en Jump to content
Sign in to follow this  
presta-dyr

Betaling med Dankort, Mastercard og Visa hos Ewire - uden registrering

Recommended Posts

For lige at holde den tråd i live skiver jeg lige en opdatering.

Tror kun vi er 4-5 her som åbenbart bruger Ewire eller også er alle andre godt tilfreds, med modulet og deres service. Hvis der ikke er flere tror jeg vi må opgive at påvirke Ewire i samlet flok.

Lige en update vedr nyeste modul. Lader til at mine kunder i højre grad bruger ewire nu da NEM id skal indtastes isteden for SMS. Men problemere opstår også først senere.. hvis de feks skifter mail i mellemtiden.

Det virker fint på Netstrømpen. Men det undrer mig, at du siger, Ewire benytter sig af NemID. Som jeg ser det, er der 2 scenarier:

• Dankort: Bekræftelse med SMS.
  • MasterCard/Visa: Bekræftelse med 3-D Secure.

3-D Secure fordrer, at du logger ind til din netbank. Og det kræver som bekendt NemID. Men det ville jo have været endnu smartere, hvis Ewire generelt brugte NemID til bekræftelse.

/Kjeld

Er det nyeste officielle modul fra ewire (kun til 1.4), hvor der udelukkende bruges NemId til nye kunder. dog hvis du har en ewire konto skal du stadig bekræfte via sms. Måske det vil være en god ide hvis du tilføjede dette modul i første post i tråden. link til modulet er i post 30 fra Nondo

Forummet virker ikke helt om det skal, så jeg kan ikke rette i det første indlæg i tråden. Men jeg har nu selv fået problemer med ewire-modulet. Det modul jeg har vedhæftet her, ser ud til at virke (med 1.3).

/Kjeld

ewire_2.3b.zip

Jep, det virker.

Kan man fjerne det Ewire-logo der automatisk kommer på siden ved installering? Se nederste højre hjørne på min shop.

Så løb jeg ind i den første kunde, med det problem vi tidligere har beskrevet er en svaghed ved ewire. Kunden havde i forvejen en ewire konto, men har i mellemtiden skiftet mobil nr, og da hans gamle mobilnr er tilknyttet hans visakort kan han ikke betale. Kunden var dog så flink at skrive til mig med problemet, da han troede jeg kunne rette det. Men det har jeg selvfølgelig ingen mulighed for, ud over at henvise til ewire. Heldigvis betalte kunden med paypal efter jeg havde forklaret ham problemet. :rolleyes:

Hej Alle

Jeg kan læse her at der er forskellige oplevelser af Ewire. Jeg bruger idag Paypal og det virker 100% uden problemer. Dog tiltrækker det mig selvfølgeligt at der er penge at spare ved Ewire, men besparelsen kan selvfølgelig være dyr hvis der er mange problemer.

min shop kører Version 1.2.5.0 - 2.266s...... er der nogle der har nogle oplevelser på en tilsvarende

på forhånd tak

/Jens

Vil lige informere om at jeg i min vrede over ewire fattede knoglen og ringede til dem, for at beklage mig over deres system og få en forklaring på de forskellige fejl som til tider opstår ved dem. var af den overbevisning at de nu brugte NemId ved køb. men har så haft nogle kunder som beklagede sig over de ikke fik sms kode. og så var jeg forvirret.

Ewire siger nu at hvis beløbet er under 1000kr bruger de sms kode. og over 1000kr Nemid. Det holder bare ikke for jeg har selv set beløb på 300kr hvor de krævede NemId. Så er åbenbart tilfældig hvad de vælger.

Ewire sagde at de aldrig før havde fået nogle tilbagemeldinger om at systemet ikke fungerede optimalt, og de var meget lydhøre over for forslag. De havde feks. aldrig hørt at folk ikke fik SMS kode selv om jeg personligt ved mine test ser det mere som undtagelsen at man får SMS kode straks.. i de fleste tilfælde kommer den først flere timer efter.

Hvad er jeres erfaringer???

Overvejer seriøst meget at gå over til epay og nets løsning med Dankort. Kan ikke leve med usikkerhed i betalings løsningen.

Kikkede på min log over ewire og så at id nr var ca 8 gange højre end de transaktioner som er gennemført.. gud ved hvor mange kunder der er smuttet der.

De kunder vi har, lader sig nemt "slå ud". Så bare det, at der skal sendes en SMS, ville vi tabe kunder på. Det er jo ikke så mærkeligt, at Ewire vil sikre sig mod svindlere, men det gør desværre, at andre løsninger er mere attraktive.

