Jump to content

[Solved] UPDATE PÅ :Betaling virker ikke efter installation af export modul


Prestafan1234

Recommended Posts

Jeg installerede i går et modul til at lave csv eksport af mine produkter. Modulet virkede fint og jeg fik lavet eksport. Nu viser dig sig så, at der må være sket et eller andet, da modulet lavet eksporten, for nu kan man ikke længere vælge hverken forsendelse eller betalingsform under OPC - den hænger blot med timeglas.

Jeg har deaktiveret modulet igen og også prøvet at slå OPC fra (den bliver dog ved med at vise det også efter sletning af cookies, temp filer osv. så det forstår jeg ikke).

Når man lagde et produkt i kurven og valgte knappen Kurv, så så det ud som om hele varelageret var lagt i kurven f.eks. 12 stk. tekander hvis man valgte den på forsiden - men prisen var rigtig nok til kun et stk.
Nu har jeg lige indlæst backup af databasen og kører pt. på den, men problemet er der stadig. Alle forslag til, hvad der ellers kan være blevet smadret, modtages med kyshånd!

Version 1.3.1.1

Efterlysning: Hvem bruger OPC og Meebox - og kan I gennemføre et køb?? Jeg har nu de sidste 6 timer restored databaser bagud samt installeret shoppen fra en gammel backup samt en gammel database, hvor jeg var sikker på at ALT virkede. Siden sidste fredag (viser det sig) har jeg ikke kunne modtage ordrer, da man kommer til OPC siden og der blot er et timeglas ud for leverings og betalingsmåde - og dette forsvinder ikke.

Jeg har spurgt Meebox, om de har ændret noget på webhotellet, hvilket de siger de ikke har - jeg har lige spurgt igen - for det kan da ikke passe, at jeg pludselig har en shop, der bare ikke virker uanset hvor langt tilbage jeg laver restores.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er løst - men så alligevel ikke. Jeg har restored database og selve shoppen helt tilbage til februar og stadig fået samme fejl. Error loggen skrev om forsendelsesmetoder, men selv om jeg slettede den senest oprettede (afhentning i butik), så blev jeg ved med at få fejl. Herefter deaktiverede jeg OPC og overskrev filer med oprindelig order.php og epay.tpl, således at OPC burde være væk - og vupti, så virker shoppen, men den skriver dog stadig Ekspress checkud og kortsiden står grimt også - så jeg skal have kigget på css'en og den alm epay.tpl.

Næste skridt for mit vedkommende bliver at opgradere mit theme, så det er kompatibelt med version 1.4 og så ellers opgradere shoppen, så jeg kan slippe for de evindelige problemer, jeg har haft med OPC og ePay.

Hvis jeg skal konkludere på ovenstående, så er det indtil andet er bevist, at en forkert opsat forsendelsesmetode (som ellers så ud til at virke 100% efter hensigten), kan smadre shoppen totalt. Jeg har ikke andre gode forklaringer.

Link to comment
Share on other sites

En sidste update i denne tråd:
Jeg fik af en jeg hjælper lidt med opsætning af Prestashop at vide, at hans OPC først kom til at virke, da Meebox havde stillet på nogle parametre på hans webhotel. Jeg skrev så til Meebox igen, idet jeg var begyndt at få "Internal server error" samt en "out of memory error" dagligt i mit Back Office gennem de sidste par uger.

Meebox har nu ændret på noget på mit webhotel (jeg har skrevet til dem og spurgt hvad) og nu ser jeg ikke flere fejl i BO - og endnu bedre, min OPC virker igen nøjagtig som den gjorde før mit nedbrud sidste torsdag. Dermed er både eksport modul og forsendelselsmetoder frikendt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...