Jump to content

Categorie met 4 lagen diep


Recommended Posts

Home is en blijft de enige parent category. Dat wil je ook wel zo houden.

Hoe is de categorie structuur opgebouwd? Even de database tabel ps_category er bij pakken.

Zo heb je id_category, een unieke ID voor elke categorie. Home is id_category = 1.
Zo heb je id_parent. Dat is de categorie waar de huidige categorie een subcategorie van is.
Zo heb je id_depth. id_depth = 0 is gereserveerd voor Home, id_depth = 1 is voor de hoofdcategorieën, id_depth = 2 voor de laag er onder, enz enz. Ik weet niet hoeveel lagen je in mag stellen.

Dit kan je dus allemaal terugvinden in phpmyadmin.

Link to comment
Share on other sites

Hoi

Hartelijk dank voor de tip.
dit is dus wat ik krijg, wil dat zeggen dat ik dan max 29 levels diep kan???


Toon Records 0 - 0 (~11 totaal, Query duurde 0.0004 sec) [level_depth: 0 - 0]
SELECT COUNT(*)AS`Rijen` ,`level_depth`
FROM`ps_category`
GROUPBY`level_depth`
ORDERBY`level_depth`
LIMIT 0 , 30


wat ik eigenlijk wil is dit
Merk -->> sub1--->>> sub 2 --->>> sub 3
lvl 1 lvl2 lvl 3 lvl 4

Merken is al 135 stuks
sub 1 is al 83 groepen
sub 2 is al 45 stuks
sub 3 is al 35 stuks

totaal al 25000 artikelen.

dan loop ik ook nog tegen een ander probleem aan dat ik dus een zeer lange lijst krijg en dat is niet mooi, en zal misschien met een dropbox opgelost moeten worden of zo iets

Pro.

Link to comment
Share on other sites

Nee, de "LIMIT 0, 30" betekent "van de huidige records in de database die voldoen aan de query, laat er 30 zien, en begin bij het 0e record."

Ik kan nergens een harde limiet vinden voor het aantal levels.

Als je (te) veel child nodes krijgt voor één parent, dan is het misschien handiger om de childs te splitsen naar meerdere parents; parents met vrijwel gelijke namen. Zoals 'blauw' dan zou worden 'blauw (1)' en 'blauw (2)' en 'blauw (3)'. Je kan ook kijken of je niet met minder childs af kan door categorieën samen te voegen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...