/Kjeld

Keld

Hvorfor bruger du ikke nets på begge dine sider? ser ud som om det kun er butikki, du bruger nets på og ewire/paypal/moneybookers på Netstrømpen. Kører du det som 2 forskellige firmaèr? Jeg har brug for at kører det på 2 forskellige domæner og ser ud til at man godt kan få den løsning via epay. men er det et problem med Nets? Selvfølgelig overholder begge sider krav fra nets. men kan man gøre det med kun 1 indløsnings aftale? Er jo lidt dyrt hvis man skal have 2 indløsnings aftaler

Oki. undre mig så bare over at man kan få epay til at accepter betaling fra 2 domæner på samme epay aftale. men kontakter lige epay i morgen.. og får et sikkert svar. :rolleyes:

Jeg havde begge mine shops til at køre på én betalingsaftale hos Nets og som du skriver Aupino, så var det med begge domæner registreret hos ePay. Da jeg fik det oprettet, var eneste krav, at butikkerne solgte samme slags varer (ikke de samme varer nødvendigvis).

Prestafan1234

Jamen hvis du har ret, er mit problem løst. da det er helt de samme varer jeg sælger fra begge sites.. ud over det ene har flere vare som ikke er mit eget brand. Men har læst i nogle blogindlæg at Nets er meget skrappe.. bla hvis man ændre vare sortiment væsentlig skal man have ny indløsnings aftale.

Jeg bringer lige denne tråd på banen igen.

Jeg kan huske, at jeg i starten manuelt skulle gennemføre betalinger via mit login hos Ewire (eller var det i BO på Prestashop?). Nu gennemføres alle betalinger automatisk, og så er jeg tilbage ved, at betalingen trækkes før afsendelse - medmindre jeg er giga-hurtig...

Er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre det manuelt igen?

Det gør du inde i Ewire modulet..

Vi lige sige at efter jeg har fået Nets på dankort og euroline på andre kort. bruger 90% nu det. og ca 8% paypal og de sidste 2% er så ewire.. så tror jeg nedlægger den mulighed. da det jo koster 10kr pr uge i overførsel hvis ellers der har været nogen omsætning. Ved nets er det dagen efter omsætningen går ind. og euroline 2 dage uden nogen overførsels gebyr.

Aupino, jeg har kigget lidt på Eurolines site, men kan finde nada om priser og oprettelse. Hvad koster det?

Jeg er ved at være træt af eWire og PayPal - så vil nok oprette Nets med Dankort via Epay og så evt. Euroline på de andre kort.

Nickk Det er fordi euroline har individuel vurdering af alle aftaler, Men kan sige så meget at det ikke koster noget i oprettelse, hvad du skal betale i gebyr i % er ud fra en vudering af hvad du sælger og hvor stor en del der er danske og udenlandske kunder. Epay skriver du skal regne med 2% kan sige så meget at jeg fik en aftale et godt stykke under de 2%.

Du kan lige skrive en privat meddelse hvis du vil have email til ham der sidder i deres danske afdeling med aftaler.. Jeg fik en meget hurtig og god behandling

Ang gateway skal du overveje Quickpay isteden for epay.. hvis du både har Nets og euroline som indløser.. koster 150kr pr md uden oprettelse ved Quickpay og 299,- og 999 i oprettelse ved Epay

Jo, men det firma jeg arbejder i er forhandler af epay, så jeg kan få den rå kostpris i stedet for normal udsalgspris. Dvs. ren Dankort koster 0,- i oprettelse og den fulde Business-pakke koster også 0,- i oprettelse :-) Og månedsgebyret for Business (med API) hos epay er også billigere - dog ikke så lav som Quickpay.

Nu har jeg ikke umiddelbart brug for Businnes (med API) idet jeg slet ikke har så mange transaktioner, men jeg kan jo altid opgradere, når fedtbiksen bliver stor :-) Indtil da vil jeg nok nøjes med en mindre løsning, med manuel gennemførelse af transaktionerne.

Min tanke er derfor:

Dankor/eDankort samt de almindelige kreditkort (VISA/MasterCard som de vigtigste).

Det kræver jo så Nets på Dankortsiden og Euroline eller Nets på kreditkortene.

