Jump to content

Modules verplaatsen en nu weg !


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw hier en al heel druk bezig geweest om prestashop mijn eigen look te geven.
Nu was ik net in beheersysteem/modules/positie/live aanpassen
Ikke dus wat schuiven en doen, zag er mooi uit dus ik doe saven en ik ga "live" kijken is gewoon de rechterkant foetsie :'(

Dussuh...weet iemand hoe ik die terug ga krijgen ??
Zelfs met een andere template komt 't niet terug.

Ik heb al zitten zoeken, maar kan dus niets over dit onderwerp vinden hier.

Verder heb ik nog een vraagje;
Ik ben global.css aan het aanpassen, er is hier vast wel iemand die er echt veel verstand van heeft
Dus zou er dan ook iemand zijn die zich wil aanbieden om te controleren wat ik heb gedaan ?

Hopelijk krijg ik antwoord op mijn bieden vragen,
alvast bedankt !

Groetjes DivaLynn

Link to comment
Share on other sites

Naast de Live Edit kan je in de Back Office de positie van modules aanpassen. Ga naar de Back Office, modules, posities. Hier kan je de verwijderde modules weer in de rechterkolom haken, als je tenminste de namen nog weet. Het is net als een gordijnrails; als je er geen gordijnhaakjes in haakt, zit er ook geen gordijn voor je raam.....


Global.css is een bestand dat niet liegt: doe je het goed dan zie je het resultaat, doe je het fout dan gebeurt er niks of ietse verdwijnt.

Als ik een hele goede tip mag geven: gebruik een van de volgende tools/extensies voor je browser: Developer Tools (voor ie8/ie9) of FireBug (voor FireFox) of DragonFly (voor Opera).

Deze tools zijn debug tools, dat wil zeggen als jij op iets klikt in de pagina, dan laat de tool zien wat zijn eigenschappen (uit voornamelijk global.css) zijn. Dit is handig omdat je van elk element op het scherm snel uit kan vinden hoe het heet, welke code in de CSS bestand er bij hoort en je kan zelfs live experimenteren zonder je website kapot te maken (omdat veranderingen niet op worden geslagen). Als een experiment goed is gelukt, kan je de veranderingen overnemen in de global.css en andere css bestanden.

Link to comment
Share on other sites

Heey !

Dank je voor je snelle reactie :-)
Het is me gelukt !

Ik gebruik php designer 2007 om alles aan te passen, tot nu toe gaat t wel aardig haha
Maar ik ga jou tip zeker overwegen !

Ik heb de laatste prestashop versie geïnstalleerd, maar daar waren weinig templates van (gratis), dus ik had bedacht om de "oudere" aan te passen voor deze versie en dan weer aanpassen in mijn eigen achtergrondje etc.
Het is alleen jammer, dat ik het logo niet uitgeschakeld krijg nu staat dat zo raar.
Verder krijg ik nog niet uitgedokterd hoe ik die header, die bij image staat zichtbaar krijg in global.

Dit is het al geworden;
http://webwinkel.divaya.nl

Het is een subdomein van de website van mijn dochter, dus niet waar hij oorspronkelijk moet gaan komen.

Groetjes DivaLynn

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ik heb per ongeluk in live edit de fabrikanten modulenlok verwijderd, nu zie ik die in het positie menu wel staan, maar zo te zien staat deze enkel onder BO admin...enz.

Hoe kan ik deze weer te voorschijn halen in FO?

Moet ok 'n nieuwe hook toevoegen met de naam Fabrikanten?

Mvg,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Ik heb per ongeluk in live edit de fabrikanten modulenlok verwijderd, nu zie ik die in het positie menu wel staan, maar zo te zien staat deze enkel onder BO admin...enz.

Hoe kan ik deze weer te voorschijn halen in FO?

Moet ok 'n nieuwe hook toevoegen met de naam Fabrikanten?

Mvg,

Generaal

In dit soort situaties kan je het beste de "Herstellen/Reset" optie gebruiken bij de module. Dan worden de hooks weer hersteld.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...