Jump to content

Categorie in een dropbox


Recommended Posts

Als ik zo naar die lijst kijk, zie ik dat je alles op level 2 hebt gegooid. Niks gedaan met subcategorieën. Ik zal even een opzetje maken voor een boomstructuur hoe ik de categorieën aan zou passen

Home
. Computer
.. GFX kaarten
.. Geheugen
... Type - DDR
... Type - DDR2
... Type - DDR3
.. Harde Schijven
... 3.5"
... SSD
... PATA/IDE
. Notebook
.. Geheugen
... Type - SODIMM DDR2
... Type - SODIMM DDR3
.. Harde schijven
... 2.5"
... SSD
. Randapparatuur
.. Fax
.. Printer
.. Scanner
. Server
.. Medium
.. Open
.. Selectief
. Software
.. Lic type 1
.. Lic type 2
.. Lic type 3
.. Lic type 4



Zo iets? (ik moest het in een code block zetten omdat het stomme forum anders de formatting killt). Je moet meer dingen samen gaan nemen omdat je anders geen korte lijst krijgt. Dat kan best. Het is zelfs beter; stel nu eens dat ik een klant ben en op zoek ben naar een wireless muis. Waar zou ik dan moeten zoeken? Zelf zou ik kijken bij computer --> onderdelen --> muizen --? wireless/optical. Bij jou moet ik bij de 'input devices' zijn? Dat gaat toch geen leek vinden?

Link to comment
Share on other sites

Absoluut niet nodig.

Je moet niet in lagen denken maar in relaties tussen de categorieën: parents/childs/sibblings. Het maakt niet uit in welke volgorde je de records in de database zet, als aan het eind van het liedje elke categorie maar een bestaande parent heeft. Je kan dus een record opnemen waarin je een parent aanwijst die je nog moet aanmaken of importeren.

Vergelijk het maar met een boom: je kan takken en blaadjes in elke volgorde toevoegen, zolang aan het eind maar de blaadjes aan de takken zitten, en de takken aan de stam van de boom.

Als je alle relaties hebt ingesteld dan kan je lagen controleren. Een parent moet altijd tenminste één laag boven elk van zijn children zitten. Geen enkele combinatie van Parent en Child mogen in dezelfde laag terecht komen. Dat moet gelden voor elke categorie.

Link to comment
Share on other sites

ik heb de gehele lijst verwijderd.

nu heb ik 1 catogorie met de hand aangemaakt "opruiming "met de parent Home.

in de backoffice vervolgens de groep opruiming opengemaakt en geprobeerd om dus een sub aan te maken met de parent opruiming.

ik kan alleen home kiezen en niet de groep opruiming.

volgens mij zit er iets in de database niet goed.
Is er een manier dat ik deze tabel kan resetten ???

Pro

Link to comment
Share on other sites

Als je handmatig categorieën aanmaakt, in de back office dus, dan moet je er eerst voor zorgen dat je in de goede parent categorie zit. Dat kan je doen door deze een keer aan te klikken.

Ik doe er wel een screenshot bij van mijn eigen backoffice, met wat roodgekleurde dingetjes waar je op moet letten als je toevoegt. Als ik een categorie onder iPhone in wil voegen, moet ik dus zijn in home > iPhone4.

47858_TfzaatHc3UJ4Ofb6DkXj_t

Link to comment
Share on other sites

Ow hahahaha.

Je hebt last van een klein taalprobleempje daar. Je Back Office staat op Engels (id_lang=1) terwijl je ongetwijfeld de beschrijving van de categorie bij een Nederlands vlaggetje hebt gezet (id_lang=6). Je moet misschien even de back office naar Nederlands zetten door te gaan naar Employees, vervolgens op je eigen account te klikken en bij de instellingen die je dan krijgt Nederlanders als taal te kiezen. Opslaan en voor jou is de back office vervolgens in het Nederlands. Je kan als alternatief ook je categorie bewerken en er een Engelse naam bij het Engelse vlaggetje bij zetten naast de Nederlandse.

Link to comment
Share on other sites

ggggrrrrrrrrr.....


de taalkeuze stond wel op nederlands maar in het andere veld had ik"taalkeuze onthouden" op nee staan.

pot jan dorie.

komen we weer terug op de oorsprong van de vraag.

de dropbox, hoe kanje die maken.

Thanks

Pro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Haloooo :)

Welke prestashop versie gebruik je?

Groet,
DutchCoding


Hoi

de 1.43 , ik was zel al bezig met in de achtergrond te fabriekanten mod, maar ik kom een berg codes tegen waar ik raad mee weet, misschien zijn het interne code??
Pro
Link to comment
Share on other sites

Vervang je huidige block_content DIV met dit code in blockcategories.tpl





{l s='All Categories' mod='blockcategories'}
       {foreach from=$blockCategTree.children item=child name=blockCategTree}
{$child['name']}
       {/foreach}



       {* Javascript moved here to fix bug #PSCFI-151 *}
       [removed]
       // <![CDATA[
           // we hide the tree only if JavaScript is activated
           $('div#categories_block_left ul.dhtml').hide();
       // ]]>
       [removed]



Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...