Jeg opfatter det som at Euroline er billigere, i hvert fald hvad angår oprettelse) end Nets på kreditkortene, så er den mest kosteffektive løsning ikke

Dankort/eDankort - Nets (med epay eller Quickpay)

Kreditkort - Euroline (med epay eller Quickpay)

eller hvad?

Jeg har ikke særlig mange transaktioner og kun danske kunder. Jeg er egentlig mest stemt for at holde mig til Dankort/eDankort, men har en tanke om, at fordi en del af mine fakturaer lyder på flere tusinde kroner, er der en del kunder, der gerne vil betale med kreditkort. Jeg har det jo selv sådan, at jeg f.eks. helst handler elektronik på mit Nordea Gold Mastercard, fordi så er der 6 mdr. all-risk forsikring indbygget.

Nemlig Nets (fordi de har monopol) og Euroline (fordi de er konkurrencedygtige). De fleste kunder hos os bruger Dankort. Og så har vi rigtig mange kunder, der bruger Visa Electron og MasterCard Debet. Men mange af vores kunder er også unge mennesker (piger). Og af og til, er der nogle få, der bruger PayPal.

/Kjeld

Jo men med multi indløser kræver det buisness pakken ved epay. ellers skal du vælge nets. til kreditkort også men de har jo et meget højt oprettelses gebyr.

Ja, det lyser som om Nets til kreditkort skal man holde sig fra. Der er Euroline gratis? Om det så er 1,5% eller 2% i transaktionsgebyr gør mig ikke så meget. Bare det er billigere end PayPal :-)

Epay er garis at oprette, når man er forhandler :-)

Dvs med Euroline, skal man tage fat i dem og forlange alt for intet ;-) ?

Ja oprettelse er altid gratis ved euroline. men gebyr og afregningstid er individuel. du beder bare om en tjekliste som du udfylder og sender ind. derefter får du et tilbud.

Hæ, jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde - når jeg lige tænker på, at vi her sidder en håndfuld voksne mennesker og snakker betalingsmulgheder - på en lørdag aften :-)

Det lyder fint med Euroline. Jeg har bare sådan en indre købmand, som rynker brynene, så snart et firma ikke vil reklamere åbent med priser og den slags. Kender I ikke det, at komme ind til en indvandrerkøbmand og skal spørge om prisen på alt, og så gå derfra med visheden om, at man har betalt dobbelt så meget som andre?

Hvis der er nogle flere af jer, der benytter Euroline, kunne I jo skrive satserne her, så er det nemmere for os, der ikke har Euroline, at bedømme hvad gennemsnittet er.

Det må være noget med

Kun dansk eller dansk+udenlandsk

Hviletid før man får frigivet pengene

Gebyrsats

/Nick

Det gør du inde i Ewire modulet..

Skal jeg deaktivere "Autocapture ordre"? Det er umiddelbart dén, som jeg hælder mest til.. Vil helst ikke deaktivere før bekræftelse, så jeg ikke laver rod i noget der virker.

Nickk

Tror faktisk ikke den pris de giver dig er til forhandling. De giver jo bare en pris ud fra deres risiko vurdering. sider der sælger dyrt elektronik. har jo flere svindel forsøg, end en side der sælger slikkepinde til 1kr stykket. Mener faktisk også nets har forskellige priser ved kreditkort. ihvertfald om det er dansk udstedt eller udenlandsk. Har læst om skræk eksempler ved nets hvor de krævede bankgarantier på flere hundrede tusinde kroner for en aftale.

Net har kun faste priser som fremgår af deres prisliste. At de så ved nogle typer kunder vil forlange en banksikkerhed, er noget andet.

Det, der irriterer mig ved Euroline er, at de skjuler deres priser. Det virker straks fordækt, når nogle ikke vil annoncere priserne åbent.

Nickkk

Hvis Max 3,75% er en fast pris ja så har de. men det nægter jeg at tro på de tager ved alle.

Men hvad skal jeg sige.. hvis du hellere vil give 3500kr i ansøgningsgebyr og 1000kr i årsgebyr.. og så Max 3.75% så vælg Nets.

Syntes faktisk det er en ret fair måde. således betaler butikker med en lille svindel risiko ikke for de butikker der har en stor risiko. Men selvfølgelig kunne de jo skrive fra 1.3% til 4% hvis det var bedre.

Lige en anden ting alle euroline betalinger går gennem nets.. så kræver at man har et Tof nr ved nets. Dette kan man dog godt få, uden at have en aftale om Dankort.

Nej, der skal ikke herske tvivl om, at Euroline umiddelbart er mere attraktive end Nets, jeg løfter blot øjenbrynene over deres skjulte priser.

