.
Se till att inga produkter får home som standardkategori bara, för då blir det vissa problem i 1.1 med endel länkar.


tack, testade och skapade en ny kategori och lade produkter i den nya kategorin. Hjälpte dock inte :-(
Link to comment
Share on other sites

Du måste även sätta den kategorin som "standard kategori" på produkten, det gör du genom att på produktsidan, precis ovanför listan med kaktegorier välja kategori i dropdownlistan.


tack igen, fungerade dock inte nu heller....
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...