Jeg vil fluks ringe til dem i morgen og høre, hvad jeg skal give :-)

Jeg kan varmt anbefale Euroline... jeg snakker godt sammen med en der hedder Jannie

Hele det der med risiko vurdering synes jeg er lidt noget fis...

hvis der foregår svindel fra en kunde (med stjålet betalingskort) så er det forretningen der får tabet + 250kr i gebyr fra Nets pga. tilbageførsel... weee.. tak for det...tak for at Nets betalingssystem fejler i sikkerheden og VI som butik skal bøde for det...

Det man så skal give hos Nets i sikkerhedsstillelse er jo for at sikre at man ikke omsætter for en million og så er smuttet dagen efter...uden noget til kunderne (for Nets skal jo have deres sikkerhed, men skal butikken have nogen sikkerhed? Nej da...) - vi skulle give 100.000 i sikkerhed hos Nets pga. vi sælger IT udstyr...

hader Nets' monopol og deres måde at agere på...(hvert år siger de at svindelen ikke udgør et problem, men det er jo klart når der INTET tab er forbundet med det for deres vedkommende, tværtimod en ekstra indtjening på 250kr pr chargeback)...

Jeg har stort set kun positivt at sige om Euroline, især den meget attraktive aftale som vi fik...0kr i oprettelse, meget lavt betalingsgebyr (pga. meget høj årlig omsætning) ligeledes er vores kontaktperson altid til at få fat på, svare hurtigt og er meget serviceminded

Eneste minus er ved Euroline at de sender en samlet betaling som dækker flere betalinger, det giver lidt bogføringsudfordringer, til forskel fra Nets som sender én overførsel pr. transaktion hvilket gør at man elektronisk kan udligne betalinger... (bank vs økonomisystem) - men det er også eneste minus ved Euroline.

jeg er dog absolut ikke i tvivl.. skulle jeg åbne en ny butik idag, så ville jeg vælge Epay og kun Euroline, så acceptere de 8% af befolkningen som kun har rent "Dankort" og ikke "Visa/Dankort"

Hej Dion

Jeg er ganske enig i din kritik af Nets. Og så nævnte du ikke engang, at man får lov at betale et gebyr på 3500 kr. for at ansøge om modtagelse af internationale kreditkort (Visa, MasterCard). Og hvis Nets ikke synes man er værdig, er gebyret tabt!

Vi bruger også Euroline. Bemærk, at lige efter den første i måneden, modtager du en opgørelse over foregående måneds transaktionsgebyrer. Den kan du bruge til dit regnskab på linie med opgørelsen fra Nets.

/Kjeld

Giver jer alle ret i at Euroline er bedst til Mastercard og Visa Electron samt udelandske kredit kort. Er dog lidt forundret over hvor lille en del af vores salg der egentlig er med disse kort.. tror kun det er ca 10-12% resten er enten VisaDankort eller rent Dankort.

Ville ønske at Euroline brugte samme afregnings måde som Nets. med en samlet regning pr md. som de så trækker automatisk fra ens konto.. Giver en hel masse regnskabs arbejde hvis man løbende skal have sine konto`er til at stemme og det skal man jo faktisk..

aupino

Hej Aupino, husk at Visa/Dankort sagtens kan bruges ved Euroline, der benytter det jo så bare Visa delen ;-)

sidst jeg snakkede med Euroline der meldte de ud at det var cirka 8% af befolkningen som kun havde rent Dankort og ikke Visa/Dankort...

jeg er dog helt enig med afregningsmetoden...

det bedste bogføringsmæssigt er klart 1 indbetaling = 1 faktura :-)

det kan man desværre ikke få til at gå op med Euroline, andet end at så skal man benyttes Euroline's CSV filer som Kjeld også nævnte, disse giver en oversigt over hvilke transaktioner den givne indbetaling dækker...

men stadig så ville det være bedst med 1:1... når det er sådan så kan man autoudligne ;-) det er meget rart når man har omkring 12.000 indbetalinger årligt...

jeg har snakket med dem om denne "problemstilling" men indtil videre så kunne de ikke gøre noget andet end at tilbyde brutto indbetaling hvilket hjalp en anelse...

det betyder i praksis at istedet for at man får en samlet indbetaling - gebyret, så får man nu bare en samlet betaling på de transaktioner der har været på de fulde beløb, og hver måned får man så en faktura på gebyrerne for den forgangne måned ;-)